اخبار داغ

کارشناس مسائل بین المللی:

سرزمین فلسطین؛ لقمه‌ای چرب برای تشکیل خانه جهانی ام‌الیهود/مسئله فلسطین در رأس مسائل جهان اسلام است

سرزمین فلسطین؛ لقمه‌ای چرب برای تشکیل خانه جهانی ام‌الیهود/مسئله فلسطین در رأس مسائل جهان اسلام است
یک کارشناس مسائل بین المللی گفت: هرچند در ابتدا قرار نبود که فلسطین خانه جهانی ام‌الیهود شود ولی به لحاظ دیدگاههای اقتصادی، ژئو استراتژیک و...، با شعار «سکونت یهودیان آواره و بی سرزمین در یک سرزمین بی مردم» یهودیان را به سمت این کشور هدایت کردند تا در این سرزمین بتوانند حکومت تشکیل دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد آقایی، کارشناس مسائل حقوق بین الملل در گفتگو با ندای تفرش با بیان این مطلب که دو نگاه سیاسی و بین المللی به مسئله فلسطین وجود دارد، گفت: در نگاه بین المللی، فلسطین به خدمت سیاست استعماری روباه پیر استعمارگر به ویژه انگلستان درآمده است. بهه لحاظ سیاسی، فلسطین جایگاه مهم در خاورمیانه دارد. البته دیدگاههایی به لحاظ ژئوپولتیک و ژئو استراتژیک به دلیل وجود نفت در خصوص مسئله فلسطین وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

 

,

آقایی اظهار کرد: کشور فلسطین به لحاظ فرهنگی هم دارای اهمیت است چراکه ادیان الهی برخاسته از این کشور هستند و حتی قبله اول مسلمانان نیز در این منطقه وجود دارد. همین دیدگاهها سبب شده که کشورهای استعمارگر نگاه طمع به فلسطین داشته باشند و این کشور را تبدیل به حیات خلوتی برای اقدامات خود کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: هرچند در ابتدا قرار نبود که فلسطین خانه جهانی ام الیهود شود ولی به لحاظ دیدگاههای اقتصادی، ژئو استراتژیک و...، با شعار «سکونت یهودیان آواره و بی سرزمین در یک سرزمین بی مردم(فلسطین)» یهودیان را به سمت این کشور هدایت کردند تا در این سرزمین بتوانند حکومت تشکیل دهند. البته این سوال مهم است که آیا فلسطین سرزمین بدون مردم بوده است؟ یا باید مردم فلسطین آواره و کشته شوند تا یهودیان جایگزین شوند؟

,

 

,

این کارشناس مسائل بین المللی افزود: انگلستان این هدف را از ابتدای جنگ جهانی اول به صورت ویژه دنبال می کرد تا بتواند قوم یهود را در فلسطین مستقر کند و یهودیان و صهیونیستها به مطامع خود دست یابند. به عبارت بهتر هدف اصلی استعمارگران اروپایی و غربی این بود یهودیان را از سر خود باز و در جایی مستقر کنند تا بتوانند در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

,

 

,

آقایی ادامه داد: غده سرطانی ایجاد شده توسط انگلیسی ها در جهان منبع اصلی بحران است که جنایتهای متعددی را علیه کشورهای اسلامی ایجاد می کند.

,

 

,

وی بیان کرد: اما مردمان فلسطین ۷۰ سال است که نمی توانند حضور صهیونیستها و یهودیان را در کشور خود نادیده بگیرند. فلسطین کشوری ریشه دار، با مردمانی ریشه دار و مکتبی اصیل و چند هزار ساله است که نمی توان مردم و مکتب آنها را از گیتی حذف و یهودیان را جایگزین آنها کرد.

,

 

,

این کارشناس مسائل بین المللی با بیان این مطلب که برخی از دولتهای عربی به صورت ضمنی می خواهند دولت غاصب در کشورهای اشغالی را به رسمیت بشناسانند، گفت: این دول عربی، ایران را دشمن مشترک اعلام می کنند. پس از وقوع انقلاب اسلامی، که بنابر اعلام صهیونیستها و سران حکومت اشغالگر، زلزله ای در خاور میانه بود، این دولتها همواره درصدد بودند که محوریت انقلاب اسلامی را دور کنند و جنگ اعراب و صهیونیستها را تبدیل به جنگ ایران و اعراب مسلمان کنند.

,

 

,

آقایی ادامه داد: قاعده نفی سبیل، قاعده ای حقوقی و فقهی برگرفته از آیات قرآنی است. خداوند در قرآن می فرماید: خداوند برای دشمنان و کفار، راهی برای غلبه مسلمانان قرار نداده است. ولی متاسفانه برخی از دولتهای عربی با دولت غاصب صهیونیستی هماهنگ هستند و برخلاف آموزه های قرآنی و همین قاعده نفی سبیل رفتار می کنند. البته مردم کشورهای عربی برخلاف حکومتها و دولتهایشان، دلشان با فلسطین است.

,

 

,

وی اضافه کرد: کشورهای عربی به کمک صهیونیستها و غربیها به دنبال این هستند که چالشی در جهان اسلام و صهیونیستها وجود دارد به یک چالش ایرانی و عربی تبدیل کنند. اما قاعده حقوقی و فقهی نفی سبیل مبین این مسئله است که چالش اصلی ما با کفار است و نه برادران مسلمان. براساس آموزه های قرآنی بین برادران مسلمان باید اخوت و برادری باشد. ولی دیده می شود که برخی از دولتهای عربی که سر در آخور صهیونیستها و غربیها دارند به دنبال این جابجایی هستند که جای ایران و صهیونیستها را جابجا کنندو ایران را دشمن فلسطینی ها جلوه دهند.

,

 

,

این کارشناس مسائل بین المللی با بیان این مطلب که مسئله روز قدس نباید به فراموشی سپرده شود، خاطر نشان کرد: دلیل اصلی این مسئله، قاعده نفی سبیل است که فلسطین نه تنها نباید فراموش شود بلکه باید در راس مسائل در جهان اسلام قرار گیرد تا زمانی که ریشه غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی در جهان خشکانده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه