اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

فرار رو به جلو، هدف روحانی برای انحراف از مسئله اصلی

فرار رو به جلو، هدف روحانی برای انحراف از مسئله اصلی
کارشناس مسائل سیاسی گفت: روحانی به دنبال طرح مواضعی ساختارشکنانه رفت تا با فرار رو به جلو افکار عمومی را از مساله‌ اصلی منحرف کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رضا نیکنام مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با بلاغ با اشاره به اظهارات روزهای اخیر رئیس جمهور اظهار کرد: آقای روحانی حتما بهتر از همه ما می‌دانند که ولایت و امامت در اندیشه شیعه ریشه در لطف الهی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی با اشاره به اینکه بالاخره شاید در مورد مدرک دکتری ایشان اما و اگرها و شکایت‌هایی وجود داشته باشد، اما در اینکه ایشان آخوند هستند کسی شکی ندارد، افزود: حتی خودشان مدعی هستند که اولین بار ایشان لفظ امام را برای امام خمینی بکار برده‌اند و از شاگردان امام خمینی بودند. خب چطور می‌شود شاگرد امام نظریه ولایت فقیه که مهم‌ترین نظریه و دستاورد امام خمینی است را نداند؟ 

به نظر مساله چیز دیگریست
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: طرح مسایل این چنینی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و به‌نظر می‌رسد ایشان هنوز از فضای تبلیغات انتخاباتی خارج نشدند و به دنبال طرح مباحث ساختارشکنانه برای جذب کف و هوراهای بیشتر هستند تا افکار عمومی را منحرف کنند.

نیکنام با بیان اینکه البته این یک معضل است و سیستم باید فضایی را ایجاد کند که چنین جذابیت‌هایی وجود نداشته باشد چراکه افکار عمومی و جامعه از مباحث اصلی به راحتی از این طرق منحرف می‌شوند، تصریح کرد: این یک اشکال است و باید برخی چیزها و افراد را از محدودیت خارج کرد تا بیشتر در ویترین باشند و آن وقت ضعف‌ها بیشتر آشکار می‌شود و دیگر اینطور نمی‌شود که تا اسم یک شخص خاصی به طور مثال برده شود و تمامی  مسائل مهم کشور فراموش شوند.

وی یادآور شد: یک مثال روشن از چنین مکرهای سیاسی در فریب افکار عمومی را می‌توان در مورد برخی از عملیات‌های گسترده ضدبشری در عراق و افغانستان در حین برگزاری جام جهانی فوتبال نام برد. در حالی‌که مساله اصلی و مهمی همچون جنایت ضدبشری در حال وقوع بود اما افکار عمومی تحت تاثیر مساله مقطعی دیگری قرار می‌گیرد و به سیاستمدار اجازه می‌دهد نیاتش را دنبال کند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به نظر می‌رسد طرح چنین بحث‌هایی از طرف آقای روحانی بیش از هر چیزی برای انحراف افکار عمومی از شکست‌های برنامه‌های دولت باشد. 

نیکنام با اشاره به آثار سوء برجام در کشور گفت: برجام مهم‌ترین شعار روحانی بود و ایشان مشکل آب خوردن را هم می‌خواستند با برجام حل کنند که نه تنها مشکل آب حل نشد بلکه مشکل نان هم ایجاد شد و بیکاری گسترده و رکود کشور را فراگرفت.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته دولت اقای روحانی فقط دو کار انجام داد یادآور شد: اشاره به ضعف‌های دولت قبلی و سخنرانی و خطابه در خصوص برجام در هر مراسمی حتی در به صدا درآوردن زنگ اول مهر مدارس در جمع دانش آموزان سال اول ابتدایی از جمله مهمترین اقدامات 4 ساله دولت تدبیر بوده است.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: هم‌اکنون چهار سال از دوره احمدی‌نژاد گذشته است و دولت اقای روحانی باید ضعف‌ها را ترمیم می‌کرد که نکرد.

نیکنام با اشاره به اینکه دولت آمریکا هم همانطور که پیش‌بینی می‌شد به برجام متعهد نماند و تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد، خاطرنشان کرد: روحانی همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد گذاشته که مدیریت چندانی بر روی آن نمی‌شد که انجام بشود و برجام شکست خورد و ایشان هم به دنبال طرح مواضعی ساختارشکنانه رفتند تا با فرار رو به جلو افکار عمومی را از مساله‌ی اصلی منحرف کنند.
,
,
,
, به نظر مساله چیز دیگریست , به نظر مساله چیز دیگریست ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه