اخبار داغ

آیت الله کعبی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور؛

آقای روحانی حرف های دو پهلو نزند/ مشروعیت ولایت هیچ ربطی به فرآیند دموکراسی معاصر ندارد

آقای روحانی حرف های دو پهلو نزند/ مشروعیت ولایت هیچ ربطی به فرآیند دموکراسی معاصر ندارد
عضو خبرگان رهبری گفت: رئیس جمهور طبق سوگندی که یاد می کند باید پاسدار مذهب رسمی کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار زنان قم، با اشاره به مواضع اخیر رئیس جمهور مبنی بر این که «ولایت و حکومت از دیدگاه علی (ع) انتخاب و نظر مردم بود» اظهار داشت: رئیس جمهور طبق سوگندی که یاد می کند باید پاسدار مذهب رسمی کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

وی افزود:  از اصول روشن مذهب، اثبات امامت الهی بر اساس حدیث غدیر است و انقلاب اسلامی هم پرتوی از نور غدیرخم می باشد و جزء مسلمات اعتقادات شیعه این است که امامت به نصب الهی باشد.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این که گفته می شود مبنای امامت دموکراسی و انتخاب مردم است این اعتقاد شیعه نیست و رئیس جمهور باید حرف خود را تصحیح کند و از طرفی دیگر حرف های دوپهلو هم نزند.

,

وی تأکید داشت: آقای روحانی باید صاف و روشن بگوید که امامت به نصب الهی، قرآن کریم و روایت اهل بیت (ع) اتفاق افتاده است. این که امام علی(ع) 25 سال سکوت کرد و با حکومت خلفا نجنگید و به عنوان اپوزیوسیون حکومت خلفا مطرح نشد بلکه تلاش کرد که به تدوین قرآن و سنت و کادرسازی و مشاوره با حکومت بپردازد، به خاطر حفظ اسلام بود.

,

آین الله کعبی با بیان این که مشروعیت امیرالمؤمنین (ع) هرگز زیر سؤال نمی رفت و این که مردم تابع ولایت به ولی نشوند یک نوع گناه است ،افزود: مقبولیت غیر از مشروعیت است، مشروعیت ولایت به تعیین الهی است و هیچ ربطی به فرآیند دموکراسی معاصر ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه