اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بن:

کشف اشیا عتیقه در شهرستان بن

کشف اشیا عتیقه در شهرستان بن
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بن: اشیای که دارای ارزش تاریخی ،فرهنگی و قیمت میلیاردی بودند در شهرستان بن کشف و ظبط شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدرضا سیاهپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت :اخیرا گزارش های جداگانه ای از سوی پلیس استان چهارمحال و بختیاری و هم چنین پلیس آگاهی شهرستان بن مبنی بر فعالیت افرادی درشهرستان بن در امر نگهداری ،خرید و فروش اشیاء عتیقه به دادستانی شهرستان بن واصل شده بود.

وی ادامه داد : با توجه به حساسیت موضوع و اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور می باشد به قید فوریت دستورات لازم توسط دادستانی صادر گردید.

سیاهپور در ادامه اظهار داشت:تلاش شبانه روزی مامورین پلیس آگاهی استان و شهرستان به نتیجه رسید و در عملیات های جداگانه ای حدود 10شی مشکوک به عتقیه کشف شد.

وی با بیان این که این اشیا متعلق به دوره ی اسلامی و صفویه می باشد افزود: با استعلام صورت گرفته از مراجع ذی ربط هویت 3 شی شامل فیل سنگی تزئیین شده با روکش طلا و گلدان شکسته ی کوچک و لیوان سفالی که دارای ارزش تاریخی-فرهنگی بوده معلوم شد.

وی اظهار داشت:تعیین دقیق ارزش ریالی این اشیاء به علت منحصر به فرد بودن قابل تعیین نبوده و در آخر گزارشات پلیس آگاهی قید شده که این متهمین قصد فروش چند میلیارد تومانی این اشیا را داشته اند.

سیاهپور عنوان کرد:پس از تشکیل پرونده ی قضایی و انجام تحقیقات کافی و استعلام صورت گرفته از مراجه ذیربط متهمین احضار و وفق مقررات به اتهام آن ها رسیدگی گردید و پروندهی قضایی آن ها آمادهی تصمیم نهایی می باشد و اشیای مذکور نیز وفق مقررات به مراجع ذیصلاح تحویل داده خواهد شد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار زنگ خبر ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه