اخبار داغ

جهانگیری: امنیت مردم خط قرمز ایران است

جهانگیری: امنیت مردم خط قرمز ایران است
معاون اول رئیس‌جمهور امنیت مردم را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با بیان اینکه ایران در مبارزه با تروریسم صادق و مقتدر است، گفت: توان موشکی ایران بازدارنده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دیدار نمایندگان مردم  استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی امنیت مردم را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با بیان اینکه ایران در مبارزه با تروریسم صادق و مقتدر است، گفت: توان موشکی ایران بازدارنده و در خدمت صلح، ثبات و امنیت منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دو عملیات تروریستی گروه داعش در تهران این اقدامات را کور، بی هدف و ناشیانه توصیف کرد و اظهار داشت: خوشبختانه پاسخ مناسبی به گروه تروریستی داعش داده شد و جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر حرکتی پاسخی متناسب و سنگین خواهد داد.

,

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا نشان داده که از اراده ای قاطع در مبارزه با تروریسم برخوردار است و امیدوارم با مبارزه جدی ریشه ی تروریسم از منطقه کنده شود.

,

وی در ادامه با قدردانی از مشارکت گسترده ی مردم استان سیستان و بلوچستان در انتخابات که رکورد جدیدی را به ثبت رساند، خاطر نشان کرد: با وجود وعده های مختلف در خصوص تامین نیازهای مادی از سوی برخی کاندیداها، مردم استان علی رغم مواجه بودن با برخی محرومیت ها اما رای بالا و هوشمندانه ای به دکتر

,

روحانی دادند وامیدوارم دولت بتواند قدردان رای مردم باشد و بیش از گذشته به مردم خدمت کند.

,

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های موجود در استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان از مردمانی زحمت کش، تلاشگر و با  توان علمی بالا برخوردار است و جزو معدود استان های کشور است که با دو کشور همسایه مرز مشترک دارد.

,

وی ادامه داد: این مزیت ها می تواند نقش مهمی در توسعه ی استان سیستان و بلوچستان ایفا کند.

,

جهانگیری از وجود مرز مشترک استان سیستان و بلوچستان با پاکستان و افغانستان بعنوان فرصتی بزرگ برای توسعه این استان یاد کرد و اظهار داشت: تصور آنکه

,

مرز مشترک یک تهدید است تصوری غلط و نادرست است البته باید نسبت به موضوع قاچاق کالا و مواد مخدر حساسیت داشته باشیم اما در عین حال نباید مرز مشترک را از خاصیت بیندازیم چرا که ضرر اصلی آن متوجه مردم استان خواهد بود.

,

معاون اول رییس جمهور در ادامه از سواحل دریای عمان بعنوان نعمتی بزرگ و خدادادی نام برد و آن را فرصتی استثنایی برای توسعه ی استان سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری در مقطعی که به این استان سفر کردند، توسعه ی سواحل مکران را مورد تاکید قرار دادند و این موضوع امروز یکی از برنامه ها و اولویت های دولت است.

,

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای زیرکشت بردن ۴۶ هزار هکتار از اراضی سیستان و تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار با مجوز رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: این پروژه حتما تکمیل خواهد شد و دولت برنامه های متعددی از جمله الگوی کشت اقتصادی در این اراضی اجرا خواهد کرد.

,

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید برای حل مسائل استان سیستان و بلوچستان با نگاه ملی برنامه ریزی کنیم بر ضرورت تکمیل برنامه ی گاز رسانی به استان، توسعه ی سواحل مکران، اتصال چابهار به راه آهن سراسری کشور و توسعه ی راه و راه آهن در این استان تاکید کرد.

,

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد : برنامه های توسعه ای استان سیستان و بلوچستان باید بصورت ملی پیگیری شود و باید زیرساخت های استان را تکمیل کنیم تا مسیر توسعه هموار شود.

,

وی با اشاره به مشکلات آب شرب در استان سیستان و بلوچستان و بخصوص در روستاهای این استان، از معاون توسعه ی روستایی خود خواست تمرکز ویژه ای به این موضوع معطوف کند تا برای اختصاص اعتبار بیشتر برای تامین آب شرب و تکمیل راه های روستایی برنامه ریزی شود

,

جهانگیری با تاکید براینکه دولت مطالبات و حق و حقوق قومیت های مختلف را مطابق قانون اساسی پیگیری می کند، گفت: باید در انتصاب مدیران در استان ها شایسته سالاری و توانمندی مدنظر قرار گیرد.

,

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت: نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی هر کدام در سخنانی مسائل، چالش ها و تنگناهای استان را مطرح کردند و به تشریح دغدغه ها و نیازهای حوزه ی انتخابیه ی خود پرداختند.

,

ساماندهی مرزها و تبدیل آن به فرصتی برای توسعه، رسیدگی به وضعیت راه های روستایی، فقر زدایی و توجه به نرخ بالای بیکاری، توسعه ی متوازن استان و گاز رسانی از مهمترین درخواست های نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در این جلسه بود. 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه