اخبار داغ

محرومیت پس از مرگ هم ادامه دارد+تصاویر

محرومیت پس از مرگ هم ادامه دارد+تصاویر
گویا محرومیت جز جدایی ناپذیر دومین شهرستان پر جمعیت جنوب استان کرمان است چرا که مردم این شهر از نبودن غسالخانه مناسب و فقدان سردخانه گله دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازرودبار ما،یکی از مهمترین و شاید واجب ترین مراکز در هر شهر و شهرستان ، سردخانه نگهداری اجساد و غسالخانه است که متأسفانه در شهرستان رودبار بدان توجهی نشده و مردم این شهرستان برای غسل و نگهداری اجساد باید به شهرستانهای اطراف بروند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

, ,

شهرستان رودبارجنوب با بیش از ۱۰۰هزار نفر جمعیت ،دومین شهرستان پرجمعیت جنوب کرمان بعد از جیرفت است، در دولتهای قبل غسالخانه‌ای در مجاور بهشت‌زهرا که در محدوده شهر قرار دارد احداث‌شده است و بنا به دلایل متعدد شهرداری بعداً نتوانست تملک این ملک را به دلایل موانع قانونی رفع نماید وبه همین دلیل مردم این شهرستان برای شستن مردگان غسالخانه ندارد.

,

حیف و میلِ بیت المال در محدوده شهرستان رودبارجنوب با رهاسازی ساختمان غسالخانه، ساختمانی که به دلیل بی توجهی در حال تخریب شدن است.

,

, ,

مردم برای غسل دادن اموات، فاصله ۶۰ یا ۸۸کیلومتری را باید طی کنند

,

ساکنان رودبارجنوب در این رابطه به خبرنگار ما می گویند : اموات خود را یا در خانه غسل می دهند یا مسیر ۲ ساعته تا جیرفت را طی و پس از برگشت در بهشت زهرای این شهر دفن می کنند.

,

, ,

سنجری شهروند رودباری نبود غسالخانه را یک مشکل جدی در شهرستان دانست و افزود: در خور شأن دومین شهر پرجمعیت جنوب استان کرمان نیست که مردم آن برای غسل اموات خود مسافت ۶۰کیلومتری تا شهرستان کهنوج یا مسافت۸۸کیلومتری تا جیرفت را رابپیمایند و مردگان خود را به شهرهای اطراف ببرند.

,

, ,

وعده شهردار هم در پس وعده ها ماند
شهردار رودبار در تیرماه سال گذشته در برنامه روی خط خبر صداو سیمای استان کرمان از تجهیز غسالخانه این شهرخبر داد و گفت: غسالخانه حدود هفت سال پیش خارج از حریم شهر ساخته شده است که به علت نداشتن تجهیزات قابل استفاده نیست ،در صورت تامین اعتبار برای آسفالت جاده و انشعابات آب و برق غسالخانه تا مرداد تجهیز می شود.

,
,


, ,
, ,

نزدیک به یکسال از این وعده شهردار می گذرد و خبرنگار ما برای بررسی موضوع سری به ساختمان متروکه غسالخانه این شهرستان زد که ساختمان نسبت به قبل متروکه تر شده بود و گویا محرومیت جز جدایی ناپذیر مردم این دیار است و مردگان این شهر پس از مرگ هم از امکانات اولیه محروم اند.

,

, ,

به نظر می رسد عدم وجود غسالخانه در شهرستان رودبارجنوب مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود آورده است و می طلبد که مسئولان بیش از پیش به خواسته ها و نیازهای مردم توجه کنند و پاسخگوی مطالبات به حقشان باشند،رودبارما بی صبرانه منتظر پاسخ مسئولان به مردم می ماند.

,

, ,

شهرستان رودبارجنوب در ۳۳۰کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه