اخبار داغ

کریمی:

مناطق آزاد از اهداف پیش بینی شده فاصله دارند/لایحه ایجاد مناطق جدید در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود

مناطق آزاد از اهداف پیش بینی شده فاصله دارند/لایحه ایجاد مناطق جدید در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از مناطق آزاد بسیاری از این مناطق از اهداف پیش بینی شده فاصله دارند و بیشتر به مناطق واردات شبیه اند و نتوانسته اند قانون مناطق آزاد را عملیاتی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مناطق آزاد در کشور در گفتگو بااراک امروز؛ گفت: دولت سال گذشته لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد جدید و ۱۲ منطقه ویژه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

کریمی اظهار کرد: دولت همچنین هفته گذشته هم لایحه ایجاد منطقه آزاد در قصر شیرین را هم به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است اظهار کرد: کلیات این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دلیل اینکه دولت محدوده های ایجاد این مناطق را مشخص نکرده بود از دولت خواسته شده بود که محدوده این مناطق را مشخص کند.

,

کریمی با اشاره به اینکه دولت ماه گذشته محدوده مناطق را به کمیسیون فرستاده است افزود: کمیسیون در جلسه ای مجددا این موضع را بررسی خواهد کرد.

,

ایجاد مناطق جدید در دست بررسی

, ایجاد مناطق جدید در دست بررسی,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:لایحه ایجاد مناطق جدید و ویژه در کمیسیون در دست رسیدگی و بررسی است و باید دید که سرانجام این مناطق چه می شود.

,

کریمی با بیان اینکه نمی توان در خصوص مناطق آزاد نظر کلی ارائه کرد و گفت که خوب و یا بد هستند، بیان کرد: برای بررسی عملکرد مناطق آزاد باید موردی صحبت کرد.

,

وی با بیان اینکه مناطق آزاد در کشور مشکلاتی دارند گفت: اغلب این مشکلات به قوانین و مقررات ناظر بر آنها بر می گردد که باید در این خصوص بررسی هایی انجام شود.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه مناطق آزاد مورد بحث است افزود: هدف مناطق آزاد با اعمال عوارض صفر درصدی برای صادرات تولیدات است.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که مناطق آزاد موجب رونق صادرات شود کارکرد آن خوب است اما زمانی که بیشتر منجر به واردات شوند به دلیل ضربه هایی که بر تولید ملی وارد می آورند این کارکرد منفی می شود.

,

کریمی خاطرنشان کرد:بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از مناطق آزاد هرچند برخی از مناطق آزاد عملکرد خوبی داشته اند ولی بسیاری از این مناطق از اهداف پیش بینی شده فاصله دارند و بیشتر به مناطق واردات تبدیل شده اند و نتوانسته اند قانون مناطق آزاد را عملیاتی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه