اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان:

روزه گرفتن درس برابری و برادری به انسان‌ها می‌دهد

روزه گرفتن درس برابری و برادری به انسان‌ها می‌دهد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان گفت: یکی از آثار اجتماعی روزه، درس مساوات و برابری در میان افراد اجتماع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سهرابی‌نژاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان در گفتگو با سرایان‌بیدار، گفت: یکی از آثار اجتماعی روزه، درس مساوات و برابری در میان افراد اجتماع است؛ زیرا با انجام این دستور مذهبی افراد برخوردار، هم وضع گرسنگان و محرومان اجتماع را به طور محسوس درمی‌یابند و هم با صرفه‌جویی در غذای شبانه روزی خود می توانند به کمک آن‌ها بشتابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان‌بیدار,

وی افزود: امام صادق(علیه السّلام) نیز با اشاره به این پیامد نیکوی روزه می فرمایند: خداوند روزه را از آن رو واجب کرد که دارا و محتاج در آن برابر گردند.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان اظهارکرد: روزه دارای فرهنگ مخصوص خود بوده و روزه‌داران در ماه مبارک رمضان، بیشتر با واژه‌های مربوط به این فرهنگ سروکار پیدا می کنند.

,

سهرابی‌نژاد اضافه کرد: طبق تحقیقات در ماه مبارک رمضان، چهارصد واژه همگام با فرهنگ روزه بین ده تا سه برابر بیشتر از سایر ماه ها به کار می رود؛ واژه هایی چون ببخشید، عذر می خواهم، تلاوت، صدقه، انفاق، خیرات، احسان، نماز، روزه، دستگیری، فقرا و ... از بهار خاصی برخوردار می گردند.

,

وی گفت: براساس آماری که از سوی نهادهای مربوطه مانند نیروی انتظامی اعلام می گردد، هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان میزان جرایم اجتماعی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان تصریح کرد: ریشه این اصلاح اجتماعی را باید در گرایش افراد جامعه به معنویات و سلطه معنویت بر جامعه جستجو کرد.

,

سهرابی‌نژاد خاطرنشان کرد: روزه‌دار سعی می کند در زمانی که روزه دار است بخشی از گناهان خود را ترک کند به ویژه گناهی که مربوط به حوزه زندگی اجتماعی می شود.

,

وی افزود: آمارهایی که همواره توسط مقامات انتظامی درباره کاهش روند جرم و جنایت در ماه رمضان منتشر می شود، بهترین گواه بر این مساله است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه