اخبار داغ

بی‌توجهی چندباره به آرامگاه حضرت لوط نبی (ع) در تهران / بازی با اعتقادات مذهبی مردم ممنوع !

بی‌توجهی چندباره به آرامگاه حضرت لوط نبی (ع) در تهران / بازی با اعتقادات مذهبی مردم ممنوع !
توقف در اجرا و بازسازی این بنای فرهنگی می‌تواند در اعتقادات افراد اثرگذار باشد، به‌طوری که برخی‌ها می‌گویند اگر واقعاً او یک پیامبر آسمانی است چرا مسئولان ذی‌ربط نسبت به آن بی‌توجهی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز ؛ حضرت لوط نبی علیه‌السلام به‌طور قطع یکی از انبیاء الهی است که از سوی خداوند متعال مأمور گشته تا در میان زمین حضور یابد و مردمان آن دیار را به راه راست هدایت و از حرام الهی به دور کند.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, رباط نیوز,

نام ایشان بارها در قرآن کریم آمده و بر مقام این مرد الهی تأکید شده است، به‌طوری که از ایشان به نام مردی مبارز با هم‌جنس گرایی در جهان یاد می‌شود.

,

 آنچه یکی از اقوال می‌گوید این است که حضرت لوط نبی علیه‌السلام در شهر رباط کریم در نزدیکی تهران و در میان روستایی به نام پیغمبر (محمدآباد) واقع گشته و این سخنان آیت‌الله حسن زاده آملی است که در کتاب «هزار و یک نشان» آمده است.

,

 

,

, , ,

 اما آنچه که حائز اهمیت است این بوده که بنای لوط نبی علیه‌السلام در روستای پیغمبر سال‌ها است که مورد بی‌توجهی مسئولان فرهنگی قرار گرفته و هر بار یک نوع بی‌توجهی به آن می‌شود.

,

 

,

, , ,

سال ۹۳ بود که بنای این بقعه در حال ریزش بود، اگر باران و یا برفی می‌آمد به‌طور قطع به مردم آسیب وارد می‌شد، با تلاش‌های صورت گرفته از سوی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز، مسئولان آن وقت مصمم گشتند تا بودجه‌ای را برای ترمیم و توسعه این بنای فرهنگی و تاریخی اختصاص دهند و این امر محقق گشت.

, رباط نیوز,

 

,

*احداث ناتمام یک شبستان در بقعه لوط نبی (ع)

, *احداث ناتمام یک شبستان در بقعه لوط نبی (ع), *احداث ناتمام یک شبستان در بقعه لوط نبی (ع),

مسئولان فرهنگی شهرستان رباط کریم در ابتدا تأکید داشتند که شبستانی در این آرامگاه احداث شود تا مردم روستا و زوار بتوانند امورات فرهنگی اشان را در آنجا انجام دهند.

,

, , ,

به گفته مردم این روستا، امورات اولیه این بنا انجام شد اما پس از مدتی کوتاه سرانجام پروژه متوقف و توسعه و ترمیم این بنای تاریخی و فرهنگی به دستان فراموشی سپرده شد.

,

یکی از اهالی روستای پیغمبر می‌گوید: نمی‌توان نسبت به پروژه‌های این چنینی بی‌تفاوت بود، مسئولان امر هر بار کاری جدید انجام و مدتی بعد نیز آن را رها می‌کنند.

,

, , ,

وی یادآور شد: در حال حاضر پروژه توسعه و ترمیم لوط نبی علیه‌السلام در حالت خواب به سر می‌برد و متوقف گشته که این سبب دلزدگی مردم می‌شود به‌طوری که شاهد کاهش زوار این پیامبر آسمانی هستیم.

,

, , ,

یکی دیگر از محلی‌های این روستا عنوان کرد: مردم در زمان گذشته و پیش از تخریب بنای قدیمی این آرامگاه، براساس اعتقاداتشان اقدام به پخش نذری و برگزاری مراسمات مذهبی می‌کردند، حال دیگر حتی با آن آداب و رسوم ها نیز خداحافظی کرده‌ایم.

,

, , ,

وی بیان داشت: توقف در اجرا و بازسازی این بنای فرهنگی می‌تواند در اعتقادات افراد اثرگذار باشد، به‌طوری که برخی‌ها می‌گویند اگر واقعاً او یک پیامبر آسمانی است چرا مسئولان ذی‌ربط نسبت به آن بی‌توجهی می‌کنند.

,

این شهروند در ادامه افزود: روستای پیغمبر علی‌رغم سابقه بسیار طولانی حتی یک غسال‌خانه هم ندارد، در گذشته غسال‌خانه‌ای بود که در حیاط کنونی بقعه لوط نبی علیه‌السلام قرار داشت که امروز یک انباری بیش نیست، چندباری بود که مردم مرده‌هایشان را در حیاط منزل غسل و کفن می‌کردند که این مایه تأسف دارد.

,

, , ,

گفتنی است، خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز طی سال‌های گذشته بر توسعه و ترمیم بنای حضرت لوط نبی علیه‌السلام تأکید و در این راستا تلاش کرده است، بخشی از گزارش‌های تصویری و خبری این رسانه در ارتباط با این بقعه فرهنگی تاریخی را می‌توانید در ادامه این گزارش با هم بخوانیم:

, رباط نیوز,

تنها پیامبر تهرانی صاحب خانه شد

, تنها پیامبر تهرانی صاحب خانه شد, تنها پیامبر تهرانی صاحب خانه شد,

سرگذشت بقعه‌ای تاریخی اما فراموش شده/خستگی بنای مردی مبارز با همجنسگرایی/ خواب زمستانی غسالخانه روستای پیغمبر

, سرگذشت بقعه‌ای تاریخی اما فراموش شده/خستگی بنای مردی مبارز با همجنسگرایی/ خواب زمستانی غسالخانه روستای پیغمبر, سرگذشت بقعه‌ای تاریخی اما فراموش شده/خستگی بنای مردی مبارز با همجنسگرایی/ خواب زمستانی غسالخانه روستای پیغمبر,

توسعه و بازسازی بنای تنها پیامبر تهران متوقف شد

, توسعه و بازسازی بنای تنها پیامبر تهران متوقف شد, توسعه و بازسازی بنای تنها پیامبر تهران متوقف شد,

 

,

ساخت مستند لوط نبی در رباط کریم

, ساخت مستند لوط نبی در رباط کریم, ساخت مستند لوط نبی در رباط کریم,

تصاویری ازعملیات بازسازی و توسعه بقعه لوط نبی در روستای پیغمبر

, تصاویری ازعملیات بازسازی و توسعه بقعه لوط نبی در روستای پیغمبر, تصاویری ازعملیات بازسازی و توسعه بقعه لوط نبی در روستای پیغمبر,

 

,

گزارش تصویری از مراسم کلنگ‌زنی علمیات بازسازی و توسعه بقعه لوط نبی

, گزارش تصویری از مراسم کلنگ‌زنی علمیات بازسازی و توسعه بقعه لوط نبی, گزارش تصویری از مراسم کلنگ‌زنی علمیات بازسازی و توسعه بقعه لوط نبی,

 

,

انتهای پیام/م

, انتهای پیام/م]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه