اخبار داغ

نامه سرگشاده خبرنگاران سقزی به وزیر کشور

نامه سرگشاده خبرنگاران سقزی به وزیر کشور
جمعی از خبرنگاران سقز با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر کشور خواستار توجه به پتانسیل های مرزی و بازگشایی بازارچه مرزی سیف این شهرستان شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  گولان سقز، متن کامل این نامه به شرح زیر می باشد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گولان سقز,

جناب آقای رحمانی فضلی وزیر محترم کشور

,

سلام علیکم

,

احتراماً به استحضار می رساند شهرستان سقز با بیش از 3 هزار سال قدمت تاریخی، یکی از مناطق مهم و دارای موقعیت استراتژیک جغرافیایی بعنوان پل ارتباطی شمال غرب با جنوب و جنوب غرب کشور و همچنین دارای مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق بوده و مردم این شهرستان در مشارکت های اجتماعی و رویکردهای حسابگرایانه و هدفمند در انتخابات مختلف پیشتاز بوده اند.

,

 

,

یکی از مشکلات اساسی شهرستان سقز کم توجهی ها و آهنگ کند روند توسعه شهرستان بوده و با کمال تاسف از برخی ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و موجود برای توسعه نیز در سال های اخیر محروم شده است؛ یکی از این مسائل بسته شدن بازارچه مرزی سیف سقز در چند سال گذشته و نبود معابر موقت مرزی است که علیرغم درخواست ها، مطالبه گری ها و پیگیری های متعدد از سوی اتحادیه های مردمی، تجار، ساکنان مرزی، بازاریان و اصناف، رسانه ها، مسئولان شهرستان، نماینده سقز و بانه در مجلس و...و وعده های مکرر مسئولان استانی و کشوری تاکنون بازگشایی نشده است، در حالی که در دهه 80 این بازارچه یکی از بازارچه های موفق و برتر کشور به لحاظ آمار صادرات و واردات و ایجاد اشتغال بوده است.

,

 

,

جناب آقای رحمانی فضلی، جوانان این شهرستان با بیکاری گسترده دست و پنجه نرم می کنند و حتی برای کولبری نیز مجبورند به شهرستان های اطراف مهاجرت کنند، آیا عادلانه است که سقز تنها شهرستان مرزی در غرب کشور بوده که فاقد بازارچه مرزی و معبر موقت باشد؟ در حالی که همه شهرستان های اطراف دارای چندین بازارچه باشند؟ مگر جنابعالی 3 سال پیش وعده بازگشایی آن را ندادید؟

,

 

,

بنظر می رسد با توجه به پتانسیل های مناسب مرزی، وجود جمعیت مستعد جهت توسعه‌ی فعالیت‌های بازرگانی و تجاری، برخورداری از معادنی نظیر سیلیس، طلا، آهن، بوکسیت و…، جاذبه های توریستی و تاریخی 3 هزار ساله در سقز و اطراف، در دست احداث بودن فرودگاه سقز متناسب با نیازهای حمل و نقل هوایی ناحیه و استان، نزدیکی شهرستان سقز به قطب های صنعتی همچون آذربایجان شرقی و غربی و...، توسعه بازارچه‌های مرزی فعال و مبادلات تجاری و بازرگانی قابل گسترش با کشور عراق و حوزه اوراسیا و سایر کشورهای منطقه، امری ضروری است.

,

 

,

انتظار عدیده مردم شهرستان سقز از جنابعالی و مسئولان مرتبط، دستور فوری و اکید جهت بازگشایی بازارچه مرزی این شهرستان در کنار تحقق کامل مفاد بیانیه شماره 3 و تشکیل ستاد محرومیت زدایی برای این استان می باشد که امیدواریم در سفر شما به استان کردستان تحقق یابد.

,

 

,

با سپاس

,

خبرنگاران رسانه های کردپرس، روژان، سقزرووداو، ساکاپرس، گولان، ده نگی شار، خبرانلاین

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه