اخبار داغ

پاسور سابق تیم ملی والیبال:

فدراسیون والیبال اطراف تیم ملی دیوار کشیده است / باید تفکر جوانگرایی در والیبال حکم‌فرما شود

فدراسیون والیبال اطراف تیم ملی دیوار کشیده است / باید تفکر جوانگرایی در والیبال حکم‌فرما شود
پاسور سابق تیم ملی والیبال کشور گفت: در لیگ امسال هماهنگی بین ملی پوشان ایران وجود نداشت؛ این در حالی است که در سال‌های گذشته اگر بازیکنی مصدوم می‌شد و به هر دلیلی در اختیار تیم نبود؛ نفرات جایگزین به راحتی جای خالی آن‌ها را پر می‌کردند و خلا بازیکن فوق به چشم نمی‌آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر حسینی ملی پوش سابق تیم والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تهران نیوز درباره عملکرد ملی پوشان ایران در لیگ جهانی والیبال اظهار داشت: متاسفانه عملکرد والیبالیست‌های ما به مراتب ضعیف‌تر از نمایشی بود که تصور می‌کردیم؛ آن‌ها همانند سال‌های گذشته عملکرد مناسبی در لیگ جهانی نداشتند و اثری از طراوات و جنگندگی که همواره تیم ملی در لیگ جهانی به نمایش می‌گذاشت؛ وجود نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امیر حسینی, تهران نیوز,

وی گفت: در لیگ امسال هماهنگی بین ملی پوشان ایران وجود نداشت؛ این در حالی است که در سال‌های گذشته اگر بازیکنی مصدوم می‌شد و به هر دلیلی در اختیار تیم نبود؛ نفرات جایگزین به راحتی جای خالی آن‌ها را پر می‌کردند و خلا بازیکن فوق به چشم نمی‌آمد.

,

پاسور سابق تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه افزود: در دوره حضور خولیو ولاسکو به‌عنوان مربی تیم، همه بازیکنان تقریباً به یک میزان بازی می‌کردند و همین سبب می‌شد که رقابت بین آن‌ها ایجاد شود؛ ضمن این‌که همین موضوع سبب تداوم طراوت بازی آن‌ها می‌شد؛ اما امسال کولاکوویچ؛ به شش بازیکن اصلی بسنده کرده بود و همین امر کار برای بازیکنان جوانتر که شایسته حضور در ترکیب تیم ملی بودند را سخت کرده بود؛ البته یکی از نکات مثبت تیم ملی در این مسابقات درخشش معنوی‌نژاد بود که نشان داد می‌توانیم روی بازیکنان جوان تا چه میزان حساب باز کنیم.

,

وی در ارتباط با شائبه بازیکن سالاری و لزوم حضور بازیکنان جوان‌تر در والیبال، بیان داشت: متاسفانه والیبال ایران دچار بازیکن سالاری شده است و به نظر می‌رسد برخی از بازیکنان برای امور تیم، تعیین تکلیف می‌کنند. زمانی که ایران در هفته اول رقابت‌ها پس از قبول دو شکست، در برابر لهستان با بازیکنان ذخیره‌ها وارد زمین شد و از کاپیتان معروف و سایر بازیکنان خبری نبود؛ تصورات بر این بود که شکست بد دیگری در انتظار والیبال ایران است اما بازیکنان ذخیره با همه توانشان نخستین پیروزی را برای ایران کسب کردند و اگر همین روند را در ادامه بازی‌ها شاهد بودیم؛ حداقل، اگر شکستی هم سهم ایران می‌شد؛ پشتوانه‌سازی مناسبی برای تیم‌ملی به‌وجود می‌آمد.

,

حسینی در ارتباط با ضعف دریافت کننده‌های تیم ملی در مسابقات لیگ جهانی عنوان کرد: در والیبال تیمی که نتواند خوب سرویس بزند، دریافت‌های خوبی هم نخواهد داشت؛ این ضعف نشان می‌دهد در تمرینات، دریافت کننده‌ها با سرویس‌های خوبی مواجه نبودند که تقویت شوند. بیشتر تمرینات در دوره سرمربیگری ولاسکو روی دریافت و سرویس‌ها بود؛ حتی او با استفاده از دستگاه سرویس زننده، روزی دو ساعت، با دریافت کننده‌ها تمرین می‌کرد. معتقدم والیبال روز دنیا، بازی سرویس و دریافت سرویس شده است. هر تیمی که سرویس خوب بزند و دریافت خوبی داشته باشد، می‌تواند برنده شود؛ حتی اگر در حمله و دفاع، ضعیف‌تر از سایر رقبا باشد.

,

وی همچنین در قبال موضع فدراسیون علیه منتقدان بیان داشت: متاسفانه فدراسیون والیبال هم نسبت به نقدها موضع‌گیری جالبی ندارد و اطراف تیم ملی، دیواری ساخته است که هیچکس حق اظهار نظر در مورد آن را ندارد. فدراسیون باید به این باور برسد که دوران پوست اندازی والیبال فرارسیده است؛ اگر فدراسیون سال‌ها برای بازیکنان کهنه کار تیم ملی سرمایه و وقت صرف کرده است؛ حالا باید برای بازیکنان جوان‌تر هزینه کند؛ نه این‌که همچنان به رویه سابق خود ادامه دهد و مربی هیچ حقی در مورد بازیکنان نداشتند باشد و عده‌ای در مورد این موضوع تصمیم بگیرند. موضوعی که در زمان حضور ولاسکو و لوزانو در تیم ملی رخ نداد اما امسال در تیم کولاکوویچ به‌وقوع پیوست و ایران در اکثر زمان مسابقاتش، با یک ترکیب ثابت به زمین رفت و به نظر می‌رسید کادر فنی تمایل چندانی به تغییر نداشت.

,

حسینی در پایان تصریح کرد: اگر به فکر ساختن نسل جدید والیبال ایران هستیم، باید در لیگ جهانی امسال جوان‌گرایی صورت می‌گرفت؛ مسئله‌ای که در سایر تیم‌های بزرگ جهان، به‌صورت مناسب و منطقی رخ داد. در حال حاضر چند ماه تا شروع مسابقات جام بین قاره‌ای فرصت داریم و معتقدم برای بهبود شرایط تیم ملی، کولاکوویچ باید از روی نام‌ها عبور و شایسته‌ترین‌ها را به تیم ‌ملی دعوت کند. اگر نسل جدید روی کار بیایند؛ می‌توانیم به آینده والیبال ایران امیدوار باشیم؛ همچنین فضای ادامه کار با تیم ملی برای این مربی مناسب‌تر خواهد شد. اگر این اتفاق رخ ندهد در مسابقات جام بین قاره‌ای در جا خواهیم زد و رفته رفته والیبال کشورمان به بحران خواهد رسید.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه