اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

فلسطین، نقطه تقابل جهان استبکار با جهان اسلام است

فلسطین، نقطه تقابل جهان استبکار با جهان اسلام است
بی‌شک می‌توان گفت: یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار؛ عباس اسلامی فارسانی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت:

از مسئله فلسطین بیش از نیم‌قرن است که می‌گذرد اما روزبه‌روز بر آلام این درد افزوده می‌شود.

مسئله فلسطین در جهان امروز مسئله‌ ساده‌ای نیست که بتوان به آسودگی از کنار آن عبور کرد، چه برای جهان اسلام و چه برای جهان غرب! شاید بتوان به‌ صراحت گفت که امروز نقطه تقابل این دو ایدئولوژی در فلسطین است.

این ایدئولوژی را نمی‌توان در دین خلاصه کرد؛ چراکه غرب به‌دور از اسلامیت، مسیحیت و یهودیت با تفکر و جریان جامعه دین‌گریز و نظام سرمایه‌داری به مقابله با ایدئولوژی دینی پرداخته که در رأس آن اسلام قرار گرفته است.

اما موضوع فلسطین در اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) باعث شد تا دنیا و مسلمانان به این مهم جور دیگری توجه کنند.

امام (ره) در تاریخ هفدهم مهرماه 1357 اسرائیل را غده سرطانی نامید و در تاریخ 16 مرداد سال 1358 برابر (۱۳ ماه رمضان ۱۳۹۹ه‍.ق) بانام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس با صدور پیام تاریخی خود به امت اسلام فرمودند: «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را به مسلمین گوشزد نمودم... من از عموم مسلمانان جهان و جمیع دولت‌های اسلامی می‌خواهم برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به‌عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی، همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند».

بی‌شک می‌توان گفت یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان بود و در حقیقت، عملکرد فرا فرقه‌ای و جهانی حضرت امام ره در سطح جهان اسلام، به‌ویژه در موضوع «قدس شریف» موجب وحدت و همدلی مسلمانان بر محوریت اسلام و آرمان‌های بلند اسلامی شد.

شهید دکتر فتحی شقاقی، از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) درباره این منطق وحدت‌بخش اندیشه امام ره می‌گوید: «با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ما به خود آمدیم و دریافتیم که آمریکا و اسرائیل نیز قابل شکست هستند و ما فهمیدیم که با الهام از دین اسلام می‌توان معجزه کرد. ازاین‌رو ملت مجاهد فلسطین، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را به دیده تقدیر می‌نگرند و امام ره را از رهبران جاوید تاریخ می‌دانند.»

لذا امسال با توجه به شرایط حساس منطقه که همه ما کم‌وبیش از آن مطلع هستیم، انسجام و وحدت اسلامی، ضرورتی انکارناپذیر برای جهان اسلام است و در این شرایط مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف ازجمله نقاط اشتراکی است که می‌تواند محور وحدت و انسجام امت اسلامی باشد.

ازاین‌رو بر همه ملت‌های مسلمان تکلیف است که فراتر از شعارها و اقدامات معمولی و کم اثر، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران است گرامی بداریم و در شرایطی که خطر رژیم غاصب صهیونیستی بیش از گذشته متوجه منطقه و امت اسلامی است و این غده سرطانی با همراهی متحدان سلطه‌گر غربی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار و پادوی و نوکری حاکمان نامشروع عرب به‌ویژه آل سعود جنایتکار و با طراحی پیچیده و ارائه مدلی تقلبی و بدلی از اسلام تحت عناوینی همچون داعش به دنبال اختلاف‌افکنی و آشوب در منطقه هستند و قصد پنهان نمودن چهره اسلام واقعی ناب محمدی (ص) را در سر می‌پرورانند و متأسفانه با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی در قلب امت اسلام و با حمایت‌های آشکار و پنهان خود از گروه‌های تکفیری که هیچ بویی از اسلام نبرده‌اند، ملت‌های مظلوم سوریه، عراق، غزه، یمن و... را به خاک و خون کشیده‌اند.

لذا انسجام و وحدت مسلمانان در موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل غاصب، از راه‌های سربلندی اسلام و مسلمانان است.

و در پایان یادی می‌کنیم از شهید سید مرتضی آوینی و کلام خود را به جمله‌ای از کلام او می‌آراییم که: «اسرائیلیان بر حاکمیت چندروزه خویش بر فلسطین و این حرم شریف غره نشوند، بیت‌المقدس روزهای سختی را در پیش خواهد داشت و از پس آن به آرامشی طولانی دست خواهد یافت. تقدیر تاریخ در جنگی که میان مسلمانان با اشغالگران کنونی فلسطین روی خواهد داد معنا خواهد شد. بیت‌المقدس معرج پیامبر اسلام و پاره قلب اسلام است. چگونه می‌توانیم آن را به دشمن واگذاریم و چشم از غیرت بپوشانیم؟»

انشا الله راهپیمایی امسال آخرین راهپیمایی روز قدس باشد. پیروزی نزدیک است.

« الیس الصبح به قریب»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه