اخبار داغ

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان:

خرید تضمینی 984 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی/ بزرگترین مجتمع آموزشی تعاون روستایی کشور در خوزستان راه اندازی می شود

خرید تضمینی 984 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی/ بزرگترین مجتمع آموزشی تعاون روستایی کشور در خوزستان راه اندازی می شود
مهدی صیاحی گفت: بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی تعاون روستایی کشور تا یک ماه آینده در استان کلنگ زنی می‌شود که با راه اندازی این مجتمع توانایی برگزاری دوره‌های آموزشی برای استان‌های همجوار را خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نه نقل از رهیاب، مهدی صیاحی در نشست خبری با رسانه‌ها با بیان اینکه تعاون روستایی وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر حوزه کشاورزی را دارد، اظهار داشت: 223 تشکل در شبکه تعاون روستایی خوزستان وجود دارد که بیش از 263 هزار نفر عضو این تشکل‌ها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 126 نفر به صورت مستقیم عضو شبکه‌های تعاون روستایی خوزستان هستند، گفت: تاکنون 15 اداره و 10 دفتر تعاون روستایی در شهرستان‌های خوزستان تشکیل شده‌اند.

,

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان افزود: خرید تضمینی و خرید توافقی محصولات کشاورزی از کارهای روتین این اداره است و همه ساله این کارها را انجام می‌دهیم. تاکنون 984 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و در روزهای آینده کار خرید تضمینی گندم به پایان می‌رسد.

,

وی با بیان اینکه گندم مهم‌ترین محصول در خرید تضمینی گندم است، بیان کرد: برداشت گندم در خوزستان از اواسط فروردین تا اواخر خردادماه آغاز می‌شود و ما در یک مهلت 45 روزه در حدود یک میلیون تن گندم خریداری می‌کنیم؛ وظیفه خرید گندم در کشور برعهده اداره غله است اما با توجه به ضعف امکانات این اداره در خوزستان، تعاون روستایی این محصول را خریداری می‌کند.

,

صیاحی عنوان کرد: با توجه به خودکفایی کشور در مسئله گندم ما توانستیم امسال حدود 30 هزار تن محصول گندم را به کشور عمان صادر کنیم.

,

وی با اشاره به سیاست دولت در ترغیب کشاورزان به کشت دانه‌های روغنی اظهار داشت: امسال 20 هزار تن کلزای مازاد کشاورزان را از آنها خریداری و به شرکت‌های روغنی فروختیم.

,

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با اشاره به وظیفه این اداره کل در تنظیم بازار گفت: امسال بالغ بر یکصد غرفه در سطح استان راه اندازی کردیم که یک هزار و 893 تُن محصول میوه را از طریق این غرفه‌ها توزیع کردیم.

,

وی افزود: توزیع آرد بین نانوایی‌ها و برخی از شهروندان از دیگر وظایف اداره کل تعاون روستایی است که ماهانه 235 هزار کیسه 40 کیلویی آرد که بالغ بر 9 هزار و 400 کیلوگرم است، توزیع می‌کنیم.

,

صیاحی با بیان اینکه سالانه 30 دوره تخصصی برای آموزش کشاورزان در استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی تعاون روستایی کشور تا یک ماه آینده در استان کلنگ زنی می‌شود که با راه اندازی این مجتمع توانایی برگزاری دوره‌های آموزشی برای استان‌های همجوار را خواهیم داشت.

,

وی با اشاره به اهمیت بازارها قطر، عراق و افغانستان افزود: با توسعه صنایع تبدیلی استان می‌توانیم محصولات کشاورزی کشاورزان بهتر از گذشته به این کشورها صادر کنیم. شهرستان‌هایی مانند دزفول، شوشتر و شوش قطب کشاورزی هستند و با توسعه صنایع تبدیلی می‌توانیم سود فروش این محصولات را بهتر از گذشته در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

,

صیاحی قیمت پایین دولت در خرید تضمینی خرما و ضعف در صنایع تبدیلی استان را از موانع خرید تضمینی خرما از کشاورزان دانست و گفت: ما در زمینه خرید تضمینی خرما تابع تصمیم دولت هستیم و آمادگی این را داریم که محصول خرما را به صورت تضمینی خریداری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه