اخبار داغ

قبض های پرداخت نشده برق، کار دست شرکت داد

خاموشی شرکت «گلسبید» فراهان به دلیل بدهی/ کارگران با ۵ ماه حقوق معوقه از کار بیکار شدند

خاموشی شرکت «گلسبید» فراهان به دلیل بدهی/ کارگران با ۵ ماه حقوق معوقه از کار بیکار شدند
برق کارخانه شرکت ریزدانه‌های شب تاب فراهان به دلیل عدم پرداخت ۵ دوره قبض برق قطع شد و کارگران این کارخانه با ۵ ماه حقوق معوقه از کار بیکار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ برق کارخانه شرکت ریزدانه‌های شب تاب فراهان به دلیل بدهی به شرکت برق قطع شد و کارگران این کارخانه با ۵ ماه حقوق معوقه از کار بیکار شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

شرکت ریزدانه های شب تاب اولین تولیدکننده رنگ دانه‌‌ای است که محصولات تولیدی آن در خط کشی خیابان‌ها و معابر کاربرد دارد. محصولات شرکت نیز بازار خود را دارد تا جایی که تولیداتش توسط راه و شهرسازی خریداری می شود.

,

این شرکت توسط شرکت تعاونی راهداران در شهرک صنعتی فراهان تاسیس شد و برای ۲۵ کارگر فرصت شغلی ایجاد شد. اما نخستین تولیدکننده رنگ دانه‌‌ای کشور پس از ۱۱ سال فعالیت از اواخر سال گذشته با مشکلات و تنگناهای شدید مالی مواجه شده است.

,

, ,

بدهی میلیونی این شرکت به شرکت‌های گاز و برق یکی از پاشنه آشیل‌های این شرکت برای تولید است، بارها شاهد قطع برق این شرکت از سوی اداره برق شهرستان بودیم ولی با پا در میانی مسئولین شهرستان این مشکل مرتفع شده و برق شرکت وصل شده است. اما سریال بدهی ها به شرکت برق شهرستان همچنان ادامه دارد.

,

شرکت گلسبید قبض ۲۵ میلیونی برق خود را پرداخت نمی کند

,

عبدالله بختیاری، مدیر توزیع برق شهرستان فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: اداره برق شهرستان نهایت همکاری را با کارخانه ها و واحدهای تولیدی در پرداخت بدهی قبوض برق داشته است.

, فراهان خبر,

وی با اشاره به واریز مطالبات وصولی شرکت به خزانه دولت گفت: وجوه دریافتی توسط شرکتهای مذکور منطبق با مفاد مندرج در آئین نامه تکمیلی تعرفه‌های برق و قانون سازمان برق ایران و قانون هدفمندی یارانه‌ها، مصوبات ابلاغی دولت و وزارت نیرو بوده و حسب مقررات مذکور تمام هزینه‌های برق مصرفی مشترکان به حساب خزانه واریز می‌شود.

,

بختیاری افزود: اگر مشترکان نسبت به پرداخت بهای برق مصرفی خود اقدام نکنند، شرکتهای توزیع به منظور وصول مطالبات ناگزیر از صدور اطلاعیه اخطار قطع برق برای این دسته از مشترکان هستند.

,

مدیر شبکه توزیع برق فراهان اظهار کرد: ماهیانه بر اساس وصول مطالبات از مشترکان، حقوق کارکنان شرکت برق و اعتبارات برای ارایه خدمات به مشترکین واریز می شود.

,

بدهی های بالای صنایع، صنعت برق را دچار مشکل کرده است

,

وی با بیان اینکه شرکت برق هم یک صنعت است، اظهار کرد: امروزه دغدغه اصلی صنعت برق مباحث مالی و تأمین سرمایه است، عدم پرداخت به موقع مطالبات سبب شده که نتوانیم صنعتی مولد برای تأمین مالی داشته باشیم.

,

بختیاری گفت: بخش مهمی از مطالبات صنایع برق شهرستان از بخش صنعت شهرستان است، اگر صنایع بدهی خود را به صنعت برق پرداخت نکنند، صنعت برق هم برای ارایه خدمات به مشترکان دچار مشکل می شود.

,

وی با اشاره به بدهی شرکت گلس بیت و راهداران به شرکت برق فراهان افزود: شرکت گلس بیت حدود ۲۵ میلیون تومان بدهی به شرکت برق دارد و ۵ دوره قبض این شرکت پرداخت نشده است و بارها از مدیر عامل شرکت خواسته شده که حداقل نسبت به پرداخت ۵۰ درصد بدهی خود اقدام کنند که متاسفانه از سوی شرکت پیگیری نشده است.

,

بختیاری اظهار کرد: حمایت از صنایع تولیدی نباید سبب طلبکار شدن صنایع تولیدی از صنعت برق شود، بلکه صاحبان این صنایع باید با تعامل و همکاری با شرکت برق به فکر راهکاری برای حل مشکلات باشند.

,

مدیر شرکت توزیع برق فراهان خاطر نشان کرد: صنایع برق نیز اعتقاد دارند اگر صنایع تولیدی بدهی این صنعت را پرداخت کنند، صنعت برق با توسعه کارشان شرایطی را برای افزایش خدمات به مشترکین ایجاد می کند.

,

مرخصی اجباری، حقوق معوقه و دپو شدن محصولات این شرکت قصه تکراری برای کارگران و مسئولان

,

تعطیلی‌های مکرر از بهمن ماه سال ۹۴ بلایی است که از سال گذشته به جان شرکت ریزدانه‌های شب تاب، گلاسبید سابق تولید کننده رنگ دانه های شیشه ای افتاده است.

,

اوایل سال گذشته کارفرمای جدیدی مسئولیت شرکت را بر عهده گرفت و نام شرکت به رهنما تغییر یافت اما مشکلی از مشکلات این شرکت حل نشد، کارگران همچنان سرگردان در ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلاتشان هستند. در نهایت با رایزنی مسئولان، پرداخت یک ماه حقوق معوقه کارگران به سرانجام می‌رسد و کارگران مجدد بر سر کار بازمی‌گردند پس از چند ماه کار و فعالیت مجدد قصه بیکاری و حقوق معوقه تکرار می‌شود.

,

بیکاری، مرخصی اجباری، حقوق معوقه، دپو شدن محصولات این شرکت قصه تکراری برای کارگران و مسئولان است.

,

تکنولوژی این کارخانه در خاورمیانه حرف اول را می زند، حدود ۵ سال این کارخانه از طریق هیئت مدیره قبلی در اختیار یک پیمانکار قرار گرفته بود، ولی این پیمانکار بعد از انجام قرار داد با هیات مدیره سابق، به تعهداتش عمل نکرده و در گام بعدی از طریق رانت کارخانه را واگذار کرد.

,

کارفرمای سابق این شرکت در کارنامه سالهای گذشته خود انتقال شرکت پی وی سی را از شهرک صنعتی فراهان به اصفهان آن هم در بی خبری مسئولان داشته است و این بار نیز قصد انتقال شرکت ریز دانه های شب تاب را به اصفهان داشت که با اقدام به موقع فرماندار وقت فراهان از انتقال شرکت به اصفهان جلوگیری شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه