اخبار داغ

در کمیته سلامت شهرستان فردیس مطرح شد؛

۳۰ درصد از فردیسی ها از خدمات طرح تحول سلامت استفاده کرده اند/ عدم نظارت اورژانس در فردیس حوادث تلخی رقم زده است

۳۰ درصد از فردیسی ها از خدمات طرح تحول سلامت استفاده کرده اند/ عدم نظارت اورژانس در فردیس حوادث تلخی رقم زده است
کمیته سلامت شهرستان فردیس صبح امروز(چهارشنبه) با حضور فرماندار، رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان و سایر مسئولین شهری در سالن فرمانداری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش فردیسان، کمیته سلامت شهرستان فردیس صبح امروز(چهارشنبه) با حضور فرماندار، رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان و سایر مسئولین شهری در سالن فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  فردیسان,

فرماندار شهرستان فردیس در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات شبکه بهداشت و درمان فردیس در ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه گفت: تعداد پایگاهها سلامت در شهرستان از ۶ به ۵۳ مرکز افزایش یافته است که اقدامی مهم در ارتقا بهداشت  عمومی جامعه است .

,

حمید احدی درخصوص مشکل مرکز بهداشت و درمان شهرک بعثت گفت: امیدواریم با انتقال مرکز بهداشتی در مهندسی زراعی به شهرک بعثت و توسعه و گسترش این فضا هر دو منطقه پوشش داده شود.

,

وی بر تشکیل مجمع خیرین سلامت تاکید کرد و گفت: تشکیل این مجمع به عنوان دستور کار فصلی قرار داده شود ، نباید منتظر استانداردها  بود بلکه باید از کمک مردم خیر در امر و بهداشت ودرمان شهرستان بهره مند شویم.

,

احدی در ادامه به استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی و فضا سازی محیطی توسط ارگان ها و نهادها برای دعوت مردم برای ثبت نام در پایگاههای سلامت و استفاده از خدمات رایگان این پایگاهها توصیه کرد.

,

وی بر سلامت  نانوایی ها به عنوان مهم ترین  بخشی که با سلامت مردم در ارتباط است تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی تخلفات از جمله استفاده از جوش شیرین و جوهر قند در برخی واحدهای متخلف گزارش شده است که از مردم می خواهیم در صورت مشاهده تخلف در واحدهای نانوایی مسئله را به اداره بهداشت ودرمان ارجاع دهند زیرا پیشگیری از بیماری بر درمان اولویت دارد .

,

محمد رضا ترابی رئیس مرکز بهداشت  و درمان شهرستان فردیس در این جلسه بر تشکیل پرونده های الکترونیکی سلامت تاکید کرد و گفت: آمار جمعیتی شهرستان فردیس ۴۶۵ هزار نفر برآورد شده که تاکنون ۴۳۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

,

وی در ادامه افزود: اما آن چه که جای نگرانی دارد این است که تنها ۱۴۳ هزار نفر تاکنون از خدمات رایگان طرح تحول سلامت در شهرستان فردیس استفاده کرده اند که علی رغم ثبت نام ۹۳ درصدی جمعیت تنها ۳۰ درصد از این خدمات بهره مند شده اند.

,

ترابی با اشاره به حضور ۵۳ پایگاه سلامت در شهرستان فردیس اظهارداشت: حدود ۷۰ درصد از مردم شهرستان فردیس اطلاعی از ارائه خدمات رایگان ندارد و ممکن است این هزینه را در مراکز خصوصی صرف کنند .

,

وی هم چنین از طرح خطر سنجی رایگان در مراکز بهداشتی خبر داد و گفت: این طرح به صورت کاملا علمی و با توجه شرایط فیزیکی و زندگی هر فرد میزان خطر حمله های قلبی و مغزی را بررسی می کند و برحسب آن کارت صادر می کند، این کارتها از رنگ سبز برای سلامت کامل تا رنگ قرمز برای گروه های پرخطر متغیر است.

,

ترابی هم چنین از استقرار یک غرفه در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان فردیس در روز عید سعید فطر خبر داد و اظهار داشت: این غرفه به منظور آشنایی مردم با طرح تحول سلامت و ارائه خدمات رایگان در روز عید سعید فطر همراه با کارتهایی که نماز عید روی آن قید شده است به اطلاعاتی پیرامون طرح تحول سلامت خواهد پرداخت .

,

معاون شبکه بهداشت و درمان با اشاره بر حادثه مرگ یک کودک در مشکین دشت فردیس گفت: اورژانس ۱۱۵ طبق چارت سازمانی زیر نظر شبکه بهداشت و درمان است اما متاسفانه به دلیل برخی از مشکلات این اختیار از شهرستان ها سلب و دراختیار استان قرار گرفته است.

,

وی گفت: نبود بیمارستان در شهرستان فردیس از یک سو  و عدم کنترل و نظارت آمبولانس ها و تجهیزات  اورژانسی از سوی دیگر منجر به برخی از مشکلات  ناگوار در شهر می شود .

,

ترابی با اشاره بر فاصله زیاد بیمارستان ها از شهرستان و جمعیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفری فردیس خاطر نشان کرد: شهرستان هایی مانند نظرآباد و هشتگرد دارای بیمارستان هستند اما فردیس به دلیل نداشتن بیمارستان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از فرمانداری خواست تا هر چه سریعتر نسبت به این موضوع اقدام نماید .

,

این مقام مسئول در ادامه از درخواست مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس بر نظارت بر  بیمارستان امام حسین (ع) خبرداد و گفت: امیدواریم تا نظارت این بیمارستان به مسئولین شهرستان فردیس سپرده شود تا امکان ارائه خدمات برای مردم فردیس به نحو موثرتری فراهم شود.

,

رئیس مرکز بهداشت  درمان فردیس با بیان این مطلب که موضوع سلامت یک مسئله عمومی است از تمام نهادها و ارگانها خواست تا در معرفی و تبلیغ طرح تحول سلامت کمک کنند .

,

در این جلسه مقرر شد تا با همکاری ادارات شهرستان از ظرفیت دانش آموزی، ظرفیت جامعه ی کارگری ،بسیج محلات، ائمه جماعات و احدهای صنفی و تجاری،باشگاه های ورزشی و شهرداری ها به منظور اطلاع رسانی طرح تحول سلامت استفاده شود.

,

شهردار مشکین دشت در این جلسه ضمن تشکر از خدمات شبکه بهداشت ودرمان از این اداره خواست تا نسبت به تاسیس یک پایگاه سلامت در کریم آباد اقدام نمایند .

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه