اخبار داغ

زمان شعار به پایان رسید؛

جولان فقر و بیکاری در بهشت معادن ایران / پهناورترین استان کشور منتظر تحقق وعده هاست

جولان فقر و بیکاری در بهشت معادن ایران / پهناورترین استان کشور منتظر تحقق وعده هاست
استان کرمان این پهناور ترین استان کشور با وجود منابع طبیعی و معادنی زیاد که به عنوان بهشت معادن ایران شناخته می شود متاسفانه یکی از محروم ترین استان های کشور است لذا مسئولین بدانند که وقت شعار تمام شده است و مردم منتظر تحقق وعده های رنگین آن ها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  بوتیا نیوز  ملت ایران در اوایل خرداد ماه سال 96، در بزرگترین آزمون پیش روی خود، باری دیگر سربلند بیرون آمد و با حضور حماسی و پر شور خود در انتخابات ثابت کردند که هم چنان محکم و استوار به نظام جمهوری اسلامی پایبند هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

علیرغم همه اتفاقات تلخ و شیرین این انتخابات و اختلاف بسیار کم با آراء رقیب، اسم حسن روحانی بود که به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی  از صندوق های رای بیرون آورده شد و باری دیگر مسئولیت مدیریت اجرایی کشور به عهده او واگذار شد.

,

در طول چهار سال گذشته وعده های زیادی داده شده بود که روحانی نتوانست برتن بسیاری از آن ها جامه عمل بپوشد اما این بار نه تنها افرادی که به شخص آقای روحانی رای دادند بلکه 16 میلیون ایرانی طرفدار رقیب نیز، خواهان تغییرات اساسی در زمینه معیشت و اقتصاد کشور هستند و امیدوارند که اوضاع بهتر از قبل شود.

,

استان کرمان این پهناور ترین استان کشور با حضور بیش از 70 درصدی مردم این استان در انتخابات نیز سهم بزرگی در ثبت این حماسه با شکوه داشت، اما با این وجود، استان کرمان با وجود منابع طبیعی و معادنی زیاد یکی از محروم ترین استان های کشور است به جای انجام کار برای مردم، به حیات خلوتی امن برای سیاست مداران تبدیل شده است.

,

سال گذشته استاندار کرمان اعلام کرد که اقتصاد مقاومتی در این استان به صورت صد در صد انجام شده است و یکی از شهرهای پایلوت این مسئله را قلعه گنج  و شهر گلباف عنوان کرد اما این در حالی است که با نگاهی گذرا به این شهرها متوجه می شوی فقر و بیکاری در این شهرها بیداد می کند.

,

چرا جای دوری برویم، کافی است به همین شهر گلباف که در فاصله 110 کیلومتری از مرکز استان واقع شده است سری بزنیم، علیرغم ظرفیت های بسیار برای ایجاد اشتغال، بیکاری در این شهر موج می زند و اکثر جوانان مجبورند برای کار به مرکز استان و شهرهای مجاور بروند و این مسئله نه تنها سودی برای ان ها ندارد بلکه هزینه های زیادی را به آن ها متحمل می شود.

,

ترخون این شهر با کیفیت جهانی خود هنوز بازیچه دست دلالان است و کشاورزان جز ضرر چیزی نصیبشان نمی شود، میوه های بی نظیر این شهر نیز از خرما گرفته تا زرد آلود و انار و انجیر که به صورت ارگانیک به ثمر می رسند نیز در لا به لای گرد و غبار فراموشی مسئولین خراب می شوند و کیفیت بی نظیر آن ها به دلیل بی توجهی مسئولین در همان منطقه مدفون می ماند.

,

روستای گردشگری کشیت شهر گلباف با جاذبه های خیره کننده خود، ناشناس مانده و کوچکترین اقدامی برای استفاده از ظرفیت های آن انجام نشده است، هم چنین آب و هوای بی نظیر و چهار فصل این شهر و روستاهای اطراف می تواند مکانی مناسب برای گردشگران باشد اما حیف و صد حیف که مردم این شهر صدایشان به جایی نمی رسد و گویی محصور ماندن در بین کوه های سر به فلک کشیده حصاری شده است برای فراموشی....

,

از اهالی قلعه گنج هم که سوال کنی خود حقیقت ماجرا را در می یابی، اهالی این شهر مشکلات عدیده ای را بیان می کنند از وضیت نامماسب آب آشامیدنی گرفته تا وضعیت راه ها و مشکلات بیکاری جوانان و فقر و ...

,

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در این شهرها، خود گواه نارضایتی مردم از عملکرد چهار ساله دولت قبل است، چرا که این نتیجه در همین دو شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی که به اذعان استاندار کرمان بیشترین اقدامات در این شهرها انجام شده است خود گواه نارضایتی مردم است، آراء بسیار پایین روحانی در بسیاری از شهرهای استان کرمان نیز این مسئله را تایید می کند.

,

اما این بی توجهی ها فقط مختص همین دو شهر نیست بلکه بسیارند از این شهرهایی که از کم ترین امکانات شهری محروم هستند و مردمانی که چشمشان به وعده های رئیس جمهوری است که با آراء همین مردم باز بر مسند قدرت نشسته است تا شاید بعد از سال ها، این استان کویری نیز رنگ  و بوی تازه ای به خود بگیرد و پاک شود هر آنچه ناملایمتی و بی مهری است از تن رنجور و خسته این استان.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه