اخبار داغ

کارشناس هواشناسیک

رقص غبار شرق خزر در آسمان خراسان شمالی/کاهش ۳۸ درصدی نزولات آسمانی در خراسان شمالی

رقص غبار شرق خزر در آسمان خراسان شمالی/کاهش ۳۸ درصدی نزولات آسمانی در خراسان شمالی
کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی علت افزایش گرد و غبار آسمان خراسان شمالی در دو روز گذشته را ناشی از حاکم شدن جریانات شمالی اعلام کرد و افزود: این جریانات شمالی بخشی از گرد و غبار شرق دریای خزر را به آسمان خراسان شمالی سرازیر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، مهری هاشمی دوین، کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: با توجه به بررسی مدل های گرد و غبار و نقشه های هواشناسی، حاکم شدن جریانات شمالی طی روزهای 27 و  28 خرداد ماه که همراه با گرادیان شدید فشاری بود موجب شد بخشی از گرد و غبار شرق دریای خزر به سمت نوار شمالی استان سرازیر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

هاشمی دوین همچنین گفت: با توجه به تشدید وزش باد، گرد و غبار های محلی استان به هوا برخاسته و موجب کاهش دید تا حداقل سه هزار متر کاهش کیفیت هوا شدند.

,

وی در بخشی دیگر از سخن خود درباره کاهش بارندگی ها عنوان کرد: در فصل زراعی کنونی ( یک مهر ماه سال 95 تا 24 خرداد ماه سال 96 ) کاهش بارندگی داشته ایم.

,

وی افزود: در این فصل زراعی به طور میانگین 38.6 درصد کاهش بارش در سطح استان داشته ایم.

,

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، بیشترین کاهش بارش باران را در شهرستان شیروان با 49.1 درصد و در شهرستان بجنورد با 25.99 درصد اعلام کرد.

,

هاشمی دوین درباره وضعیت دمای استان نیز اظهار کرد: با بررسی های انجام شده، از یک مهر ماه سال 95 تا 24 هرداد ماه سال 96، بررسی ها گویای این بوده است که در مقایسه با مدت مشابه آن ( یک مهر ماه سال 94 تا خرداد ماه سال 95 ) به طور میانگین دمای هوای استان 1.1 درجه سانتی گراد کاهش یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه