اخبار داغ

در مطالبات شهر

ناراحتی اهالی مسکن مهر سامان از نبود زیر ساخت های لازم در این منطقه

ناراحتی اهالی مسکن مهر سامان از نبود زیر ساخت های لازم در این منطقه
مکان یابی نامناسب، نبود زیر ساخت های لازم و خدمات روبنایی به عنوان بزرگترین چالش های پروژه مسکن مهر است و این در حالی است که اهالی مسکن مهر شهر سامان از نبود زیر ساخت ها لازم برای زندگی در این مکان نارضایتی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سامان ما ، مکان یابی نامناسب، نبود زیر ساخت های لازم و خدمات روبنایی به عنوان بزرگترین چالش های پروژه مسکن مهر است و این در حالی است که اهالی مسکن مهر شهرستان سامان  از نبود زیر ساخت ها لازم برای زندگی در این مکان نارضایتی دارند.

با توجه به هزینه های زیادی که در این مکان ها شده است  ساخت مسکن مهر، ساکنان این واحدها هنوز هم از نبود محوطه مناسب، مسجد، مراکز تجاری، خدمات درمانی و آموزشی، سرویس های حمل و نقل، کمبود آب، برق و سیستم های فاضلاب و خدمات شهری رنج می برند.

مکانی یابی نامناسب در بیابان های اطراف شهرها سبب شده است ساکنان مسکن مهر از لحاظ رفت و آمد به محل کار و سکونت خود مشکلات زیادی متحمل شوند و این سختی ها در زمان نیاز آنها به مراکز درمانی چندین برابر افزایش می یابد.

با توجه به تکمیل واحد های مسکن مهر در شهرستان مهر کم کم مشکلات واحد های مسکن مهر به لحاظ کیفی و نبود زیر ساخت های رفاهی و آموزشی و صنفی  در این گونه شهر ک های مهر  بسیار نمایان شده است.

نبود زیر ساخت های جاده ای اعم از نبود آسفالت مناسب وپیاده رو سازی یکی از این مشکلات مهم در مکانی است که مسکن های مهر سامان که تعاونی های محمد، حدیث و عمان است که ساخته شده است .

نبود امکانات تفریحی مناسب اعم از احداث پارک ها ومکان های بازی برای کودکان و نوجوانان با توجه به  حجم بالای جمعیتی در این گونه مراکز جمعیتی در سطح شهر از مشکلات دیگر شهرک های مسکن مهر  است .

نبود مراکز رفاهی برای نوجوانان و جوانان به منظور استفاده بهینه از اوقات فراغت  به عنوان یک فرصت  می تواند باعث ایجاد نا هنجاری مختلفی رفتاری گردد.

به راستی  می توان خدمات رسانی نامناسب در زمینه فضای ظاهری و زیبایی مناطق مهر  باعث بسیاری از انتقادات اهالی مسکن مهر شهرستان  شده است که ارتقای خدمات رسانی در این بخش  می تواند بسیاری از مشکلات در این حوزه رفع کنند.

 اهالی مسکن  مهر سامان به دلیل مسافت زیاد مردم برای رفت و امد در سطح شهر با مشکلات وسایل حمل ونقل عمومی همچون تاکسی مواجه هستند و به طوری شده است که عبور ومرور ساده در این شهرک ها مبالغ بسیاری زیادی برای این خانواده ها کم در آمد متحمل می شود وایجاد ایستگاه های خاص تاکسیرانی برای خطوط شهرک های مهر می تواند این مشکلات را رفع نماید.

یکی از ساکنین مسکن مهر سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه از ما در زمانی که برای مسکن مهر ثبت نام کردیم تعاونی سه میلیون تومان هزینه در راستای ایجاد زیر ساخت های از قبیل، آسفالت، جوی و جدول و فضا سازی و ... از ما دریافت کرده است ، بیان داشت: اما این در حالی است که ما هیچ گونه امکاناتی در طی این سه سال که در این منطقه ساکن بوده ایم را ندیدیم .

اقای سلیمانی با بیان اینکه آیا اهالی مسکن مهر سامان جزاین شهر نمی باشد که هیچ گونه خدماتی به اهالی منطقه از طریق ارگان های مربوطه داده نمی شود ، بیان داشت: بار بار ها برای ایجاد زیر ساخت ها به اداره تعاون، بنیاد مسکن و شهرداری مراجعه کردیم و هیچ گونه جواب قانع کننده را برای ما مسئولین نداشته اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 700 نفر در مسکن های مهر واقع در شهرک ابوذر سامان ساکن هستند اما دریغ  از کمترین توجه به ساکنین این منطقه ، اذعان داشت: در حال حاضر اهالی مسکن مهر سامان برای گرفتن جواب در بین ادارات به یک توپ فوتبال تبدیل شده که از این اداره به اداره دیگر پاس کاری می شوند.

یکی دیگر از ساکنین مسکن مهر در گفتگو با خبرنگار سامان ما با اشاره بر اینکه یکی دیگر از مشکلات  مسکن مهر این شهر این است که  واحد های مسکن مهر در روبه روبه روی گاوداری احداث شده است ، بیان داشت: با گرم شدن هوا شاهد فضای نامطبوع و در این منطقه هستیم و فرزندان ما در این فضا دچار بیماری های زیادی می شوند.

اقای محبی با بیان اینکه در این منطقه برای حدود 500 نفر یک سطل زباله مناسب برای گذاشتن زباله های وجود ندارد، تصریح کرد: به شهرداری هم مراجعه می کنیم ، شهردار می گوید که پیمان کار هنوز این منطقه را تحویل شهرداری نداده است که خدمات رسانی صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دان, سامان ما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سامان ما ,
,
,
,
,
,
, سامان ما ,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه