اخبار داغ

آیت الله علوی گرگانی:

ولایت فقیه انتصابی است نه انتخابی / مردم باید زکات را زیر نظر عالم پرداخت کنند

ولایت فقیه انتصابی است نه انتخابی / مردم باید زکات را زیر نظر عالم پرداخت کنند
آیت الله علوی گرگانی با توجه به اهمیت ولایت فقیه تاکید کرد: ولایت فقیه انتصابی است نه انتخابی، بنابراین در امر تشکیل و اداره‌ی حکومت دینی، این فقیه عادل واجد شرایط است، که باید در رأس حکومت قرار گرفته و به رهبری جامعه‌ی اسلامی بپردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در جمع روزه داران مردم گرگان اظهار کرد: از جمله مسائل مهم و اساسی که در مباحث فقهی مطرح بوده و همواره فقیهان نامدار شیعه صفحاتی از آثار ارزشمند خود را به آن اختصاص داده‌اند، بحث بسیار مهم «ولایت فقیه» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: زمانی که دستمان از معصومین کوتاه باشد باید به سمت کسی برویم که حرام و حلال خدا را بشناسد و بتواند مشکلات مردم را مرتفع کند.

,

آیت الله علوی در ادامه اظهارات خودش با بیان اهمیت فقیه عادل در جامعه خاطر نشان کرد: مردم ما نباید در خصوص خمس و زکات به صورت خود سر عمل کنند اگر چنین کنند واجب خدا را ترک کرده اند، برای ما دستور معینی برای مصارف خمس و زکات آمده است.

,

وی ادامه داد: خمس و زکات مردم باید به عالم و عادل شهر پرداخت شود چون مصلحت و عدالت در دست عالم شهر است، پرداخت زکات به عالم شهر از باب ولایت است، این ولایت است که عالم شهر را از بقیه مردم متمایز کرده است.

,

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بر شمردن اقسام ولایت تاکید کرد: ولایت به چهار دسته تقسیم می شود، ولایت اولیه مخصوص خداوند است، ولایت دوم برای پیغمبر(ص) است، ولایت سوم در خصوص ائمه اطهار(ع) و در نهایت ولایت چهارم فقیه است که در نهایت سلسله ولایت قرار دارد.

,

علوی بیان کرد: در صورت نبودن این چهار سلسله ولایت به ولایت پنجم که ولایت مومن ولی عادل باشد به او مراجعه می کنیم. این نازل ترین درجه ولایت است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: ولایت فقیه انتصابی است نه انتخابی بنابراین در امر تشکیل و اداره‌ی حکومت دینی، این فقیه عادل واجد شرایط است، که باید در رأس حکومت قرار گرفته و به رهبری جامعه‌ی اسلامی بپردازد، تا ضمانتی در جهت اجرای احکام دینی و تحقق یافتن اهداف اسلامی وجود داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه