اخبار داغ

رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

پرونده اختلاس شورای هماهنگی مبارزه در حال رسیدگی است/ بیشترین ورودی زندان های استان در حوزه مواد مخدر است

پرونده اختلاس شورای هماهنگی مبارزه در حال رسیدگی است/ بیشترین ورودی زندان های استان در حوزه مواد مخدر است
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ادامه رسیدگی به پرونده اختلاس در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک،حجت الاسلام نور الله قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در رابطه با نتایج روند رسیدگی پرونده اختلاس شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان نیز اظهار داشت:پرونده اختلاس شورای هماهنگی مبازره مواد مخدر  در شورای بازپرسی در حال رسیدگی است و تمام وجوهات اختلاس که بیش از 200 میلیون تومان بود به بیت المال برگشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک،, حجت الاسلام نور الله قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در رابطه با نتایج روند رسیدگی پرونده اختلاس شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان نیز اظهار داشت:پرونده اختلاس شورای هماهنگی مبازره مواد مخدر  در شورای بازپرسی در حال رسیدگی است و تمام وجوهات اختلاس که بیش از 200 میلیون تومان بود به بیت المال برگشته شد, .,

وی تصریح کرد : هرگونه برداشت، استفاده و تصرف غیرمجاز از مال یا وجوه دولتی یا شخصی توسط مقام دولتی جهت منافع خود یا هر نهاد دیگر چنانچه با عمد صورت گرفته باشد اختلاس است و دستگاه قضایی استان با هر گونه سوء استفاده از اموال دولتی بدون کسب مجوزهای لازم به شدت برخورد خواهد کرد .

,

 

,

بیشترین ورودی زندان های استان در حوزه مواد مخدر است

,

بیشترین زندانیان استان را در حوزه مواد مخدر اعلام کرد وگفت:اولین ورودی زندان های استان مربوط به مواد مخدر است.

, .,

با اعلام این که طی سال گذشته تعداد 101 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده بود،گفت: از این تعداد ۶۷ هزار و ۴۱۸ پرونده مربوط به پرونده های کیفری و مابقی شامل پرونده های حقوقی است.

, .,

وی تعداد پرونده های ورودی مواد مخدر در سال گذشته به دستگاه قضایی استان را دو هزار و ۹۹۶ پرونده ذکر کرد و اظهار داشت: پرونده های مواد مخدر هفتمین عنوان پرونده های کیفری استان را به خود اختصاص می دهند.

, .,

حجت الاسلام قدرتی افزود:این پرونده ها مربوط به خرید، فروش و حمل و نگهداری و حتی ساخت مواد مخدر است و ربطی به اعتیاد ندارد.

, .,

وی اعلام کرد: پرونده های  ضرب و جرح عمدی با  ۷ هزار و ۷۷۳ پرونده، سرقت با ۷ هزار و ۱۶۳ پرونده و توهین به اشخاص با ۶ هزارو ۲۹ پرونده در صدر پرونده های کیفری قرار دارند.

, .,

رییس کل دادکستری خراسان شمالی ادامه داد:همچنین پرونده مطالبه وجه با ۵ هزار و ۴۵۰ پرونده و طلاق با دو هزار و ۳۰۰ پرونده نیز در اولویت پرونده های حقوقی سال گذشته قرار دارند.

, .,

وی تعداد پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان در سال ۹۴ را ۳۴ هزار و ۱۲۲ پرونده ذکر کرد و گفت: این تعداد در سال گذشته به ۴۲ هزار و ۹۶۵ پرونده افزایش یافته است.

, .,

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اولویت های دستگاه قضا در سالجاری را ارتقای دانش قضایی همکاران در راستای اتقان آرا و بهینه سازی جریان دانش ذکر کرد.

, .,

وی در ادامه بابیان این که امروز دستگاه قضایی در بحث پیشگیری ازجرم در سطح استان آمادگی لازم را دارد،اظهارکرد: متاسفانه اعتبار لازم در این زمینه وجود ندارد چرا که در سال گذشته فقط 100 میلیون تومان اعتبار به دستگاه قضا اختصاص یافت که نیازمند است این ساختار اصلاح شود.

, .,

حجت الاسلام قدرتی جایگاه استان خراسان شمالی در کشور نسبت به روند رسیدگی پرونده ها را مطلوب دانست و گفت:زمان رسیدگی پرونده وارده به دستگاه قضا در استان زیر 2 ماه است درحالی که بعضی استان ها به 6 و 8 ماه هم می رسد.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه