اخبار داغ

به مناسبت ماه رمضان؛

گفت وگوی خواندنی با قاری برجسته چرامی/ ماجرای قرائت قرآن در تلویزیون

گفت وگوی خواندنی با قاری برجسته چرامی/ ماجرای قرائت قرآن در تلویزیون
ماه رمضان ماه خداى عزوجل مى باشد، و آن ماهى است که خداوند کارهاى نیک را در آن دو چندان کند و بدی‌ها را در آن محو سازد، ماه برکت ، و ماه انابة و بازگشت ، و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادى از آتش دوزخ ، و کامیاب شدن به بهشت است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام،روزه یکی از مهم ترین عبادت های مسلمانان و مؤمنان است که به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل برای پرورش روح تقوا در تمام زمینه ها و همه ابعاد به مؤمنان معرفی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام, .,

ماه رمضان ماه خداى عزوجل مى باشد، و آن ماهى است که خداوند کارهاى نیک را در آن دو چندان کند و بدی‌ها را در آن محو سازد، ماه برکت ، و ماه انابة و بازگشت ، و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادى از آتش دوزخ ، و کامیاب شدن به بهشت است .

, .,

خداوند متعال، در قرآن کریم درباره ماه رمضان می فرماید؛ رمضان است ماهی که در آن براى راهنمایى مردم و بیان راه روشن هدایت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است.

, .,

این که ماه رمضان براى روزه گرفتن انتخاب شده به این جهت است که این ماه بر سایر ماه ها برترى دارد و این برتری از آن رو است که قرآن در آن نازل شده است. 

,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

قرآنی که کتاب هدایت و راهنماى انسان ها است و با دستورات و قوانین خود روش هاى صحیح را از ناصحیح جدا کرده و سعادت انسان ها را تضمین نموده است.

,

یکی از اعمال باشکوه و پربرکت این ماه تلاوت آیات نورانی قرآن کریم است چراکه در این ماه نیز آیات الهی و قرآن کریم نازل شده است.

,

در شهرستان ها و شهرهای زیادی مجالس و محفل های انس باقرآن و جزخوانی قرآن مجید بصورت روزانه و هفتگی در این ماه توسط قاریان و عموم مردم برگزار می شود.

http://choram.ir
,

در شهرستان ها و شهرهای زیادی مجالس و محفل های انس باقرآن و جزخوانی قرآن مجید بصورت روزانه و هفتگی در این ماه توسط قاریان و عموم مردم برگزار می شود.

,
http://choram.ir
, http://choram.ir,

بر همین منوال به سراغ قاری جوان قرآن مجید  و همچنین قاری محافل و مجاس رسمی صداسیما و شبکه دنا از چرام آمده ایم تا گفت وگویی با این قاری چرامی داشته باشیم.

, .,
حسین پورحسینی یکی از قاریان استانی و شهرستانی و حتی کشوری است که در محافل مختلف و همچنین جزخوانی هایی که توسط صداسیمای استان برگزار می شود،به عنوان قاری دعوت شده و به تلاوت  آیات وحی می پردازد.
,
 
,
وی در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر اینکه چگونه به صداسیما راه یافتید،اظهار کرد:کسی که تأیید شورای عالی قرآن کشور را بگیرد می تواند به‌صورت پخش زنده به تلاوت جزء خوانی قرآن کریم در شبکه دنا بپردازد.
, .,
 
,
 مدیر دارالقرآن امام محمدباقر (ع) اداره آموزش و پرورش چرام افزود:قاریان ممتاز را پس از تحلیل و کارشناسی تلاوت توسط اساتید قرآن کریم برای اجرا در کرسی‌های تلاوتی که به‌صورت زنده از شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی پخش می‌شود انتخاب می‌کند.
, .,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

قاری،موذن و داور ممتاز استان و سرپرست گروه تواشیح و همخوانی قرآن کریم ثامن الائمه (ع)چرام با اشاره به اینکه اعضای این گروه تواشیح همه از قاریان برتر استانی و شهرستانی هستند، خاطرنشان کرد: برنامه های تواشیح و همخوانی پای ثابت محافل قرآنی کشور است و گروه همخوانی ثامن الائمه(ع) نیز از 4سال پیش تاکنون در راستای ترویج فعالیتهای دینی و قرآنی در استان و شهرستان تشکیل شده وبه کار خود ادامه خواهد داد.

,  , .,

پورحسینی در پاسخ دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه اولین رتبه خود را در کجا کسب کردید،بیان کرد:اولین رتبه بنده اول کشوری در رشته اذان در مسابقات سراسری بسیج شهرکرد سال۱۳۸۷بوده است.

,

وی رتبه های دوم کشور در رشته اذان،مسابقات سراسری ناجا _ مشهد در سال۱۳۸۸،رتبه اول استان در رشته قرائت قرآن، مسابقات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های ۸۸ و ۸۹،رتبه اول استان در رشته ترتیل قرآن، مسابقات اوقاف و امور خیریه درسال های 88 و 94 و 95 و همچنین رتبه اول استان در مسابقات تواشیح و همخوانی قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه به همراه گروه تواشیح ثامن الائمه شهرستان چرام،سالهای93 و 94 را در کارنامه و سابقه خود دارد.

, .,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

پورحسینی سابقه برگزاری جلسات آموزش تخصصی قرآن کریم در شهرستان های چرام،کهگیلویه،گچساران و باشت در سالهای اخیر را نیز دارد.

,

در روایات نیز داریم که به راستى در کتاب خدا ماهها نزد خدا دوازده ماه است .

,

روزى که خداوند آسمانها و زمین را آفرید، نور و روشنى ماهها ماه رمضان است  و قلب ماه رمضان شب قدر  و قرآن در شب اول ماه رمضان نازل گشته ،پس با قرآن از این ماه استقبال کن .

, .,

 

,

گزارش:صادق شیخی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه