اخبار داغ

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کردند:

دستگاه وزارت خارجه در جریان نقض برجام موضعی انفعالی نداشته باشد/ برجام نشان داد بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا باید همیشگی باشد

دستگاه وزارت خارجه در جریان نقض برجام موضعی انفعالی نداشته باشد/ برجام نشان داد بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا باید همیشگی باشد
تحریم‌های جدید و گسترده علیه ایران به تصویب سنا رسید و اکنون زمان آن رسیده است که برخلاف دفعات قبل که بدعهدی‌های آمریکا در جریان برجام بی‌جواب ماند، دستگاه دیپلماسی ایران این بار پاسخی کوبنده در مقابله با اقدامات جدید آمریکا علیه ایران، نشان دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ایران روشن، سال‌ها از قطع روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا می‌گذرد ولی هنوز تغییری در رویه و سیاست‌گذاری دیپلمات‌های آمریکا مشاهده نمی‌شود که این یعنی تداوم قطع روابط ایران و آمریکا چرا که درگیری ایران و آمریکا دقیقا بر سر سیاست‌گذاری‌های ظالمانه، سلطه‌جویانه و مداخله‌گرایانه آمریکا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن,

در این راه ملت ایران هرگز در برابر این تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه این ملت ابراز ضعف نکردند و بلکه مصمم‌تر از قبل علیه اقدامات نظام سلطه به سردمداری آمریکا همت گماردند ولی برخی از دیپلمات‌های دولت یازدهم آنچنان فشار تحریم‌ها را بزرگ جلوه داده و بابت آن ناله و فغان سر دادند که دشمنان ایران که از أثر تحریم بر ملت ایران ناامید شده بودند و خود نیز به این مسئله اقرار کرده بودند برق امید در دلشان نشست و عزمشان برای ادامه تحریم‌ها جزم‌تر شد.

,

تحریم‌های پی‌در‌پی و جدید آمریکا علیه ایران که اخیرا هر از چند گاهی خبرش تیتر یک رسانه‌های داخلی و اروپایی می‌‌شود مصدق این حقیقت است.

,

برخی از دیپلمات‌های دولت یازدهم در ابتدای راه داعیه حل و فصل تمام مشکلات کشور حتی حل مشکلات آب کشور با «برجام» داشتند و هر چه به آن‌ها گفته شد تحریم‌های غیرهسته‌ای و یوترن را نمی‌توان با برجام حل کرد و این عملا یعنی با برجام نمی‌توان حتی اندک تغییری در راستای بهبود اوضاع ابعاد مهم کشور ایجاد کرد و برعکس با کاهش فعالیت‌های هسته‌ای ایران منفعل نشان داده می‌شود و سطح پیشرفت ملی در ابعاد مختلف به عقب رانده‌ می‌شود ولی همچنان عزمشان برای تصویب برجام جزم بود.

,

 

,

*ضرورت واکنش جدی دیپلمات‌های ایران در برابر تصویب مادر تحریم‌ها علیه ایران

, *ضرورت واکنش جدی دیپلمات‌های ایران در برابر تصویب مادر تحریم‌ها علیه ایران,

توافقنامه کاغذی برجام به تصویب رسید ولی یکی از طرفین مذاکره شیطان بزرگی بود که بعد از گذشت سال‌ها همچنان رویه شیطانی خود را در پیش دارد و این یعنی برجام عملا یعنی هیچ!

,

مدتی قبل آمریکا برخلاف توافقنامه برجام دوباره تحریم‌های ایران را تمدید کرد ولی دیپلمات‌های ایران با گرایشی انفعالی پاسخی درخور این اقدامات آمریکا که نقض برجام به شمار می‌رفت نشان ندادند و همچنان دستشان به دامن برجام ماند.

,

اکنون پنج روز از تصویب طرح تحریم‌های جدید سنای آمریکا علیه ایران و روسیه و تدوین و منسجم کردن تحریم‌های کنونی ضد این دو کشور می‌گذرد و باز هم رئیس جمهور و وزارت امور خارجه ایران موضع‌گیری علنی قاطعانه‌ و مشخصی در خصوص این موضوع اتخاذ نکرده‌اند.

,

اکنون تحریم‌هایی قرار است به زودی به ایران تحمیل شود که از حیث گستردگی از آن به عنوان «مادر تحریم‌ها» یاد می‌شود، نقض فاحش برجام با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران یعنی پشت پا زدن شیطان بزرگ به توافقنامه برجام و به راستی تا کی باید در برابر نقض برجام با شیطان بزرگ مدارا کرد؟

,

 

,

*نباید در واگذاری ابزار قدرت در برجام عجله می‌کردیم

, *نباید در واگذاری ابزار قدرت در برجام عجله می‌کردیم,

محمدجواد جمالی، عضو هیأت رئیسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ایران روشن ابراز داشت: برای داشتن اقتدار در عرصه دیپلماسی باید چیزهایی را به عنوان ابزار قدرت در دست داشت، در عرصه دیپلماسی در خصوص توافقنامه برجام برخی ابزارها را زود به طرف مقابل دادیم و منتظر ماندیم طرف مقابل به تعهداتش عمل کند.

,

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند اگر در این راستا عجله به کار نمی‌رفت اکنون اینگونه نبود که تمام ابزارهای قدرتمان را داده باشیم و در برابر بدعهدی طرف مقابل فقط ابراز تأسف کردن از دستمان برآید. 

,

عضو هیأت رئیسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع برجام موضوعی حاکمیتی است باید همنوایی بین بخش‌های مختلف کشور در خصوص آن وجود داشته باشد و نباید موضع ما در این خصوص ضعیف باشد که طرف مقابل سوء برداشت کند و گمان برد که هرچه تحریم می‌کند ما اقدامی نمی‌کنیم و صرفا به محکوم کردن این اقدامات بسنده می‌کنیم.

,

 

,

*ضرورت اقدام فوری و جدی توسط کمیته نظارت برجام و طرف‌های اروپایی

, *ضرورت اقدام فوری و جدی توسط کمیته نظارت برجام و طرف‌های اروپایی,

جمالی اقدام جدی و فوری توسط کمیته نظارت بر برجام را در خصوص اقدامات جدید سنای آمریکا علیه ایران ضروری برشمرد و عنوان داشت: طرف‌های اروپایی در جریان برجام هم باید وارد عمل شوند و نباید صرفا به ابراز تأسف در این خصوص بسنده کنند، اروپایی‌ها حالت دوگانه‌ای در خصوص برجام در پیش گرفته است و لازم است وزارت خارجه از اروگا بخواهد به تعهدانش عمل کند.

,

 

,

*برجام نشان داد بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا باید همیشگی باشد

, *برجام نشان داد بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا باید همیشگی باشد,

مسعود گودرزی، عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ایران روشن ابراز داشت: تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران توسط سنای آمریکا نشان دهنده خوی استکباری همیشگی آمریکا است و نشان داد که بی‌اعتمادی که نسبت به آمریکا است باید همیشه وجود داشته باشد و همچنین بیانگر ضرورت تداوم استکبارستیزی در ملت ایران است. 

,

 

,  ,

*وزارت خارجه به وظیفه‌اش برای دفاع از منافع ایران در برابر آمریکا عمل کند

, *وزارت خارجه به وظیفه‌اش برای دفاع از منافع ایران در برابر آمریکا عمل کند,

وی ادامه داد: در جریان برجام ایران نشان داد که کشوری اهل منطق و گفت‌وگو است ولی اگر کسی پای خود را از گلیمش دارزتر کند ملت ایران پاسخ کو‌بنده‌ای به آن‌ها خواهد داد همانگونه که در جریان اقدامات گروه تروریستی داعش ایران این کار را کرد.

,

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسالت ذاتی وزارت خارجه پیگیری منافع کشور در خارج از مرزهای کشور است، اقدامات اخیر سنا علیه ایران را متغایر با منافع ملت ایران دانست و اضافه کرد: در صورتی که تحریم‌های مصوب شده توسط سنا علیه ایران اجرایی شود ضروری است ایران پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا بدهد.

,

 

,

*دستگاه وزارت خارجه نباید در عرصه بین‌المللی موضعی انفعالی داشته باشد

, *دستگاه وزارت خارجه نباید در عرصه بین‌المللی موضعی انفعالی داشته باشد,

گودرزی بیان داشت: دستگاه سیاست خارجه ایران باید بر اساس پرونده‌های حقوقی ایران در عرصه بین‌المللی، نادیده گرفتن حقوق ایران توسط آمریکا را پیگیری کند تا هم نشان دهد که ایران پیگیر مطالبات و منافع خود است و هم طرف‌های مقابل احساس نکنند ایران در خصوص حفظ منافعش موضعی انفعالی دارد بلکه بفهمند ایران در خصوص حفظ منافع کشور جدی است.

,

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه قانون‌گذار و ناظر در عرصه‌های مربوط به سیاست‌های خارجه رصد لازم را انجام می‌دهد و علاوه بر آن خود برنامه‌هایی برای پیگیری مطالبات ایران دارد و در موارد لازم تذکرات لازم به دستگاه دیپلماسی داد خواهد شد.

,

 

,

*تجدید نظر در روند اجرای برجام و فعالیت‌های هسته در صورت لزوم

, *تجدید نظر در روند اجرای برجام و فعالیت‌های هسته در صورت لزوم,

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر اساس نظرات و گزارش‌های مسؤولان مربوطه و هیأت عالی نظارت بر برجام از روند برجام در صورت نیاز قطعا در روند اجرای برجام و فعالیت‌های هسته‌ای در ایران تجدید نظر خواهد شد.

,

بر اساس پیش‌بینی جمعی از کارشناسان سیاسی، تحریم‌های جدید سنا در موقع مقرر به امضای ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهد رسید.

,

اکنون زمان آن رسیده است که برخلاف دفعات قبل که بدعهدی‌های آمریکا در جریان برجام بی‌جواب ماند، دستگاه دیپلماسی ایران این بار پاسخی کوبنده در مقابله با اقدامات جدید آمریکا علیه ایران، نشان دهد.

,

 

,

/انتهای پیام

, /انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه