اخبار داغ

به پاسداشت ایثارگری های رزمنده لرستانی؛

نوجوانی که بر قلب ها فرماندهی می کرد

نوجوانی که بر قلب ها فرماندهی می کرد
تعهد،تقوا،تخصص،نگاه وعملکرد جهادی عابدین دوستی موجب شده بود تا این رزمنده با سن کم مورد قبول تمام پایوران و سربازان واقع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبر افلاک،سرهنگ عابدین دوستی؛ از جمله رزمندگان لرستانی سال های دفاع مقدس است که از سن 15 سالگی و به مدت هزار و 923 روز در میادین سخت عملیاتی و در راه دفاع از حکومت اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی با خیل عظیم رزمندگان لرستانی همراه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبر افلاک,

 

,

وی در یکم تیر سال 1366 به عضویت نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمده و تا 30 آبان سال 1392 در سمت هایی همچون مسئول آتش بار،معاون گروهان فجر، فرمانده گروهان فجر، فرمانده گروهان ضد زره، مسئول عملیات گردان ذوالفقار، جانشین فرمانده گردان ذوالفقار، فرمانده گردان ادوات تیپ 57  و مسئول عملیات تیپ ۵۷حضرت ابوالفضل (ع) مشغول خدمت می شود.

,

 

,

در راستای بیان و معرفی شجاعت، ایثار و دلاورمردی های رزمندگان لرستانی در عرصه ی دفاع مقدس به عنوان نمونه هایی از اَسوه های مقاومت در برابر سردمداران کفر و استکبار ، برای نسل امروز و آینده و به پاسداشت ایثارگری های این رزمنده خدوم با برادر پاسدار ماشااله بازگیر؛ از جمله هم رزمان سرهنگ عابدین دوستی گفت و گویی داشتیم.

,

 

,

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر؛ فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد و از جمله همرزمان سرهنگ "عابدین دوستی" ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این رزمنده توانمند و پرتلاش سال های دفاع مقدس و پس از آن، گفت: تعهد، تقوا، تخصص، نگاه وعملکرد جهادی سرهنگ دوستی موجب شده بود تا این رزمنده با داشتن سن کم مورد قبول تمام پایوران و سربازان واقع شود.

,

 

,

وی با اشاره به آشنایی خود و این رزمنده لرستانی در پاییز سال 64 در منطقه زبیدات ادامه داد: عابدین در هر جایی و در هر عملیاتی و در هر گروهانی که حضور داشت مایه ی نشاط، دلخوشی ، پشتیبانی و انسجام و وحدت نیروها بود.

,

 

,

سرهنگ بازگیر با بیان این که ما وظیفه داریم افرادی که در راه انقلاب و اسلام مجاهدت می کنند را به عنوان الگو معرفی کنیم تأکید کرد: تقوا،تعهد و تخصص برادر دوستی  برای نسل جدید پاسداران و همه ی ما سرمشق ،الگو و راهنما است.

,

 

,

وی با اشاره به مسئولیت های سرهنگ پاسدارعابدین دوستی در سال های جنگ تحمیلی و پس ازآن گفت: وی در سمت های مسئول آتش بار،معاون گروهان فجر، فرمانده گروهان فجر، فرمانده گروهان ضد زره، مسئول عملیات گردان ذوالفقار، جانشین فرمانده گردان ذوالفقار و مسئول طرح عملیات  تیپ ۵۷حضرت ابوالفضل (ع) از دوران دفاع مقدس تا یک سال قبل از بستری شدن مشغول خدمت بوده است.

,

 

,

سرهنگ بازگیر با اشاره به این که تمام پاسدارهای تحت امرعابدین دوستی از نظر سنی ازاو بزرگ تر بودند خاطرنشان کرد: وی از جمله رزمندگانی بود که در سن نوجوانی به عنوان یک بسیجی 15 ساله ی برخوردار از هوش و ذکاوت وافر وارد جبهه های حق علیه باطل شد.

,

 

,

این رزمنده دفاع مقدس به تخصص برادر دوستی در امور موشک های رزم زمینی بالاخص ادوات اشاره کرد و گفت:این جوان مورد قبول همه ی رزمندگان گردان الحدید ((ذوالفقار )) بود و با توجه به خصوصیاتی که داشت خیلی زود و در مدت زمان اندک به عنوان مسئول آتش بار خمپاره   mm120 درمنطقه دربندی خان مشغول بکار شد.

,

 

,

سرهنگ بازگیر اظهار داشت: عملکرد برادر دوستی در خصوص پیش برد اهداف و آرمان های انقلاب و اسلام و هم چنین حضور در مناطق جنگی محدود به زمان و مکان نبود و اجرای درست مأموریت ها اولویت کاری اش بود به طوری که در هر منطقه عملیاتی که نیاز بود 100 تا 120 روز در منطقه می ماند.

,

 

,

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به به حضور برادر دوستی درجبهه های جنوبی و مسئول آتش باربودن وی در عملیات کربلای 4 گفت: با توجه به سست بودن زمین شلمچه ، از چند روز قبل کمین های خودی را برای قبضه ها با بتن زیر سازی کردند که مبادا شب عملیات آتش بار از کار بیفتد و یا با توجه به عقب نشینی قبضه در برد، سَمت و در هدف گیری ها خللی ایجاد شود.

,

 

,

سرهنگ بازگیر به تعهد کاری برادر دوستی اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل حجم بالای شلیک ها ،زیرسازی بتنی تمام قبضه های آتش بار از بین رفته بودند و یا در منطقه دربندی خان با توجه به عقب نشینی  قبضه ها در اثر افزایش شلیک ها یک چاله ۱ونیم متر درست شده بود.

,

 

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد گفت: بر اثرانفجار ده ها و صدها هزار گلوله ی خمپاره و تفنگ ۱۰۶قطعاً ضربات جسمی و روحی بسیاری بر برادر ایثارگر عابدین دوستی وارد شد اما برادر دوستی در طول این مدت حتی یک درصد هم از حق جانبازی استفاده نکرد.

,

 

,

وی در پایان به بیماری این برادر رزمنده  از اواخر سال های 92 و بعد از آن اشاره کرد و گفت: سرهنگ دوستی تا سال 92 که مسئول طرح عملیات تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) در رزمایش اربعین واقع درطلاییه بود به خدمت صادقانه  خود ادامه داد تا این که در همان سال بعد از مطلع شدن وجود تومور و تحمل سه سال رنج بیماری در اوایل رمضان 96 به دیدارحق شتافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه