اخبار داغ

حال و روز صنعت بروجن خوب نیست

اعتراضات کارگری در بروجن ادامه دارد/کارگران صبا فولاد سفیددشت تجمع کردند

اعتراضات کارگری در بروجن ادامه دارد/کارگران صبا فولاد سفیددشت تجمع کردند
اعتراضات کارگران و شواهد میدانی گواه آن است که وضعیت برخی از کارخانه ها در شهرستان بروجن چندان خوب نیست و باید هر چه زودتر به داد آنها رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلار، خبر تعطیلی کارخانه ها و تجمع کارگران چند سالی است که تیتر یک اخبار رسانه ها را به خود اختصاص می دهد طوری که به گفته کارشناسان مسائل اقتصادی وضعیت نامطلوب صنعت و تولید کشور طی چند سال اخیر بی سابقه بوده و تولیدکنندگان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

شواهد و بررسی های میدانی نشان می دهد بحران تعطیلی کارخانه‌ها و سخت شدن شرایط معیشتی صبر کارگران را لبریز کرده، هر روزه شرایط زندگی برای آنها سخت‌تر شده و مشکلات بسیاری را برایشان به وجود می‌آورد.

کارشناسان می گویند عدم نقدینگی، مشکل در فروش محصولات و واردات مواد اولیه و حمایت نکردن تولید کنندگان ازجمله مشکلاتی است که بسیاری از تولیدکنندگان با آن مواجه هستند.

در یک ماه اخیر تجمع کارگران کارخانه صبا فولاد سفیددشت، نهال گل بروجن و تعطیلی صباکاشی گندمان به رسانه ها گزارش شده که پیامدهایی چون افزایش بیکاری و مشکلاتی از این دست را در پی داشته است.

کارگران کارخانه صبا فولاد مقابل اداره کار بروجن تجمع کردند

جمعی از کارگران صبا فولاد سفیددشت در اعتراض به اعلام تعطیلی دو هفتگی این کارخانه در مقابل اداره کار شهرستان بروجن تجمع کردند.

کارگران می گویند کارخانه صبا فولاد این روزها به علت عدم تامین مواد اولیه با کاهش تولید مواجه شده و به کارگران اعلام کرده دو هفته به مرخصی بروند.

علی زمانی مدیرعامل صبافولاد زاگرس سفیددشت در گفتگو با جهانبین نیوز وضعیت فعلی کارخانه را نامطلوب دانسته و گفته بود: فعالیت کارخانه از سال ۱۳۹۲ بدون هیچ تسهیلات بانکی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و با اشتغال زایی مستقیم ۲۷۰ نفر و غیرمستقیم ۵۰۰ نفر شروع شد که در این مدت بیشترین صادرات در استان را داشته اما در حال حاضر این میزان به دلیل عدم حمایت و عدم تامین مواد اولیه به صفر رسیده است.

کارگران شرکت نهال گل بروجن مقابل فرمانداری تجمع کردند

چندی پیش نیز حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت نهال گل بروجن در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه ای خود مقابل درب فرمانداری بروجن تجمع کردند.

به گفته یکی از کارگران نهال گل بروجن که در اعتراض به 6 ماه عدم پرداخت حق بیمه و حقوق تجمع کرده بودند هر کدام از آنها میانگین ۹۰ میلیون ریال از شرکت نهال گل طلبکار هستند.

کارگران کارخانه صباکاشی گندمان هنوز بیکارند

کارگران کارخانه صباکاشی گندمان که از اسفند ماه پارسال بیکار شده اند می گویند: علیرغم وعده های متعدد، کارخانه همچنان تعطیل و کارگران هنوز بیکارند.

جمعی از کارگران کارخانه صبا کاشی گندمان می گویند: کارخانه صبا کاشی نزدیک به سه ماه است تعطیل شده و تعداد زیادی از کارگران در بلاتکلیفی به‌ سر می‌برند.

یکی از کارگران کارخانه صبا فولاد می گوید: در حالی که من ۱۷ سال در کارخانه صبا کاشی گندمان سابقه دارم و شب و روز زحمت کشیده ام از اسفندماه با من خداحافظی کرده اند.

اعتراضات کارگران و شواهد میدانی گواه آن است که وضعیت تولید برخی از کارخانه ها در شهرستان بروجن چندان خوب نیست و باید هر چه زودتر به داد آنها رسید.

هر روز گلایه های زیادی از سوی کارگران و همچنین تولید کنندگان به گوش رسانه ها و مسئولین می رسد؛ آنها معتقدند اگر همین گونه این وضعیت ادامه پیدا کند تولید روز به روز وضعش نا به سامان تر خواهد شد.

کارشناسان اقتصادی تاکید می کنند برای رونق تولید دولت باید حمایت جدی کند و علاوه بر تامین مواد اولیه و رفع موانع صادرات از پیش پای تولیدکنندگان باید با ایجاد تسهیلات و اعطای وام های کم بهره از کارهای تولیدی در کشور حمایت کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,
,
,
,
,
,
,
,
, کارگران کارخانه صبا فولاد مقابل اداره کار بروجن تجمع کردند,
,
,
,
,
,
,
,
, کارگران شرکت نهال گل بروجن مقابل فرمانداری تجمع کردند,
,
,
,
,
,
, کارگران کارخانه صباکاشی گندمان هنوز بیکارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه