اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع):

اظهار رئیس جمهور در زمینه ولایت امام (ع) انحراف اعتقادی است/ آراء مردم به ولایت مشروعیت نمی بخشد

اظهار رئیس جمهور در زمینه ولایت امام (ع) انحراف اعتقادی است/ آراء مردم به ولایت مشروعیت نمی بخشد
نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) با بیان اینکه آراء مردم به ولایت مشروعیت نمی بخشد و تنها جنبه مقبولیت برای اجرایی شدن حکومت الهی است،اظهار کرد:اظهار رئیس جمهور در زمینه ولایت امام (ع) انحراف اعتقادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت السلام و المسلمین رستگار، نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع)هرمزگان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره اظهارات اخیر رئیس جمهور در مراسم افطار با اساتید دانشگاه مبنی بر اینکه علی بن ابیطالب (ع) هم مشروعیت حکومت و هم ولایت را از ناحیه رای مردم می داند، گفت: این حرف رئیس جمهور یک انحراف اعتقادی است چرا که ممیزه اندیشه تشیع با برادران اهل سنت در موضوع ولایت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز ,

وی اظهار کرد: ما معتقدیم که ولایت یک امر آسمانی است ولی اهل سنت آن را بعد از نبی اکرم (ص) امر زمینی می دانند و می گویند که پیامبر(ص) برای ادامه حکومت بعد از خودش ساکت مانده و انتخاب جانشین  را به آراء واگذار کرده است.

,

رستگار با اشاره به تفسیر آیه" اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولامر منکم" تصریح کرد: منظور شیعه از" اولامر"  اهل بیت (ع) است اما اهل سنت معتقد هستند که هر پادشاه و حاکم می تواند به عنوان اوالامر تلقی شود.

,

وی افزود: در حالی اظهار رئیس جمهور در زمینه ولایت و امامت امام (ع) یک انحراف اعتقادی است که مدعی است دموکراسی را از غرب نگرفته بلکه از علی بن ابیطالب (ع) آموخته است.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه هرمزگان ادامه داد:رئیس جمهور برای اثبات مدعای خود به خطبه 92 نهج البلاغه استناد کرده و گفتند "وقتی که خلیفه سوم کشته شد و مردم مراجعه کردند به علی بن ابیطالب (ع) ، ایشان فرمودندمن را رها کنید و هر کس شما انتخاب کردید من قبول دارم".

,

رستگار با اشاره به اینکه بیانات حضرت امیرالمومنین (ع) یک مجموعه بهم پیوسته است و شان نزول دارد، گفت:حضرت علی (ع) بر اساس منطق و استدلال مردم آن زمان این حرف را زدند یعنی اینکه خود شما من را که ولی خدا بودم و بیش از 70 روز بین ولایت من تا رحلت نبی خدا (ص) فاصله نبود را رها کردید و کار خودتان را کردید الان هم همین کار را بکنید.

,

وی با اشاره به پاسخ  آیت الله مکارم به صحبت رئیس جمهور ،تاکید کرد: آقای روحانی شما یک صفحه از نهج البلاغه را خواندید و احادیث و روایات دیگر از پیامبر(ص) و خطبه های دیگر امام علی (ع) را رها کردید البته این موضوع سابقه دارد چرا که شما اتمام حجت امام حسین(ع) را تعبیر به مذاکره و  صلح کردید که با موضع گیری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همراه شد و فرمودند:" آنجا اتمام حجت بوده است نه مذاکره" .

,

نماینده ولی فقیه در سپاه هرمزگان اظهار کرد:آیات "انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یوقیمون الصلاه و یوتون الزکوه و هم راکعون" و "یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و "نص صریح قرآن به امامت و ولایت حضرت علی(ع) است.

,

وی با بیان اینکه ولایت را خداوند پس از پیامبر (ص) به علی (ع) و آل علی (ع) داده است، تاکید کرد:در روز غدیر بیش از 110 نفر از صحابی آن را نقل کردندو 360 نفر از علمای اهل سنت کتاب مستقل در این رابطه نوشتند لذا موضوع امامت امیرالمومنین غیر قابل انکار است.

,

این استاد حوزه و دانشگاه بندرعباس تاکید کرد: حرف آقای رئیس جمهور مخالف آیات قرآن ، روایات و احادیث پیامبر(ص) و مخالف صریح کلام امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه از جمله خطبه شقشقه ، خطبه طالوتیه و سیره حضرت امیر (ع) است چرا که اگر آراء مردم را مشروع می دانست چرا با خلفاء بیعت نفرمودند و ایشان را دست بسته به مسجد بردند تا بیعت کنند.

,

رستگار افزود:اگر امام علی (ع) با آرا مردم موافق بودند چرا  فرمودند" هرکس با بنده موافق است فردا  سرش را بتراشد و به میدان بیاید" و تنها پنج  نفر آمدند.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه هرمزگان با بیان اینکه اگر ملاک ولایت آرا مردم ملاک باشد، هر آن می توان حاکم را عزل کرد، خاطرنشان کرد: آراء مردم به ولایت مشروعیت نمی بخشد و تنها جنبه مقبولیت برای اجرایی شدن حکومت الهی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه