اخبار داغ

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور:

زنان حاضر در کابینه‌ی روحانی به‌جای خدمت به جامعه‌ بانوان سیاسی‌کاری کردند

زنان حاضر در کابینه‌ی روحانی به‌جای خدمت به جامعه‌ بانوان سیاسی‌کاری کردند
پیرسمساری گفت: زنان حاضر در دولت پرداخت به امور سیاسی و حزبی را بر حل مشکلات جامعه‌ی زنان ترجیح داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نسرین پیر سمساری در گفت‌وگو با آناج در خصوص تحقق شعارهای انتخاباتی دولت یازدهم در حوزه‌ی زنان و خانواده اظهار داشت: اکنون وقت عمل به شعارهای انتخاباتی دولت در زمینه‌ی رفع دغدغه‌ها و مطالبات جامعه‌ی زنان فرا رسیده و دولت باید از ظرفیت‌های زنان در دولت بهره‌ی بیشتری ببرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: حضور دکتر مرضیه دستجردی در رأس وزارت بهداشت و فاطمه جوادی در ریاست سازمان محیط زیست در دولت دهم کارنامه‌ی مقبولی از توانمندی‌های زنان در دولت به جا گذاشت، امری که متاسفانه در دولت یازدهم آنچنان که باید تکرار نشد، اکنون در حالی محیط زیست یکی از کانون‌های سیاسی دولت است که ما در حوزه‌های مختلف زیست محیطی به گفته کارشناسان در مرحله بحران قرار داریم.

,

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور خاطر نشان ساخت: اگر رابطه و سیاسی‌کاری کنار گذاشته شود قطعا زمینه‌ی حضور و فعالیت زنان فرهیخته در ارکان مختلف دولت فراهم خواهد شد.

,

مسئول اسبق امور بانوان استانداری با اشاره به فعالیت‌های مولاوردی، تصریح کرد: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با توجه  به جایگاهی که دارد می‌تواند نقش‌آفرینی بهتری در حوزه زنان داشته باشد به شرطی که جامعه زنان را دچار آسیب سیاست زدگی نکند.

,

وی اذعان داشت: ایشان به جای طرح مباحث کاری در ارائه‌ی مواضع ساختارشکنانه و جنجالی پشتاز بوده‌اند این در حالی است که زن و دختر ایرانی در فرهنگ دینی منزلت خاصی دارد و می‌طلبد با هوشیاری و تدبیر بیشتری برای این قشر عظیم و اثرگذار جامعه تلاش کرد.

,

پیرسمساری متذکر شد: اگر دولت دوازدهم بخواهد با پشتوانه قوی در حوزه زنان وارد شود باید بر تفسیر فرموده‌ی امام راحل در خصوص زنان مبنی بر اینکه "از دامن زن مرد به معراج می‌رود" را سرلوحه‌ی خود قرار دهد، با تکریم منزلت زن است که می‌توان جامعه‌ای بانشاط و موفق در عرصه‌های مختلف داشت.

,

مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در رابطه با عملکرد زنان حاضر در بدنه‌ی دولت گفت: حضور بانوان در کابینه دولت‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف حوزه بانوان کشور دارد لکن صرفا باید کاری باشد نه حضور سیاسی همچنین مسئولین به جای توجه به بیرون متوجه فرهنگ و ظرفیت‌های داخلی و بومی باشند.

,

وی ادامه داد: در دولت یازدهم با سازمان ملل در مورد آموزش خانواده ها قرارداد بسته شد، اینجا این سوال پیش می آید که آیا اسلام ظرفیتش در حوزه زنان بیشتر است یا سازمان ملل و یا آیا آموزه های بومی محلی و دینی ما با آنها سازگار هست!؟ بانوانی که در دولت مسئولیت میگیرن باید به این موارد توجه کافی داشته باشند.

,

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور ضمن انتقاد به برخی از تصمیمات گرفته شده در حوزه‌ی زنان تاکید کرد: اخیرا هم گفته شد که بعضی از  زنان بدون سرپرست با عنوان اشتغال به خارج از کشور معرفی شدند، آیا این توهین به بانوی ایرانی نیست!؟

,

پیرسمساری تصریح کرد: در دولت یازدهم شعارهایی مطرح شد که سرانجامی نداشت، مثلا مرخصی نه ماهه زایمان آیا به غیر از مدت کوتاه اجرا می‌شود! یا برابری جنسیتی در اشتغال اولویت اول کشور ما نیست؟ جوانانی که بیکار هستند و نمی‌توانند تشکیل خانواده دهند در اولویت باشند چرا که بنیان خانواده بر همه چیز اولویت دارد گرچه این وعده نمای سیاسی دارد تا کارایی در واقع بانوانی که در کابینه هستند بیشتر سیاسی عمل می‌کنند تا خدمت به جامعه زنان.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه