اخبار داغ

فعال عرصه صنعت میگوی کشور:

غفلت از قطب پرورش میگو کشور عامل گرایش جوانان مینابی به قاچاق کالا

غفلت از قطب پرورش میگو کشور عامل گرایش جوانان مینابی به قاچاق کالا
جوان مینابی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی صنعت میگوی کشور گفت: غفلت مسئولان از توسعه و تقویت زیر ساخت ها عاملی برای افزایش بیکاری و ورود جوانان به قاچاق کالا و اشتغال کاذب مستعد ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد درویشی، فعال عرصه اقتصاد مقاومتی و مالک پرورش میگوی 10 هکتاری در تیاب شمالی شهرستان میناب در گفتگوی با میناب جنوبگفت: نزدیک به چهار سال است که توانسته ام با راه اندازی سایت پرورش میگو خود را در چرخه اقتصاد کشور خودم سهیم کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: به علت کیفیت بالا و منحصربفرد بودن میگو تولید شده در شهرستان میناب به کشورهای حوزه خلیج فارس، چین، روسیه، امارات، فرانسه، کره صادر می شود.

,

مالک پرورش میگوی 10 هکتاری در تیاب شمالی افزود: لاروریزی بچه های میگو از ابتدای اردیبهشت ماه در مزرعه انجام شده که در یک فاصله زمانی شش ماهه در آذرماه برداشت شروع می  شود از این رو طی سال گذشته توانستم با برداشت 35 تن میگو از هفت استخر افزایش 30 درصدی تولید میگو داشته باشم.

,

درویشی اظهار کرد: آبزی پروری یکی از اقتصادی ترین زیر بخش های کشاورزی است که می تواند سود خوبی را عاید تولیدکنندگان نماید، اما توسعه و درآمد زایی این بخش نیازمند حمایت مسئولان است.

,

راکد ماندن کارگاه های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل عامل بیکاری

, راکد ماندن کارگاه های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل عامل بیکاری,

احمد درویشی عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در شهرستان میناب را جز یکی از اولویت های کاری مسئولان برشمرد و اظهار داشت: مسئولان برای ارتقای سطح کمی و کیفی شهروندان و جوانان تحصیل کرده این منطقه برنامه ندارند از این رو معضلاتی چون بیکاری در شهرستان میناب بیداد می کند.

,

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی در صنعت میگوی کشور ادامه داد: شهرستان میناب دارای نرخ بالای بیکاری ا‌ست و  جوانان تحصیل کرده با وجود بنادر تجاری تیاب، کرگان، کلاهی و کوهستک همچنان با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و همین امر زمینه‌های ورود جوانان این مرز و بوم را به قاچاق کالا و مشاغل کاذب مستعد می‌کند.

,

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در منطقه افزود: با توجه به وجود زمین های فراوان با قابلیت پرورش میگو در این منطقه می توان زمینه اشتغالزایی چندین هزار نفر از جوانان مینابی را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرد اما در این امر کوتاهی صورت گرفته است.

,

وی در پاسخ به مطالب مسئولان با این مضمون که برای راه اندازی سایت های پرورش میگو در شهرستان میناب زیر ساخت نداریم، گفت: شهرستان میناب پتانسیل خوبی برای عمل آوری آبزیان دریایی بشمار می رود ولی متاسفانه دولتمردان برای توسعه، تقویت زیر ساخت ها و پتانسیل ها در این منطقه غافل شده اند در صورتی که ورود به توسعه زیر ساخت ها یکی از وظیفه ذاتی دولتمردان است.

,

درویشی گفت: راکد ماندن و عدم فعال سازی  کارگاه های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در این شهرستان عاملی شده تا افزایش راندمان بیکاری سیر صعودی پیدا کند و بسیاری از جوانان این شهرستان بیکار شوند.

,

اشتغالزایی بیش از 3 هزار نفر در صنعت میگوی میناب

, اشتغالزایی بیش از 3 هزار نفر در صنعت میگوی میناب,

خلیل حیدری ،رئیس اداره شیلات میناب یادآور شد: شهرستان میناب با تولید شش هزار و ۳۵۰ تن میگوی پرورشی و بیش از ۵۰۰ هزار قطعه بچه میگوی ذخیره سازی شده رتبه اول در صنعت تکثیر و پرورش میگوی وانامی رتبه اول سال ۹۵ کسب کرد.

,

وی اعطای وام های مکانیزاسیون از سوی بسیج سازندگی سپاه پاسداران و شیلات به متقاضیان را دلیل بر افزایش تولید در سطح واحد برشمرد و گفت: امیدواریم در سال جدید این رقم نیز افزایش صعودی داشته باشد.

,

رئیس اداره شیلات شهرستان میناب گفت: یکی از مهمترین مشکلات در تولید و پرورش میگو عدم وجود بازار فروش مناسب است که علت آن بیشتر آشنا نبودن ذائقه مردم ایران با ویتامین های این آبزی است.

,

حیدری اظهار داشت: میگوی موزی یا صورتی، ببری سبز، میگو سفیدهندی و سرتیز که در مناطق بومی شهرستان وجود دارد از جمله گونه های پرورشی در این مناطق هستند.

,
وی تاکید کرد: شهرستان میناب با ۱۱۵ مزرعه پرورش میگو در هزار و چهارصد هکتار، رتبه نخست تولید میگوی پرورشی کشور دارد و این صنعت آبزی پروری برای بیش از۳ هزار نفر از مردم این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
,

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت سایر دستگاه های اجرایی

, تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت سایر دستگاه های اجرایی,

خلیل حیدری رئیس اداره شیلات شهرستان میناب گفت: با توجه به رشد روزافزون صنعت میگو در کشور متقاضیان زیادی که اغلب آنها از تحصیل کرده های بیکار این شهرستان هستند به این اداره مراجعه می کنند که این اداره زمینه برای ایجاد اشتغال آنها فراهم نموده است.

,

به گفته رئیس اداره شیلات میناب بیش از دو هزار ۷۰۰ هکتار زمین با کاربری پرورش میگو در میناب وجود دارد  که تنها هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین های موجود برای پرورش میگو مفید می باشد.

,

وی اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان بیش از سه هزار و ۳۵۰ هکتار زمین شناسایی و برای تصویب نهایی به اداره محیط زیست ارسال شده که متاسفانه با عدم موافقت محیط زیست همراه است.

,

حیدری با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت سایر دستگاه های اجرایی است،تصریح کرد: در صنعت میگوی میناب تا کنون بیش از دو هزار نفر بصورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی انجام شده است.

,

رئیس اداره شیلات میناب خاطرنشان کرد: میناب بعنوان قطب تولید میگو و فرآورده‌های دریایی در صورت حمایت مناسب مسئولان از تولیدکنندگان، نقش بسیار مهمی در روند رو به رشد توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه