اخبار داغ

بی مهری هایی که مردم تاوانشان را می دهند:

بن بست بودن راه جغرافیایی ماهنشان مانع پیشرفت و توسعه است/ بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری

بن بست بودن راه جغرافیایی ماهنشان مانع پیشرفت و توسعه است/ بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری
شهرستـان ماهنـشان در ۱۱۳ کیلومتری شمال غرب شهر زنـجان با قدمتی چهار هزارساله دارد که هنوز در بن بست ارتباطی به سر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شمیم ماهنشان ، امروزه یکی از عوامل اصلی و زیربنایی توسعه درهر منطقه راههای ارتباطی است که این عامل در شهرستان محروم ماهنشان مورد غفلت مسوولین قرار گرفته است.
شهرستان ماهنشان دارای پتاسیلهای زیادی در حوزه کشاورزی، گردشگری و معادن است ولی به عقیده بسیاری از کارشناسان سرزمین گنجهای پنهان به دلیل نبود راههای ارتباطی مناسب همچنان محرومیت را با خود به یدک می کشد.
با توجه به موقعیت کوهستانی  شهرستان ماهنشان ، راه ارتباطی که می توان در طول سال از آن استفاده کرد  پر پیچ و خم و کم عرض بودن جادههای اصلی و غیر اصلی این شهرستان است که قبل از پرداختن به بن بست بودن راه ارتباطی ماهنشان این را باید اشاره کنیم که اگر در هر سال ۱۰ کیلومتر از این جاده های اصلی اصلاح و تعریض می شد امروزه عمده مشکلات پر پیچ و خم بودن جادهها و کم عرض بودن آنها حل می شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان,
,
,

مردم  و مسافرانی که به این شهرستان سفر می کنند معتقدند که این راه ارتباطی ماهنشان  به دلیل عرض کم و وجود پیچهای خطرناک یکی از مسیرهای پرخطر برای عبور و مرور است.  این مسیر پرمخاطره و خطرناک یکی از دغدغه های اصلی مردم است وهر ساله تصادفات زیادی در این مسیر نیز صورت می گیرد.
یکی از دلایل موثر در رشد و توسعه پایدار شهرها ، وجود جاده ارتباطی است که مسیر تردد افراد و خودروها است که با اصلاح جادهها و خارج کردن شهرستان از بن بست ارتباطی هم خیر و سود برای منطقه به همراه دارد و هم خیر و سود و منفعت ملی در آن پنهان شده است .

,
,

 

,

راههای ارتباطی ماهنشان که صعب العبورم هست در فصل زمستان و بهار در  بسیاری از راهها امکان تردد بعضاً به صفر می رسد،  و مشکلاتی هم برای خود راهداران به همراه دارد و شرایط باز کردن مسیر ها را برای فرشتگان نجات سخت تر می کند و نیز در حوادث غیرمترقبه هم برای امداد رسانی به آسیب دیدگان نیاز مبرم به اصلاح ساختار جاده ای در این شهرستان  داریم  .

,

 

,  ,

*بن‌بست بودن ماهنشان  باعث بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران خصوصی شده است

, *بن‌بست بودن ماهنشان  باعث بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران خصوصی شده است, *بن‌بست بودن, ماهنشان ,  باعث بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران خصوصی شده است,

ایجاد کارخانجات صنعتی در این شهرستان نیازمند بخش خصوصی است که با توجه به شرایط خاص این شهرستان کسی انگیزه سرمایه‌گذاری در ماهنشان را ندارد.

,

با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها  شهرستان ماهنشان نیازمند توسعه است  که امیدواریم مسئولان در رابطه با اصلاح راه این شهرستان و خارج کردن آن از بن بست راه پیشرفت  را باز کنند.

,

بیکاری که  به‌عنوان مهم‌ترین مشکل جامعه امروزی مطرح است باعث به وجود آمدن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود که مسئولین و مدیران با توجه به زمینه های پیشرفت و راه توسعه بهتر است به صورت کلی و جدی به این موضوعات دقت کنند چرا که  به عنوان مثال با خارج کردن این شهرستان از بن بست و اصلاح جاده ای زمینه های ایجاد اشتغال فراهم و سرمایه گزاران برای سرمایه گزاری ریسک خواهند کرد.

,

اما با در نظر داشتن پیچ های خطرناک وقتی یک سرمایه گزار بخواهد به این شهرستان سفر کند و طرح های خود را مورد بررسی قرار بدهد در همان ابتدای کاردر این جاده های پر پیچ چنان حالش خراب می شود که دیگر برای اجرای طرح های خود توبه می کند به این شهرستان بیاید.

,

با توجه به آمار زیاد مهاجرت این شهرستان خصوصا از روستاها به دیگر استانها  باید تدابیری اندیشیده شود تا برخی از روستاهای این شهرستان از خالی بودن سکنه نجات پیدا کنند.

,

ایجاد کارخانجات صنعتی در ماهنشان نیازمند بخش خصوصی هست و با توجه به شرایط خاص این شهرستان کسی انگیزه سرمایه‌گذاری در ماهنشان را به ندرت قبول خواهد کرد .لذا لازم است مسئولین و مدیران برای اصلاح جاده ای و خارج کردن راه های ارتباطی این شهرستان  آستین همت را بالا بزنند.

,

چرا که بعد از گذشت چند دهه از پیروزی شکوه مند انقلاب همچنان بن بست ارتباطی و نامناسب بودن راه های ارتباطی این شهرستان باعث شده ماهنشان از مسیر توسعه دور بماند.

,

ماهنشان که با دارا بودن پتانسیل ها و ظرفیت های خدادادی از جمله معادن بسیار به سرزمین گنجهای پنهان معروف شده را نباید شهر فراموش شده  و محروم و تبعیدگاه برای استان و کشور دانست،  شهری که چه در جنگ تحمیلی و چه بعد از جنگ تحمیلی وفاداری خود را در تمام عرصه ها به انقلاب اسلامی در عرصه عمل به منصه ظهور رسانده. شهرستانی که در حال حاضر فرزندان آن در عرصه ملی در مناصب حساس و خطیر در حال خدمت به نظام هستند .

,

به واقع این شهر را چه شده است که اینگونه مورد بی مهری عجیب قرار گرفته است ؟

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه