اخبار داغ

کارآفرین کردستانی:

جوانان دنبال پشت میزنشینی نباشند

جوانان دنبال پشت میزنشینی نباشند
آکو کشاورزی مخترع و کارآفرین کردستانی گفت: در کردستان هر چند آمار بیکاری بالاست اما من معتقدم کار وجود دارد فقط جوانان ما دنبال پشت میز نشینی هستند مطمئنا چنین کاری وجود ندارد, البته اگر هم باشد بدست آوردن آن سخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،آکو کشاورزی متولد سال 62 از سنندج, فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی الکترونیک است که مقطع کارشناسی را در دانشگاه ارومیه و مقطع ارشد را در دانشگاه آزاد قزوین به اتمام رسانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

در کارنامه این جوان کردستانی 23 اختراع ثبت شده به چشم می خورد, اختراعاتی در زمینه سیستم های کنترل صنعتی و بهینه سازی مصرف انرژی البته تعدادی از این اختراعات را نیز به مرحله تجاری سازی و فروش رسانده است.

,

 

,

این مخترع جوان و نامی کردستان که مشمول تسهیلات سطح 2 بنیاد نخبگان کردستان نیز است بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی با مدرک کارشناسی ارشد در رشته الکترونیک با تاسیس شرکت دانش بنیان "کنترل گستر کهربا" نسبت به تجاری سازی اختراعات خود اقدام نمود و با صبر و تلاش روزافزون, بیش از پیش به توسعه تکنولوژی و روش های نوین تولید محصولات شرکت اقدام نموده و از دانش فنی خود در راستای ارتقاء محصولات مورد عرضه  استفاده نموده است .

,

 

,

به گفته کشاورزی، تولیدات شرکت کنترل گستر کهربا شامل سیستم های کنترل هوشمند برای استفاده در مرغداری ها، چاه های عمیق کشاورزی و موتورخانه های گرمایشی برای تنظیم خودکار دمای هوا منطبق بر استاندار محیطی است.

,

 

,

شرکت کنترل گستر کهربا بعنوان یک شرکت دانش بنیان و پژوهش محور، با تکیه بر توان و دانش فنی نخبگان دانشگاهی و صنعتی و با هدف تولید، توسعه و ترویج سیستم ها و الگوریتم های مدرن کنترلی در صنایع، خصوصا صنعت کشاورزی تاسیس شده است.

,

 

,

این شرکت ضمن کسب تائیدیه های متعدد از مراجع معتبر نظیر بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه ها، واحد های آزمایشگاهی و اداره استاندارد، توانسته است در پاسخ بسیاری از نیازها، نمونه های نوآورانه یک محصول مبتنی بر تکنولوژی برتر و کیفیت متمایز را ارائه نماید.

,

 

,

ثبت رکورد تجهیز، بهینه سازی و اتوماسیون استاندارد 58 واحد مرغداری در سال 1391, اجرای بیش از 30 پروژه تله متری و مانیتورینگ شبکه های آبرسانی و تولید 4 نمونه محصول نوآورانه مرتبط, اجرای بیش از 300 پروژه بهینه سازی انرژی در ساختمان و تولید 8 نمونه محصول نوآورانه مرتبط, کسب عنوان گروه کار نمونه کشوری سال 1391, کسب عنوان کارآفرین برتر کشوری سال 1391, کسب عنوان برگزیده در یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی, یکی از سه واحد برتر جشنواره زاگرس در بخش فن آفرینی صنعت, اخذ سه عنوان تائیدیه علمی از بنیاد ملی نخبگان و ... تنها بخشی از افتخارات آاکو کشاورزی و تیم همراه خود است.

,

 

,

می گوید سال 89 شرکت کنترل گستر کهربا را به ثبت رساندم و کارم را با ایجاد یک دفتر و یک واحد تولیدی در سنندج شروع کردم, در مرحله بعد دفتر کار دیگری در ارومیه و یکی هم در تهران تاسیس کردم و امروز با همکاری و همراهی 20 نفر از افراد بومی که در این شرکت مشغول فعالیت هستند در شرف ایجاد واحد تولیدی در ارومیه هستم.

,

 

,

از حمایت مسئولین میپرسم میگوید بجر حمایت های علمی و پژوهشی یعنی تقدیر و تجلیل ها در جشنواره ها حمایتی در زمینه دریافت تسهیلات ندیده ام.

,

 

,

از شرایط کار در کردستان میپرسم میگوید: استان کردستان مثل سایر بخش های ایران در حوزه کاری بکر است, جای کار فراوانی دارد و بازار تشنه خدمات و تخصص من و امثال من است, اما فقط همت می خواهد, جوانان ما باید دنبال کاری که وجود دارد نباشند بلکه به فکر کارآفرینی باشند, یکی از مشکلات ما جوانان این است که روحیه انجام کار گروهی را نداریم, اگر جوانان ما همت کنند ما میتوانیم آنها را آموزش دهیم, کار برایشان ایجاد کنیم حتی آنها را در راه اندازی کسب و کار جدید همراهی و کمک کنیم.

,

, ,

این جوان کارآفرین کردستانی ادامه داد: در کردستان هر چند آمار بیکاری بالاست اما من معتقدم کار وجود دارد فقط جوانان ما دنبال پشت میز نشینی هستند که بدون هیچ زحمت و تلاشی سر یک ساعت بروند و یکسری کار تکراری و روزمره را انجام دهند و سر یک ساعت مشخص برگردند مطمئنا چنین کاری وجود ندارد, البته اگر هم باشد بدست آوردن آن سخت است, جوانان ما باید بدانند در همین استان کارهایی وجود دارد که کسی مشغول انجام آنها نیست به همین خاطر مجبوریم از ظرفیت استان های دیگر استفاده کنیم درحالی که جوانان ما به راحتی می توانند این کارها را انجام دهند.

,

 

,

آکو کشاورزی تاکید کرد: من معتقدم اگر ما بیکار داریم به این خاطر نیست که کار وجود ندارد بلکه به این دلیل است که ما در کارها و اهدافمان گم شده ایم, جوانان ما راه را اشتباه می روند, فکر آنها فقط تا پشت میز نشینی میرود و نه بیشتر درحالی که کلی کار در این استان وجود دارد که کسی آن را انجام نمیدهد.

,

 

,

این جوان مخترع کردستانی افزود: کارآفرینی به این معنی نیست که کارخانه ای با سرمایه چند میلیاردی راه اندازی کنیم بلکه با یک کار گروهی و سرمایه ای کم میشود کارهای بزرگی در این استان ایجاد کرد.

,

 

,

وی به کم کاری مسئولان استان در ایجاد بسترهای لازم اشتغال برای جوانان اشاره کرد و گفت: برای اینکه یک مسئول شرایط یک جوان بیکار را درک کند لطفا خود را یک روز جای جوان بیکار بگذارد و با کفش او راه برود در این صورت میفهمد که چقدر مانع برای یک جوان, برای یک کارافرین ایجاد کرده است, آنموقع می داند چقدر در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است.

,

 

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه