اخبار داغ

انعکاس سیلی موشکی ایران به داعش در رسانه‌های خارجی

انعکاس سیلی موشکی ایران به داعش در رسانه‌های خارجی
حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به تروریست‌های داعش در دیرالزور سوریه بازتاب گسترده‌ای در سطح جهان از جمله رسانه‌های اسراییلی و آمریکایی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ایران روشن: «به دشمنان سیلی خواهیم زد»، تنها چند ساعت از بیان این سخن توسط رهبر معظم نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذشت که «حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع داعش در دیر‌الزور سوریه» آغاز و به تیتر یک اخبار جهان تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن: ,

روزنامه تایمز اسرائیل درباره حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع داعش در دیر‌الزور سوریه چنین نوشت: «ایران به تلافی حمله داعش، برای نخستین بار بعد از زمان جنگ 8 ساله با عراق، از موشک شهاب 3 استفاده عملیاتی کرد»

,

سی ان ان عربی نیز در این باره چنین نوشت:« ایران حمله تروریستی به پارلمانش را با شلیک موشک به مقر تروریست‌ها پاسخ داد»

,

 وال‌استریت ژورنال که یکی از پرنفوذترین روزنامه‌های سیاسی-اقتصادی ایالات متحده آمریکا در جهان به شمار می‌رود، پیام حمله شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع داعش در سوریه را خوب درک کرد و در این باره نوشت:« سپاه پاسداران ایران با شلیک چندین موشک بالستیک به مواضع تروریست‌ها در سوریه هشدار داد چنین اقدامی بر علیه هر گروه دیگری که به ایران حمله کند انجام خواهد شد»

,

پایگاه خبری میدل ایست آی نیز حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع داعش در دیرالزور را انتقام تهران از حملات داعش خواند و همچنین نشریه بلومبرگ گزارش داد: سپاه پاسداران ایران در پاسخ به حملات تهران ، شرق سوریه را موشک باران کرد.

,

خبرنگار سی ان ان در تهران، حمله موشکی ایران به مواضع داعش در سوریه را نشان‌دهنده افزایش نقش ایران در تحولات سوریه دانست و همچنین تحلیل‌گر گروه ضد افترا وابسته به رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به وحشت نیروهای رژیم صهیونیستی از توانایی موشکی ایران در پست توییتری خود نوشت: به سرباز اسراییلی فکر می‌کنم که ناگهان متوجه شده موشکی از ایران به سمت غرب در حرکت است.

,

المیادین نیز با توجه به پست صفحه اینستاگرامی منسوب به سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که آیه‌ای از سوره شعرا مبنی بر انتقام سخت از ظالمان بود نوشت: پس از حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور، قاسم سلیمانی داعش را به سرنوشتی دردناک تهدید کرد.

,

الجزیره قطر درباره این حملات چنین نوشت: خبرنگار ما در «غازیانتپ» در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه که حمله موشکی ایران را گزارش می‌داد، این حملات را بسیار با اهمیت و یک تحول مهم خواند. شلیک موشک‌های سپاه پاسداران ایران که برای نخستین بار طی 30 سال گذشته از مرزهای ایران خارج می‌شوند چند ساعت پس از آن صورت گرفت که رهبر عالی ایران گفته بود به دشمنان سیلی خواهیم زد و این بیانیه را در وب سایت خودش قرار داد.

,

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز که پیام این حملات را به خوبی درک کرده بود نوشت: سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند.

,

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نشانه‌ای از رشد قدرت نظامی ایران در منطقه دانست و نوشت: این حمله یک پیام به دشمنان ایران در منطقه از جمله عربستان، اسراییل و همچنین آمریکا است که دارای دارای چندین پایگاه نظامی در خاورمیانه است.

,

آسوشیتدپرس نیز درباره این حملات نوشت: حمله موشکی روز یکشنبه، یک حمله گسترده، مستقیم و نادر از سوی سپاه پاسداران بود.

,

 

,

کانال‌های مختلف رژیم صهیونستی نیز با نگرانی اعلام کردند که بیانیه ایران در مورد حمله موشکی حاوی تهدیدی تلویحی علیه دشمنان این کشور از جمله عربستان، اسراییل و آمریکا است.

,

منابع خبری رسمی ایران از وارد آمدن خسارت‌های جبران ناپذیر به داعش طی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع تروریست‌های داعش در سوریه خبر داده‌اند و آورده‌اند که دیرالزور پایگاه اصلی داعش در سوریه است، این گروه تروریستی پس از شکست‌های سنگین در رقه، حمص و حماه تمام نیروها و تجهیزاتش را به این استان منتقل کرده است.

,

گفته می‌شود در حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع تروریست‌های داعش در سوریه که یکشنبه شب صورت گرفت تعداد 6 موشک پرتاب شده است که بنا بر تصاویر منتشر شده، لااقل یکی از موشک‌های حاضر در این عملیات از نوع «ذوالفقار» با برد 700 کیلومتر بوده است.

,

موشک نقطه‌زن ذوالفقار ضدجمینگ بوده و برخورداری از سکوی پرتاب متحرک و خودکششی، رادارگریزی، قالبیت نقطه‌زنی، سبک و تاکتیکی بودن از دیگر ویژگی‌های این موشک است.

,

موشک «ذوالفقار» در کلاس موشک «فاتح» قرار دارد که دقیق‌ترین موشک ایرانی است، تاکنون تعداد انبوهی از این موشک در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته است.

,

این موشک نخستین بار در مراسم رژه نیروهای مسلح (شهریورماه سال 1395) در بندر عباس رونمایی شده بود.

,

گزارش‌های دریافتی حکایت از هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌های تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح‌های آنان دارد.

,

سردار سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه درباره حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به تروریست‌های داعش در دیرالزور سوریه ابراز داشت: موشک باران سپاه پاسداران ایران به نیروهای داعشی این پیام را به تروریست‌ها می‌دهد که اگر بخواهند به شرارت‌هایشان ادامه دهند با سیلی محکم مواجه می‌شوند و الزاماً ضربه زدن به آن‌ها در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران معنایی نمی‌دهد.

,

وی افزود: با توجه به نوع انتخاب اهداف و تجمع تروریست‌های تکفیری در این منطقه می‌توان میزان تلفات آن‌ها در نیروی انسانی و امکانات لجستیکی را بالا پیش‌بینی کرد. حمله مجدد از سوی سپاه تابع تصمیماتی است که در مجموعه شورای عالی امنیت ملی، ستاد فرماندهی کل قوا و مجموعه سپاه گرفته شود و بستگی به موقعیت‌های پیش رو خواهد داشت.

,

آری، زمان بزن و در رو تمام شده است و عملیات موشکی سپاه تنها گوشه بسیار کوچکی از قدرت تنبیهی ایران علیه تروریست‌ها و دشمنان بوده است.

,

 همانطور که پیر خمین فرمود:« راه ما از قدس می‌گذرد» و مقام معظم رهبری نیز در چند سال گذشته فرمود:« اسراییل 25 سال آینده را نخواهد دید.» حمله موشکی ایران به داعش مقدمه سرنگون‌سازی تروریسم در جهان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه