اخبار داغ

حجت‌الاسلام ذوعلم در واکنش به اظهارات روحانی:

آقای روحانی خوب می‌داند با طرح چه مسائلی در جامعه ایجاد شبهه و چالش کند!/ رئیس جمهور به وظایفی که برای آنها سوگند یاد کرده بپردازد

آقای روحانی خوب می‌داند با طرح چه مسائلی در جامعه ایجاد شبهه و چالش کند!/ رئیس جمهور به وظایفی که برای آنها سوگند یاد کرده بپردازد
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: آقای روحانی بیش از هر شخص دیگری می داند با طرح چه مسائلی در جامعه ایجاد ابهام، شبهه و چالش کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم در خصوص مواضع اخیر رئیس جمهور درباره مبنای ولایت و حکومت حضرت علی (ع) با رأی مردم در گفتگو با خبرنگار زنان قم، اظهار داشت: طرح این مباحث توسط رئیس جمهور در محافل عمومی و غیر تخصصی نوعی حاشیه سازی برای گریز از پاسخ به مسائلی است که مسئولین این روزها باید پاسخگو باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

وی با بیان این مطلب که رئیس دولت در پایان دولت یازدهم باید در مقابل نقدها، پرسش ها و مطالباتی که در تبلیغات انتخاباتی آغاز دوره مطرح می کردند به طور روشن پاسخ بدهد، اضافه کرد: در میزگردهای تخصصی باید رئیس جمهور و یا معاونین ایشان به پرسش های جدی که در بین نخبگان و جامعه وجود دارد پاسخ قابل قبول بدهد.

,

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: رئیس جمهور باید در مورد دستاوردهای توافق نامه 1+5 و وعده هایی که تا کنون داده اند و همچنین خوش بینی های افراطی که در این زمینه ها وجود داشته و امروز مشخص شده که سرابی بیش نبوده است در مجامع صحبت کنند.

,

وی تأکید کرد: ورود مسئولان اجرایی در مباحث دقیق و عمیق علمی که نیاز به گفتگو دارد، کار درستی نیست زیرا آن ها را از پاسخ به مسائل اصلی باز می دارد.

,

ذوعلم معتقد است: آقای روحانی بیش از هر شخص دیگری می داند طرح مباحث این چنینی که در روزهای اخیر در رابطه با ولایت ائمه معصومین (ع) مطرح کرده است، ایجاد ابهام، سؤال و چالش خواهد کرد، چه بسا طرح این مباحث برای حاشیه سازی در کنار مباحث اصلی باشد وگرنه بیان این مسائل از دیدگاه ائمه اهل بیت در مکتب تشیع ولایت و امامت ائمه معصومین هیچ گونه ارتباطی با رأی و انتخاب مردم ندارد.

,

وی تصریح کرد: ولایت ائمه معصومین (ع) حقیقتی است که بر اساس صلاحیت و شایستگی های واقعی که در بزرگواران وجود داشته است از طرف خدای متعال منصوب شده اند و زمانی که در اصول اعتقادی ما، بحث از اصل امامت به میان می آوریم نیز به همین معنا می باشد.

,

استاد حوزه تأکید کرد: ائمه معصومین هرگز در مقامی نبودند که با تهدید ، فشار، تحقیر و استبداد ولایت اجتماعی خود را از دست بدهند و همچنین به این معنا نبوده که از صلاحیت و حقانیتی که برخوردار بودند با رأی مردم ساقط شوند.

,

وی گفت: به تعبیر حضرت علی (ع) ممکن است آن چه که گفته می شود به ظاهر قابل استدلال باشد ولی اراده و تعبیری که از آن به عمل می آید برداشت غلطی در جامعه ایجاد می کند.

,

ذوعلم با اشاره به این که رئیس جمهور باید به آن دسته از وظایفی که برای آن ها سوگند یاد کرده و در قانون اساسی تصریح شده بپردازد، بیان داشت:  آقای روحانی در جمع اساتید، نخبگان و پزشکان باید درباره پیشرفت های پزشکی کشور و احیانأ قصور، کوتاهی و موانع موجود که به طور مستقیم با مسئولیت ایشان مرتبط بود، بحث می کردند.

,

وی در خاتمه ابراز داشت: امیدواریم آقای روحانی آمادگی حضور در محافل تخصصی جهت تعمیق و تأمل در این گونه مسائل را داشته باشند و به بحث بنشینند تا متوجه شوند که در بیان ، تبیین و فهم برخی مطالب دچار خطاهای آشکاری هستند.

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه