اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب اراک اعلام کرد؛

ضرب و جرح در صدر جرایم اراک/تشکیل پرونده تخلفات انتخاب برای ۴۵ کارمند دولت

ضرب و جرح در صدر جرایم اراک/تشکیل پرونده تخلفات انتخاب برای ۴۵ کارمند دولت
دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به جرائمی که هم اکنون بیشترین فراوانی را در میان جرائم دیگر در اراک دارند، گفت: در سه ماهه نخست امسال جرم ضرب و جرح با فراوانی یک هزار و ۹۲۵ مورددر رتبه نخست جرائم شهرستان اراک قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از اراک امروز؛ عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در اراک با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: دادستانی اراک در انجام امور خود رسیدگی عوام گرایانه که نشات گرفته باشد از جریان های سایسی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

قاسمی اظهار کرد: دادستانی اراک ملاک و معیار اجرای عدالت را اجرای قانون اساسی می داند و در این میسر از تمام تلاش و کوشش خود استفاده می کند.

,

وی با اشاره به اینکه دادستانی اراک برنامه های خود را بر اساس اقدامات پیشگیرانه و اجرایی انجام می دهد ادامه داد: زمانی با جرم برخورد می کنیم که اطلاعات کافی در خصوص جرم داشته باشیم.

,

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: کار دستگاه قضائیه مبارزه با جرم و مجرم است و بدون‌شک تمامی مردم و دستگاههای فرهنگی استان باید در جهت تغییر وضعیت موجود در جرائم  فعالیت کنند.

,

, ,

ضرب و جرح در صدر جرایم اراک

,

قاسمی به جرائمی که هم اکنون بیشترین فراوانی را در میان جرائم دیگر در اراک دارند اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال جرم ضرب و جرح با فراوانی یک هزار و ۹۲۵ مورد در رتبه نخست جرائم شهرستان اراک قرار دارد.

,

وی ادامه داد: جرائم مربوط به مواد مخدر با یک هزار ۹۰۳ مورد، توهین به اشخاص با یک هزار ۶۸۲ مورد، سرقت با یک هزار و ۲۸۴ مورد، صدمات غیر‌عمدی تصادفات با یک هزار و ۱۳۷ مورد و تهدید، تخریب، افترا و کلاهبرداری در رتبه های بعدی قرار دارند.

,

دادستان عمومی و انقلاب اراک با بیان اینکه اکثر این جرائم قابل کنترل هستند افزود: باید همه در عزمی راسخ برای حل آن بکوشند تا شاهد کاهش جرائم در این بخش ها باشیم.

,

قاسمی ادامه داد: در مجموع سال ۹۵، ۱۳ هزار و ۷۱ پرونده به شعبه های باز پرسی اراک وارد و ۱۳ هزار و ۸۰۸ مورد مختومه همچنین ۲۴ هزار و ۳۱۳ پرونده به شعبه های دادیاری وارد و ۲۴ هزار و ۱۲۷ پرونده مختومه و ۱۱ هزار و ۴۹۸ پرونده به شعبه اجرای احکام صادر و ۱۰ هزار و ۴۰۵ پرونده مختومه شده است.

,

تشکیل پرونده تخلفات انتخاب برای ۴۵ کارمند دولت

,

وی به تخلفات انتخاباتی در اراک اشاره کرد و گفت: در مجموع در انتخابات ریاست جمهوری ۵۰ پرونده تخلف تشکیل شد که از این تعداد ۳۴ مورد پرونده تخلفاتی در اراک و ۱۶ پرونده هم در سایر حوزه ها تشکیل شد.

,

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: همچنین در تخلفات مربوط به انتخابات شوراها نیز در مجموع ۳۱ پرونده تشکیل شد که از این تعداد هشت پرونده در اراک و ۲۳ پرونده در سایر حوزه ها تشکیل شد.

,

قاسمی با اشاره به اینکه افراد در قالب کارمندان دولتی و غیر دولتی در انتخابات اخیر متهم شناخته شدند افزود: در استان مرکزی برای ۴۵ نفر از کارمندان دولتی (از کارمند تا مدیر دولتی) به عنوان متهم پرونده تشکیل شده است که از این تعداد ۲۱ متهم در اراک و ۲۴ متهم در سایر حوزه ها بوده است.

,

وی ادامه داد: متهمین غیر دولتی هم ۱۰۱ نفر بوده اند که ۲۹ نفر مربوط به اراک و ۷۲ نفر هم مربوط به سایر حوزه ها بوده است.

,

دادستان عمومی و انقلاب اراک اضافه کرد: در بحث متهمین انتخابات سه متهم هم در فضای مجازی وجود داشتند که شناسایی شده اند ولی تاکنون موفق به دستگیری آنها نشده ایم.

,

وی با بیان اینکه بررسی تخلفات انتخاباتی همچنان ادامه دارد بیان کرد: به برخی پرونده ها رسیدگی شده و بعضی از پرونده ها به دلیل شرایط خاص به مرکز ارسال شده است.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه