اخبار داغ

مدیرکل پزشک قانونی خراسان شمالی خبر داد:

وقوع ۴۹ خودکشی طی سال گذشته در خراسان شمالی/احداث ۵ پروژه عمرانی مرکز پزشک قانونی در استان

وقوع ۴۹ خودکشی طی سال گذشته در خراسان شمالی/احداث ۵ پروژه عمرانی مرکز پزشک قانونی در استان
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی آمار خودکشی استان در سال گذشته را 49 نفر اعلام کرد و بیشترین روش های خودکشی را حلق آویزی و مسمومیت ذکر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، بابک سلحشور،مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان با اعلام این که طی سال95  در سطح استان تعداد 49 خودکشی رخ داد، اظهارکرد: سال 94 تعداد خودکشی های استان 42 نفر بود که از رشد 3الی 4درصدی نسبت به سال 94 برخوردار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , عصر اترک, ، بابک سلحشور،مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان با اعلام این که طی سال95  در سطح استان تعداد 49 خودکشی رخ داد، اظهارکرد: سال 94 تعداد خودکشی های استان 42 نفر بود که از رشد 3الی 4درصدی نسبت به سال 94 برخوردار بوده است.,

وی بیشترین روش های خودکشی های استان را حلق آویزی و مسمومیت ها عنوان کرد و اظهار داشت: براساس مطالعات علمی  بیشترین آمار خودکشی در بین زنان رخ می دهد.

,

وی بیشترین علل اقدام به خودکشی زنان را عامل افسردگی دانست و اظهار کرد: ولی در آمار خودکشی ها اقدام به خودکشی مردان نسبت به زنان موفق تر بوده است.

,

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده  سن خودکشی در کشور رو به کاهش است و متاسفانه در همین استان هم با خودکشی های در سن پایین مواجه بوده ایم.

,

وی بیشترین علل خودکشی در سنین پایین را مربوط به ضعف اعتقاداتی و فرهنگی و مسائل جزئی خانواده ها دانست.

,

مدیرکل پزشک قانونی خراسان شمالی در رابطه با بحث همسر آزاری در استان نیز گفت:در سال گذشته 711 مورد پرونده در رابطه با همسر آزاری در استان تشکیل شد.

,

وی افزود:از این تعداد689 مورد مربوط به همسر آزاری زنان و 22 مورد همسر آزاری مردان بود.

,

سلحشور خاطر نشان کرد: سال 94 ،816 مورد همسر آزاری در سطح استان اتفاق افتاد که از این تعداد 747 مورد مربوط به زنان و 69 مورد همسر آزاری در مورد مردان بوده است.

,

وی نرخ رشد همسر آزاری در استان را طی سال گذشته در مقایسه با سال 94  منفی 13 درصد ذکر کرد.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در ادامه یکی از مظلوم ترین دستگاه های اجرایی استان به دلیل کمبود نیروی تخصصی را پزشک قانونی دانست.

,

وی افزود: در حالی که چارت قانونی نیرو های پزشکی قانونی می بایست 122 نفر باشد هم اکنون با22 نیروی ثابت سازمانی یعنی با 100 پست بلا تصدی در حال فعالیت است.

,

وی ادامه داد: این بدان معناست 82 درصد پست پزشکی قانونی استان خالی و با کمبود پزشک متخصص مواجه است.

,

سلحشور اظهار داشت: علی رغم داشتن آزمون استخدامی ولی متاسفانه به دلیل سختی کار تمایل افراد برای حضور و استخدام در این سازمان وجود ندارد.

,

وی از پذیرش و ورود دو پزشک یکی در شیروان و دیگری در بجنورد طی آزمون استخدامی شهریور ماه امسال در استان خراسان شمالی خبر داد.

,

مدیرکل پزشک قانونی استان در رابطه با پروژه های عمرانی استان نیز گفت:در حال حاضر 5 پروژه عمرانی مرکز پزشک قانونی در استان در حال احداث داریم.

,

وی در این زمینه  از افتتاح یک مرکز پزشک قانونی در بجنورد و یک مرکز پزشک قانونی در فاروج خبر داد و افزود:در حال حاضر مرکز پزشک قانونی بحنورد با بیش از90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و تا پایان سال به بهر ه برداری می رسد.

,

وی افزود: با راه اندازی این مرکز پزشکی قانونی 70درصد آزمایشات استان که قبلا در استانهای همجوار از جمله خراسان رضوی انجام می شد در استان انجام می شود.

,

سلحشور به راه اندازی و افتتاح مرکز پزشک قانونی شهرستان فاروج نیز اشاره کرد وگفت :  ساخت این پروژه در کمتر از 10 ماه به اتمام رسیدو به زودی افتتاح خواهد شد.

,

وی به مرکز پزشک قانونی مانه وسملقان اشاره کرد وافزود: مرکز پزشک قانونی مانه و سملقان در زمینی به مساحت 746 متر مربع با 198 متر زیربنا از محل اعتبارات سفر رهبری با اعتبار 500 میلیون تومان احداث می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: پروژه مرکز پزشک قانونی شیروان نیز با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تخصیص اعتبار امسال به اتمام می رسد.

,

مدیرکل پزشک قانونی استان تنها مرجع صدور مجوز سقط درمانی را پزشک قانونی اعلام کرد و اظهار داشت: طی سال گذشته در این زمینه 116 مورد مراجعه در استان داشتیم که از این تعداد 78 مورد منجر به صدور مجوز سقط از سوی پزشک قانونی استان شده است

,

وی افزود: از این تعداد نیز 72 مورد مشکلات ناشی از ناهنجاری های جنینی و 6 مورد بیماری های مربوط به خود مادر بوده است.

,

سلحشور در رابطه با حوادث حین کار نیز اشاره کرد و افزود: حوادث حین کار  در استان از رشد منفی 54 درصدی نسبت به سال    94برخوردار است.

,

وی تعداد حوادث فوتی در حادثه کار استان  را طی سال گذشته 11مورد و در سال 94 را 25 مورد ذکر کرد.

,

وی بیشترین حوادث حین کار در استان را مربوط به شهرستان شیروان با 5 مورد،بجنورد با 2 مورد،اسفراین،فاروج و راز با یک مورد  برشمرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه