اخبار داغ

استاد درس خارج حوزه علمیه:

رئیس جمهور حق مداخله در امور مبانی اسلامی را ندارد

رئیس جمهور حق مداخله در امور مبانی اسلامی را ندارد
استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه یک فرد با چند درس حوزوی و مشاهده چند حدیث بخواهد نظر فقهی بدهد پذیرفته نیست، گفت: رئیس جمهور حق مداخله در امور مبانی اسلامی را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: نقش مردم در حکومت ولی امر الهی در حقیقت فراهم کردن توان و قدرت برای اداره حکومت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, بلاغ ,

وی با اشاره به اینکه ولی خدا برای اقامه دین نیازمند همکاری مردم است، افزود: اگر مردم با ولی خدا همکاری نداشته باشند او برای اقامه دین الهی و تشکیل حکومت اسلام قدرتی ندارد و حتی امام علی(ع) که امام معصوم بوده و تمام شرایط مشروعیت عهده داری حکومت را از سوی خداوند دریافت کرده بود اما بیعت نکردن مردم با او موجب عدم تکلیف برای ولی خدا می‌شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: این سخن امیرالمومنین که فرمود "اگر نبود حضور مردم در صحنه برای بیعت کردن و اظهار همکاری با من این افسار حکومت را رها می‌کردم و باتوجه به بیعت و توانایی اقامه دین این مسئولیت را قبول کردم" نشان دهنده اصل مشروعیت رهبری به رای مردم نیست چراکه امیرالمومنین مشروعیت خود را از سوی خداوند متعال دریافت کرده است.

سیفی مازندرانی تصریح کرد: اگر معاویه یا پادشاهی با حیله افکار عمومی را به سمت خود جلب کند برای کسب قدرت این طاغوت است و هیچ مشروعیتی ندارد.

وی یادآور شد: قرآن به صراحت می‌فرماید "ای مردم با افرادی که فاسد و ظالم هستند بیعت نکنید و زیر بار حکومت او نروید چراکه او هرگز مشروعیت ندارد".

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: ولی امر و ولی الهی به فرموده روایتی از امام صادق باید "شیعه دوازده امامی باشد، راوی حدیث اهل بیت باشد و در حلال و حرام الهی صاحب نظر باشد".

سیفی مازندرانی با اشاره به اینکه بسیاری از فضلای حوزوی صاحب نظر نیستند، گفت: اینکه یک فرد با چند درس حوزوی و مشاهده چند حدیث بخواهد نظر فقهی بدهد پذیرفته نیست.

وی اظهار کرد: برخی افراد در حالی که اصول ابتدایی روایات را نمی‌دانند به پشتیبانی ورود در سیاست یا اینکه از مردم رای آورده و رئیس جمهور شده است حق مداخله در امور مبانی اسلامی ندارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مردم زمان معاویه آنچنان دچار انحطاط فکری شدند که پس از رحلت پیامبر رو به معاویه آوردند و علی(ع) را به شهادت رساندند.

سیفی مازندرانی با اشاره به دلایل قیام امام حسین(ع) تصریح کرد: با توجه به اینکه فردی فاسق برخلاف مشی پیامبر از سوی مردم به خلافت رسیده بود امام حسین(ع) دست به قیام زد.

وی افزود: حق ولایت و خلافت چیزی نیست که مردم در مورد آن رای دهند و به همین خاطر حضرت زهرا(س) با افشاگری و ورود به منازل مردم تلاش می‌کرد تا خلافت را به امام علی(ع) برگرداند اما مردم همراهی نکردند و کسانی که منکر این شیوه ائمه هستند از مذهب تشیع خارج هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه اگر هر چیزی به میل مردم باشد جامعه دچار آفت می‌شود، گفت: ولایت قرار دادن اولامر برای این است که هرکس در محدوده خود از نعمت‌های خداوند استفاده کند تا حقوق دیگر افراد پایمال نشود.

سیفی مازندرانی با بیان اینکه خشونت در برخی موارد از ضروریات دین اسلام است، یادآور شد: برخی افراد خودفروخته غرب زده تلاش می‌کنند تا مانع اجرای قوانین اسلام در جامعه شوند.

وی با اشاره به معنای آتش به اختیار در امور فرهنگی اظهار کرد: مبانی جمهوری اسلامی که از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری بیان شده است باید توسط فقها، علمای انقلابی و جوانان پیاده شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر عالمی مشاهده کرد که انحرافی در حکومت اسلامی از سوی مسئولان رخ داده است باید آتش به اختیار جلوی فتنه‌ها را بگیرند چراکه برخی از این اصلاح طلبان در حال برنامه ریزی هستند تا صدای رهبری بی اثر باشد و این امر نیاز به یک مقابله جدی دارد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه