اخبار داغ

استاد کار تعمیر خودرو مطرح کرد؛

حمایت از مشاغل خرد گره گشای بیکاری جوانان است / شهرک خودرو در قم کارآیی ندارد / هدفم به کارگیری 30 نیروی ثابت در آینده است

حمایت از مشاغل خرد گره گشای بیکاری جوانان است / شهرک خودرو در قم کارآیی ندارد / هدفم به کارگیری 30 نیروی ثابت در آینده است
استادکار تعمیر خودرو بابیان این‌که دولت باید بر روی مشاغل کوچک سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد، حمایت از این حرفه‌ها را در از بین بردن بیکاری جوانان مهم و ضروری می‌داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قم فردا،  به‌جز خودش 6 نفر دیگر مشغول به کار هستند، چند تا خودرو هم‌زمان در حال تعمیر است و آقا رسول آچار به دست که به نظر می‌آید اصلی‌ترین سلاحش است به هرکدام از ماشین‌ها سر می‌کشد، عاشق کارش است و از این کار لذت می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،  , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

جزء آن دسته از آذری زبان‌ها است که سخت به ترک بودن خود افتخار می‌کند و در سردر تعمیرگاهش در بلوار بهشتی قم با حروف بزرگ نوشته" تعمیرگاه رسول ترک" می‌گوید داستان رسول ترک را خوانده و از همین رو این با توجه به تشابه اسمی و ترک بودنش اسم تعمیرگاهش را " رسول ترک " گذاشته است.

,

ایجاد شهرک خودرو در کنار ضرورت نگاه بیشتر دولت به اشتغال‌های خرد بهانه‌ای برای گفتگو با رسول افشار لو شد که نزدیک به 17 سال است در صنعت تعمیر خودرو مشغول به کار است و از نزدیک با صنعت خودروسازی کشور آشنا است.

,

17 سال سابقه کاردارم

, 17 سال سابقه کاردارم,

حدود 17 سال است که این کار را شروع کردم و در این مدت 9 سال شاگردی کردم و تقریباً 7 سال است که خودم کار می‌کنم.

,

به‌جز برادرم برای 5 نفر شغل ایجاد کردم که هم‌اکنون مشغول به کار هستند و علاوه بر این 50 نفر هم از تراشکار و لوازم‌یدکی فروش گرفته تا تاکسی‌تلفنی و پیک به‌صورت غیرمستقیم با ما کار می‌کنند.

,

در این تعمیرگاه ما تعمیر موتور و گیربکس انواع مختلف ماشین‌های سواری را انجام می‌دهیم و هدفمان این است که هر کاری که برای مردم انجام می‌دهیم به نحو احسن باشد یعنی دوباره‌کاری انجام نشود.

,

سعی می‌کنیم قطعه‌های خوب استفاده کنیم تا علاوه بر رضایتمندی مشتری رضایت خدا را نیز به دست بیاوریم.

,

 تعمیرکاران علاقه به حضور در شهرک خودرویی ندارند

,  تعمیرکاران علاقه به حضور در شهرک خودرویی ندارند,

تا جایی که بنده اطلاع دارم چون ثبت‌نام رایگان بوده همه ثبت‌نام کردند ولی برای واریز مبلغ و تملک مغازه تقریباً هیچ‌کس اقدام نکرد.

,

این شهرک ایرادهای بسیاری دارد مثلاً اگر داخل شهر یک ماشین خراب شود و کار جزئی دارد، شخص می‌تواند با 10 الی 15 هزار تومان ماشین خودش را درست کند اما اگر بخواهد به شهرک خودرو انتقال داد فقط هزینه جابجایی ماشینش 50 هزار تومان است که درواقع مقرون‌به‌صرفه نیست، در هیچ جایی ایران هم‌فکر نمی‌کنم چنین چیزی وجود داشته باشد و جواب داده باشد.

,

اگر شهرداری یا مسئولان دیگر با اجبار این کار را انجام دهند باید داخل شهر خدمات ارزان‌قیمتی را برای جابجایی خودروها اختصاص بدهند تا برای مالکین جابه‌جایی خودرو از یک نقطه شهر تا شهرک خودرو هزینه نداشته باشد، علاوه بر این فروشگاه‌های لوازم‌یدکی و قطعات ماشین باید در آنجا مستقر باشد.

,

نداشتن آپشن ضعف بزرگ صنعت خودرویی کشور

, نداشتن آپشن ضعف بزرگ صنعت خودرویی کشور,

صنعت خودرویی کشور نسبت به سایر کشورها ضعیف‌تر هست اما ماشین‌های داخلی مزایای خاص خودش را هم دارند به‌عنوان‌مثال خودرو آل 90 ازجمله خودروهایی خوبی است که در کشور تولید می‌شود و ازلحاظ استقامت، ایمنی و سرعت قابل‌قبول است.

,

اما باید گفت خودروهای داخلی باید بر روی مسائل راحتی و آپشن ها کار زیادی انجام دهن، علاوه بر این ازلحاظ فنی ماشین‌های داخلی مشکلی ندارند اما ازلحاظ پلت فرم و آپشن های راحتی مانند کروز مشکل‌دارند که باید در تولید خودرو به آن توجه بیشتری شود.

,

اگر در قسمت رفاه و آسایش راننده و سرنشینان خودروهای داخلی کار شود قطعاً تا چند سال آینده ایران هم جزء صادرکنندگان خودرو خواهد بود.

,

صداقت رمز موفقیتم است

, صداقت رمز موفقیتم است,

در این سال‌ها اولین چیزی که داشتم صداقت بود، درواقع هرکاری که کردم بر اساس صداقت بوده و انشالله اگر خدا کمک کند هدفم ارتقای کار به بیش از این هست به‌طوری‌که همه‌کاره‌ای خودرو از قبیل برق، جلوبندی و ... را در یک کارگاه بزرگ‌تر انجام دهیم و حداقل بالای 30 نفر به‌صورت مستقیم مشغول کار شوند.

,

حمایت از مشاغل خرد گره‌گشای بیکاری جوانان است

, حمایت از مشاغل خرد گره‌گشای بیکاری جوانان است,

باید به این موضوع هم اشاره‌کنم همان‌طوری که مقام معظم رهبری سال‌ها است بر روی اقتصاد مقاومتی و اشتغال تأکیددارند حمایت از مشاغل خرد می‌تواند گره‌گشای بیکاری در کشور باشد، کارهایی که با حداقل هزینه و البته تجربه می‌شود در کشور ایجاد کرد.

,

 

,

 

,
,
, ,
, ,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه