اخبار داغ

پیگیری مشکلات صنفی دانشجویان یا سوءاستفاده سیاسی و حزبی؟

پیگیری مشکلات صنفی دانشجویان یا سوءاستفاده سیاسی و حزبی؟
بزرگ ترین آفت موجود در بین اصلاح طلبان، سیاست زدگی آنها است و این سیاست زدگی همیشه در تصمیمات شوراهای شهر، وزارت خانه های مختلف و حتی موضع گیری نمایندگان مجلس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، بزرگ ترین آفت موجود در بین اصلاح طلبان، سیاست زدگی آنها است و این سیاست زدگی همیشه در تصمیمات شوراهای شهر، وزارت خانه های مختلف و حتی موضع گیری نمایندگان مجلس است.

فتنه های مختلف در دانشگاه ها و برخی از شهرها، انحلال شوراهای شهر در شهرهایی مانند اهواز و تهران و تحصن در مجلس گوشه ای از رفتارهای سیاسی اصلاح طلبان در هر منصبی است، به طوری می توان استنباط کرد که اصلاح طلبان از درشتی و کوچکی تخم مرغ ها در دوران مختلف هم می توانند نتیجه ای سیاسی بگیرند.

گرمای شدید هوا در اهواز و به تبع آن از کار افتادن بخشی از سیستم سرمایشی در مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز موضوعی بود که خوزستانی ها در روزهای گذشته آن را دانشجو پزی، نامیدند و خواستار حل مشکل دانشجویان شدند.

محمود صادقی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در ادامه سیاست های توییتری خود از سفر به خوزستان برای رفع و بررسی این مشکل خبر داد و خروجی این سفر این بود که نماینده اصلاح طلب مجلس دهم تقصیرها را متوجه دیگران کند. صادقی در توییتر درباره مقصران نوشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، مدیریت دانشگاه و استیضاح کنندگان فرجی دانا عامل وضعیت فعلی این خوابگاه هستند.

مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز در زمان فرجی دانا

با روی کار آمدن فرجی دانا در وزارت علوم محمد رعایایی به عنوان سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز منصوب شد؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با این تصمیم مخالفت کرد و علت مخالفت این شورا، حمایت رعایایی از فتنه گران سال 88 بود.

رعایایی 20 ماه سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز بود و درست 20 روز پس از روی کارآمدن او، محمدرضا علم به عنوان معاون دانشجویی دانشگاه منصوب شد.

پس از روی کارآمدن غلامحسین خواجه به عنوان سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، علم در سمت معاونت دانشجویی دانشگاه ابقا شد تا سیاست های خود را ادامه دهد.

قبل از پرداختن به اظهارات سیاست زده صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس، باید از نمایندگان اهواز پرسید که چرا در موضوعات این چنینی اجازه می دهند که سیاست زدگی بر توسعه استان غلبه کند؟ نباید نمایندگان اهواز در مجلس در اینگونه موضوعات نقش آفرینی کنند؟

اما گزارش صادقی حاوی نکات قابل توجهی است، اینکه او تقصیر را در مرحله نخست متوجه دولت می کند که چرا یک فرد حامی فتنه را به این عنوان منصوب می کند تا شورای عالی فرهنگی با مدیریت وی مخالفت کند؟

دوم نقش وزارت علوم در این ماجرا است؛ چرا وزارت علوم که باید میدان دار  پیشرفت علمی کشور باشد، در این زمینه ناکارآمد بود؟ چرا در وزارت علوم موضوع گرمای هوای اهواز و سیستم سرمایشی خوابگاه ها مورد توجه قرار نگرفته بود؟

اما درباره مدیریت دانشگاه، مدیر منصوب فرجی دانا 20 ماه بعنوان سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت کرده است و غلامحسین خواجه 19 ماه؛ بنابراین خود شخص فرجی دانا در به وجود آمدن وضع فعلی بی تقصیر نیست.

به گزارش رهیاب، حواله کردن تقصیرات به دیگران کار سختی نیست اما صادقی به عنوان یک فرد دانشگاهی و البته با ادعای نمایندگی از مردم تهران باید بداند که این دختران نباید اسیر دانشجو پزی دولت شوند.

همچنین نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی باید توجه داشته باشند که از این پس اگر قرار است فردی به عنوان نماینده کمیسیون، برای بررسی مشکلات راهی خوزستان شود، باید صلاحیت این کار را داشته باشد و به دور از سیاست زدگی گزارشی در این زمینه تهیه کند؛ صادقی در تهیه گزارش خود علاوه بر بی اطلاعی نسبت به مدیریت دانشگاه از انصاف لازم هم برخوردار نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه