اخبار داغ

اهمیت حضور زنان در عرصه مدیریتی وزارت

اهمیت حضور زنان در عرصه مدیریتی وزارت
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: یک زن قبل از آن که بخواهد وزیر باشد، ابتدا تربیت کننده وزیر ، مادر و سیاست گذار خانواده است، هر گونه لایحه و سندی که تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده را به مخاطره بیاندازد با تعالیم دینی ما در تعارض است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان قم، در جمهوری اسلامی ایران، زنان همواره به عنوان نیمی از پیکره جامعه، ارزش والایی در فضای خانه و خانه داری با ایفا کردن نقش خود به عنوان همسر و مادر داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

زنان ایران اسلامی همواره در جامعه هم نقش به سزایی از خود به جای گذاشته اند و توانمندی های خود را در عرصه های مختلف به اثبات رسانده اند که همه این ها نتیجه احترام به آموزه های اسلام با در نظر گرفتن اهمیت خانواده با نقش محوری زن در آن است.

,

حال آن که از نظر اسلام ، زنان می توانند در همه عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و تحقیقاتی فعالیت داشته باشند، نظام جمهوری اسلامی راه ورود زنان به همه عرصه های مدیریتی از جمله وزارت را باز گذاشته است.

,

از آن جا که تا آغاز به کار دولت دوازدهم و انتخاب اعضای کابینه جدید زمان زیادی نمانده است، این سؤال، ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده که اهمیت حضور زنان در کابینه دوازدهم تا چه اندازه است؟

,

فائزه عظیم زاده اردبیلی در خصوص اهمیت حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم در گفتگو با خبرنگار  زنان قم، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند حضور زنان در جامعه یک امر اجتناب ناپذیر است و دولت باید از ظرفیت زنان به نحو شایسته در جامعه استفاده کند.

,  زنان قم,

وی افزود: ما به دنبال این نیستیم که ظرفیت زنان صرفأ برای اخذ رتبه وزارت و یا وکالت باشد بلکه زنان باید از حقوق حقه خود که منطبق با شریعت اسلام است برخوردار باشند.

,

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تبیین مسائلی از قبیل عدالت برابری جنسیتی، شعارهایی است که تفکرات فمنیستی در جامعه منتشر کرده اند، لذا باید بدانیم یک زن قبل از آن که بخواهد وزیر باشد، ابتدا تربیت کننده وزیر است، مادر سیاست گذار خانواده است، بنابراین ضرورتی ندارد یک زن وزیر بشود.

,

وی تأکید داشت: اگر زنان شایسته سالار و توانمندی برای وزارت آمادگی داشته باشند که بتوانند علاوه بر وظایف مادری و همسری ، کارهای دیگر را انجام دهند مانعی ندارد اما مهم این است که دولت آقای روحانی و کابینه اش باید به گونه ای حرکت کنند که خدمت به نظام خانواده، حقوق زنان و خدمت به حقوق و تعالی خانواده باشد.

,

عظیم زاده اردبیلی افزود: اگر خانواده به تعالی برسد زن و به دنبال آن کودک هم به حقوق خودش می رسد اما اگر چنانچه فکر دولت دوازدهم صرفأ تفکر حقوق زنان باشد و صحبت از خانواده به عمل نیاید بدون شک زنان هم نمی توانند به حقوق خود برسند.

,

وی ضمن بیان آمار بالای طلاق در کشور افزود: آمار نشان می دهد طلاق و جدایی زوجین ، طلاق عاطفی ، متلاشی شدن خانواده ها در جامعه نشانگر خانواده هایی است که زن به تنهایی به دنبال حقوق خود بوده و حقوق شوهرش را رعایت نکرده ،در عین حال مادر خوبی برای فرزندان نبوده و در نهایت خانواده به سمت نوعی متلاشی شدن حرکت کرده در حالی که اگر دولت به جای پرداختن به حقوق زنان به حقوق و تعالی خانواده بیاندیشد در حقیقت به حقوق زنان ، مردان و کودک باهم پرداخته است زیرا نهاد خانواده اصلی ترین نهاد جامعه است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بیان داشت: خانواده سالم جامعه را سالم نگه می دارد و خانواده متلاشی، جامعه را به سمت نابودی پیش می برد و مطالبه من از دولت دوازدهم به عنوان شخصی که بیش از ۳۶سال سابقه کار علمی و فرهنگی در جامعه دارم این است که زنان زمانی به حقوق کامل خود دست می یابند که به سمت خانواده ای متعالی حرکت کنیم و وظیفه دولت در لوایح ، آیین نامه ها و مصوباتش این است که تحکیم ، تشکیل و تعالی خانواده را بررسی و پیگیری کند.

,

وی تأکید کرد: هر گونه لایحه و سندی که تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده را به مخاطره بیاندازد با تعالیم دینی ما در تعارض است و بدون شک اگر خانواده نابود شود ،زنان هم به حقوق خوشان دسترسی پیدا نخواهند کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه