اخبار داغ

بعد از ۷ سال چشم انتظاری؛

داستان تکراری افتتاح پل سیدالشهدا "شاید ۲ ماه دیگر"/ دلایل تاخیر از زبان شهردار زنجان

داستان تکراری افتتاح پل سیدالشهدا "شاید ۲ ماه دیگر"/ دلایل تاخیر از زبان شهردار زنجان
پروژه پل سیدالشهدا(ع) زنجان بعد از گذشت ۷ سال هنوز به مرحله افتتاح نرسیده و هیچ یک از قولهای دو ماهه نیز تا به امروز عملی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  موج رسا; وقتی خبر افتتاح پلها در برخی از کشورهایی آسیایی و اروپایی اعلام می‌شود نخستین سوالی که ذهن شنوده آن خبر را در ایران جلب می‌کند این است که مگر می‌شود در این مدت کوتاه پروژه‌ای با این عظمت را ساخت و افتتاح کرد اما همه اینها واقعیت هستند، حتی برخی از این واقعیت‌ها در مقیاس کوچک در کلانشهرهای ایران قابل مشاهده هستند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

پل صدر در تهران با آن عظمتی که داشت در 26 ماه ساخته شد، این پروژه بعد از پروژه پل سیدالشهدا(ع) زنجان کلید خورد، مقایسه کلانشهری مانند تهران که پایتخت کشور است با استانی مانند زنجان مقایسه خوبی نیست اما توجه به چند نکته می‌تواند به این نتیجه منجر شود که صرف 7 سال زمان برای یک پروژه‌ای مانند این پل در زنجان قابل قبول نبوده و هزینه بیش از 40 میلیارد تومانی نیز خرج کردن از جیب مردم بوده است.  

,

جمشید انصاری استاندار سابق زنجان در نشست خبری خود در ۲۹ فروردین ماه سال ۹۵ گفته که پروژه پل سیدالشهدا(ع) قرار بود با 24 میلیارد تومان احداث شود که در حال حاضر 35 میلیارد هزینه شده و برای تکمیل نیازمند 10 میلیارد تومان دیگر است.  

,

انصاری همچنین تاکید کرده بود که مالیات دهندگان باید در قبال مالیات پرداختی از مسئولان مطالبه کنند.  

,

شهردار زنجان در آخرین اظهار نظر خود در مورد هزینه‌های این پروژه گفته که برابر آخرین صورت وضعیت‌هایی که پیمانکار ارائه کرده چیزی حدود 40 میلیارد تومان برای اجرای این پل هزینه شده که البته این هزینه به غیر از هزینه‌های مربوط به تملکات پروژه است.  

,

بنا به گفته مسئولان شهری زنجان قرار بود این پل تاپایان پاییز سال گذشته به بهره برداری برسد که شرایط نامساعد هوا دلیل تاخیر عنوان شد اما سعید عباسی معاون شهردار زنجان در تاریخ ۱۹ دی ماه سال گذشته گفته بود هم اکنون این پروژه با مشکل کمبود اعتبار روبرو است.  

,

اسدالله درویش امیری استاندار زنجان آبان ماه سال گذشته بازدیدی از این پروژه داشت و خطاب به پیمانکار تاکید کرده بود که با توجه به سرمای زودرس استان زنجان و درخواست‌های مکرر شهروندان زنجانی، پیمانکار پروژه در راستای تسریع عملیات عمرانی باید تلاش خود را دو برابر کرده و هیچ فرصتی را جهت انجام عملیات عمرانی از دست ندهد.  

,

درویش‌امیری در شرایطی عنوان کرده بود که هیچ دلیلی برای توجیه روند کند اجرای پل سید الشهدا قابل قبول نیست و تمام مدیران ذیربط باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند که بازدید و تاکید ایشان نیز سبب نشد تا پروژه در سال 95 افتتاح شود در حالی که امروز بهار را نیز پشت سر می‌گذاریم.   

,

پروژه پل سیدالشهدا از محل تفاهم نامه‌های سه جانبه بین شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی است و قرار بر این بوده که هر یک از طرفین، یک سوم هزینه آن را تقبل کنند.  

,

حبیب یگانه شهردار زنجان در آخرین مصاحبه خود در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا گفت: قرارداد مرحله نهایی به پیمانکار ابلاغ شده که جمعا دو ماه برای اجرای کارهای باقیمانده زمان پیش بینی شده است.  

,

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه اولیه که قرار بود یک سوم از هزینه‌های اجرا از منابع استانی و یک سوم از طریق وزارت راه و شهرسازی و یک سوم توسط شهرداری تامین و پرداخت شود متاسفانه عدم تامین منابع مالی لازم توسط وزارت راه و شهرسازی و عدم تخصیص اعتبارات استانی و عدم وجود نقدینگی در شهرداری روند کار پیمانکار را با کندی مواجه کرده است.   

,

شهردار زنجان بیان کرد: امیدواریم این پروژه حداکثر ظرف دو ماه آینده تکمیل شود.  

,

شهردار زنجان در حالی این سخنان را مطرح کرد که عباس راشاد عضو شورای شهر زنجان نیز زمان افتتاح این پروژه را شهریور ماه عنوان کرده است که با این سخنان احتمال افتتاح پل سیدالشهدا در هفته دولت قابل تصور است، پروژه‌ای که هفت سال قصه پرغصه‌ای برای مردم شهر زنجان بود.  

,

عباس راشاد تاکید کرده است که این پروژه باید پایان اردیبهشت ماه افتتاح می‌شد و هیچ دلیلی برای من قانع کننده نیست، این سخنان عضو شورای شهر زنجان در حالی مطرح می‌شود که برای مردم نیز صرف هفت سال برای احداث این پروژه با با این هزینه قانع کننده نخواهد بود چرا که بارها آن را در مصاحبه‌های مردمی اعلام کرده‌اند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه