اخبار داغ

رئیس اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت عنوان کرد:

انتشار بوی نامطبوع در شهرستان خاش قطع شده است/شدت انتشار گاز بین ساعات 3:30 تا 6:30 بامداد بوده است

انتشار بوی نامطبوع در شهرستان خاش قطع شده است/شدت انتشار گاز بین ساعات 3:30 تا 6:30 بامداد بوده است
معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور در ارتباط با حادثه انتشار بوی نامطبوعی در شهرستان خاش که صبح امروز اتفاق افتاد ضمن اعلام مساعد بودن وضعیت مصدومین حادثه گفت: انتشار گاز در این منطقه قطع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر نفیسه میرتکولی در گفت‌وگو اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی سپید پوش، در ارتباط با حادثه انتشار بوی نامطبوعی در شهرستان خاش که صبح امروز اتفاق افتاد وضعیت مصدومین حادثه را ثابت و مساعد توصیف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  دکتر نفیسه میرتکولی در گفت‌وگو اختصاصی , پایگاه خبری تحلیلی , سپید پوش،, در ارتباط با حادثه انتشار بوی نامطبوعی در شهرستان خاش که صبح امروز اتفاق افتاد وضعیت مصدومین حادثه را ثابت و مساعد توصیف کرد.,

رئیس اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: به‌دنبال تماس‌های مردمی گرفته شده با اورژانس در ساعت‌های ابتدایی امروز صبح سی‌ام خرداد ماه، مبنی بر استشمام بوی نامطبوع در این شهرستان و ایجاد نگرانی در مردم تیم‌های امدادرسانی اورژانس به محل اعزام و عملیات نجات و امدادرسانی آغاز شد.

,

وی در ارتباط با آمار مصدومان این حادثه عنوان کرد: تعداد 53 نفر از هموطنان ما در شهرستان خاش به بیمارستان مراجعه می‌کنند که از این تعداد 19 نفر بصورت سرپایی مداوا شده و بقیه مراجعین  بستری می‌شوند و خوشبختانه در حال حاضر تنها 3 زن در بخش زنان و یک نفر به دلیل داشتن سابقه بیماری قلبی در بخش مراقبت های ویژه بستری است و دیگر مصدومین این حادثه ترخیص شدند.

,

مسئوا آنکال امروز حوادث کشوری در وزارت بهداشت در ادامه صحبت‌های خود به خبرنگار سپیدپوش گفت: طبق برخی، این بوی نامطبوع از روز  شنبه 27 خرداد ماه توسط اهالی استنشاق شده است اما اوج و شدت آن امروز صبح بین ساعات 3:30 تا 6:30 که با اورژانس تماس گرفته شده است،و بدنبال این اتفاق ، در ساعت 8 صبح جلسه ستاد بحران دانشگاه با حضور ریاست دانشگاه و سایر اعضاء کارگروه بحران درمحل EOC مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی زاهدان تشکیل و موضوع بررسی شد.

, سپیدپوش,

وی خاطر نشان کرد: به استناد تصمیم جلسه ستاد بحران، یک تیم ارزیاب اولیه بهداشتی به همراه یک تیم درمانی فوق تخصصی شامل گروههای بیهوشی، ریه و نورولوژی برای بررسی بیشتر به شهرستان اعزام شدند و نیز مقررشد یک تیم از اعضاء ستاد بحران استان (گروه زمین شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان ، هلال احمر، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، منابع طبیعی) برای بررسی موضوع به شهرستان خاش اعزام شود.

,

میرتکولی با اشاره به این‌که در حال حاضر کلیه مراکز درمانی ، بیمارستان و تعداد هشت دستگاه آمبولانس در شهرستان خاش و نیز 20 دستگاه آمبولانس ، یکدستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی زاهدان به حالت آماده باش بوده و در صورت نیاز به شهرستان خاش اعزام خواهند شد ، خاطر نشان کرد: به‌دلیل اینکه حادثه در نزدیکی محل صنعتی رخ داد و احتمال ارتباط بوی نامطبوع با فعالیت های صنعتی داده می‌شد در ابتدا تیم ‌های متخصص در این زمینه نیز به محل اعزام که پس از برسی‌های این تیم و رد احتمال فوق، احتمال منشا زمین شناسی و ژئوفیزیکی برای انتشار این بو  قوی تر شد و تیم های متخصص زمین شناسی که توسط بالگردهای این سازمان به منطقه اعزام شدند هنوز در حال بررسی موضوع هستند.

,

رئیس اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در خصوص  خدمات ارائه شده به مصدومان اظهار داشت: علاوه بر خدمات درمانی مناسب، به دلیل ناشناخته بودن گاز و دلیل حادثه، بحث رفع آلودگی برای این افراد مطرح شد که با شستشو بدن و تعویض لباس تا حد نیاز برای افراد انجام شد.

,

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور در پایان گفتگو متذکر شد:  انتشار بوی فوق از ساعت 5:30 بعد قطع شده وهیگونه بویی استشمام نمی‌شود.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه