اخبار داغ

طرح آماربرداری از منابع آب های سطحی و زیرزمینی

طرح آماربرداری از منابع آب های سطحی و زیرزمینی
مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای مرکزی از آغاز سومین دوره طرح آماربرداری سراسری از منابع آب های سطحی و زیرزمینی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی مرادی مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: طرح آماربرداری سراسری از منابع آب استان همزمان با دیگر مناطق کشور هر ۵ سال یک بار صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

مرادی با اشاره به اینکه دوره اول و دوم این طرح در سال های ۸۲ و ۸۷ انجام شده است اظهار کرد: این دوره متناسب با برنامه پنجم توسعه کشور در سال ۹۶ انجام خواهد شد.

,

وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مطالعات منابع آب در استان ‌را تعیین تعداد منابع آبی، تعیین میزان تخلیه منابع آب زیرزمینی و حجم مصارف از جریان‌های سطحی برشمرد و گفت: هدف از انجام آمار برداری منابع و مصارف، دستیابی به بخش مهمی از اطلاعات مربوط به بیلان منابع آب در محدوده‌های مطالعاتی و حوضه‌های آبریز استان است که به دلیل حجم قابل توجه آنها، اثر تعیین‌کننده‌ای بر روی برآورد پتانسیل منابع آب دارد.

,

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: برای رسیدن به کل تعداد، تخلیه، مصرف و پراکنش منابع آب بهره برداری (سطحی و زیرزمینی) در یک زمان مشخص، عملیات آماربرداری سراسری صورت می گیرد .

,

وی ضمن ارائه گزارشی از نحوه اجرای طرح آمار برداری در استان گفت: در حال حاضر استان به ۳ ناحیه تقسیم شده است و طبق برنامه قرار است ۳  شرکت آماربردار به طور جداگانه منابع آبی این ۳ ناحیه شامل چاه، قنات ، چشمه، نهر ، آب بند و غیره را برداشت و مورد بازبینی آماری قرار‌ دهند.

,

مرادی خاطرنشان کرد: مشاور ناظر آماربردار انتخاب شده است و انتخاب شرکتهای آماربردار نیز مراحل پایانی مناقصه را طی می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه