اخبار داغ

مسئول بسیج اساتید استان عنوان کرد؛

دغدغه فکری برترین دانشمند جهان،تحقق اهداف الهی بود/بارزترین برنامه بسیج اساتید برنامه فرهنگی در حوزه جنگ نرم است

دغدغه فکری برترین دانشمند جهان،تحقق اهداف الهی بود/بارزترین برنامه بسیج اساتید برنامه فرهنگی در حوزه جنگ نرم است
مسئول بسیج اساتید استان کرمان مطرح کرد: دکتر چمران با وجود اینکه در زمره برترین دانشمندان جهان در رشته فیزیک پلاسما قرار داشت و می توانست بهترین آینده شغلی برای خود رقم بزند، وقتی فضای تربیت جهانی را می بیند؛ با شناخت شناسی معرفت تشیع و اسلام ناب محمدی (ص) یک حالت آگاه سازی و بیدارسازی نسبت به تعلیم و تربیت الهی، آموزش و پرورش الهی و یگانه پرستی در او ایجاد می شود و سعی می کند مصداق اسلام ناب را در قالب طرز تفکر اهل بیت عصمت و طهارت ترویج دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر عباسعلی رستمی مسئول بسیج اساتید استان کرمان در گفتگو با  آرمان کرمان ؛ ضمن گرامیداشت روز بسیج اساتید پیرامون ویژگی های مبارز طلبانه شهید مصطفی چمران  اظهار کرد: شهید چمران پرورش یافته تعلیم و تربیت الهی و توحیدی است، این استاد شهید از همان ابتدا در ارتباط با امام موسی صدر، در یک فضای توحیدی و اعتقادی با باور مسئولیت بشر در قبال اجرای اوامر الهی رشد می کند، درس خواندن چمران نیز برگرفته از همین تفکر بوده است. یعنی تلاش وی در تمام سطوح تحصیلی چه در تهران و چه تحصیلات عالیه در آمریکا در راستای تحقق اهداف الهی بر اساس باورهای فکری خود بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,  آرمان کرمان,

 

,

مسئول بسیج اساتید عنوان کرد: دکتر چمران با وجود اینکه در زمره برترین دانشمندان جهان در رشته فیزیک پلاسما قرار داشت و می توانست بهترین آینده شغلی و مادی را در علمی ترین مراکز دنیا برای خود رقم بزند. وقتی فضای تربیت جهانی را می بیند؛ متوجه این نکته می شود که نه تنها دستورات الهی اجرا نمی شود؛ بلکه بسیاری از افراد جامعه از این نظام تربیتی و نظام فکری بی خبر هستند و اینجاست که بی اعتنا به مسائل دنیایی درس را رها و وارد صحنه عمل شده و با شناخت شناسی معرفت تشیع و اسلام ناب محمدی (ص) یک حالت آگاه سازی و بیدارسازی نسبت به تعلیم و تربیت الهی، آموزش و پرورش الهی و یگانه پرستی در او ایجاد می شود و سعی می کند مصداق اسلام ناب را در قالب طرز تفکر اهل بیت عصمت و طهارت ترویج دهد.

,

 

,

وی مطرح کرد: این دانشمند برجسته شهید پس از بازگشت از آمریکا، با همراه داشتن افکار و اندیشه های امام موسی صدر برای خارج کردن تفکر شیعه از یک سری محدودیت هایی که در آن ایجاد شده بود؛ انس بیشتری پیدا کرد و لزوم باز دارندگی را در حوزه تفکر صهیونیست ها بیشتر احساس می کند.  اینجاست که وارد حوزه جهاد در راه تحقق ارزش های اسلامی شده و برای به ثمر رسیدن این جهاد ابتدا در مصر آموزش های فشرده چریکی را می گذراند و سپس در لبنان با تشکیل گروهای مبارزاتی با همکاری امام موسی صدر به مبارزه و مقابله با تفکر صهیونیسیتی می پردازد.

,

 

,

 

,

رستمی عنوان کرد: این شخصیت ماندگار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بر می گردد و با تلفیق آموخته های خود از تفکرات امام موسی صدر و تفکرات ناب امام خمینی مسیر مبارزاتی خود را در کشورش ادامه می دهد. او در همین راستا عهده دار بخش عمده ای از مسئولیت های نظامی زمان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شده با توجه به آثاری که از این بزرگوار باقی مانده می توان شهید چمران را یک انسان  الهی که همیشه در تلاش برای اجرای  فرمان خداوند بوده معرفی کرد و این بزرگوار نهایتاً در همین راه به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

,

 

,

وی اظهار داشت: شهید چمران به عنوان یک بسبحی تمام عیار تمام فکر و ذکر جنبش خود را در راه اسلام و بسیج گذاشته بود. به طوری که اگر ما بخواهیم استاد بسیجی مسلمان را به معنای واقعی تعریف کنیم در وجود شهید چمران متجلی است. با توجه به این معیار، استاد بسیجی فردی است که فارغ از تحصیل در هر رشته علمی ضمن طی کردن مدارج عالیه علمی، ارتباط خودش را با خداوند حفظ کند و در این مسیر تسلیم طاعت و بندگی خدا قرار می گیرد. و به همین دلیل است که روز شهادت دکتر چمران را روز بسیج اساتید نام گذاری کرده اند.

,

 

,

مسئول بسیج اساتید عنوان کرد: ما در بسیج اساتید استان کرمان بیش از ۲۷۰۰ نفر عضو فعال داریم. که در این مجموعه کار می کنند. این افراد ضمن پایبندی به توحید و امامت دین در حوزه علمی خود عالم نیز هستند و در راستای اعتقادات شهید چمران، پاسخگوی بخش اعظمی از نیازهای دانشگاه، دانشجویان و سایر اساتید در حوزه علم و فرهنگ می باشند.

,

 

,

وی مطرح کرد: هر ساله در روز سی و یک خرداد ماه مراسمی با حضور عده ای از اساتید بسیجی به مناسبت روز بسیج اساتید برگزار می شود. در این مراسم یکی شخصیت های علمی مطرح به عنوان سخنران ضمن بیان مسائل و اهداف بسیج اساتید به بخشی از ابعاد شخصیتی شهید چمران نیز می پردازد. و همچنین گزارشی از فعالیت هایی که در حوزه کاری این قشر مطرح شده، مثل جنگ نرم، حلقه های صالحین، حلقه های علمی کانون های بسیج اساتیدو… ارائه می دهد. در انتها از کانون ها و اساتید برتر بسیجی تقدیر می شود.

,

 

,

رستمی در پایان از اجرای برنامه هایی که در این سازمان صورت می گیرد گفت: از جمله برنامه هایی که در سازمان بسیج اساتید اجرا می شود می توان به  فعالیت های علمی، نشست های فرهنگی، کرسی های نظریه پردازی و گردش های علمی برای اعضای خانواده هیئت علمی بسیجی اشاره نمود. از بارز ترین این برنامه ها برنامه فرهنگی در حوزه جنگ نرم است که این سازمان در هر سال در همه دانشگاه ها برنامه هایی در این راستا راه اندازی می کند تا  با بررسی جهت گیری های دشمنان انقلاب اسلامی در حوزه جنگ نرم، راه های مقابله با آن را مشخص کند و پیوست های فرهنگی پیرامون آن معرفی شوند.

,

 

,

مسئول بسیج اساتید بیان کرد: از جمله اهداف این برنامه ها آشنایی اساتید بسیجی با تغییر و تحولات در سطح جهانی می باشد و همچنین مسائل سیاسی مربوطه مورد توجه قرار می گیرد. از برکات دیگر برنامه های جمعی بسیج اساتید، ارتباط و آشنایی بین اعضای هیئت علمی در رشته های مختلف است که باعث همکاری های بیشتر در حوزه های مختلف علمی و آگاه سازی و بصیرت افزایی آنها در زمینه های فرهنگی و نفوذ دشمن می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه