اخبار داغ

رئیس دادگستری استان البرز خبر داد؛

به ۵٠٣ هزار پرونده قضایی البرز در سال ۹۵ رسیدگی شد/ فقدان کمپ های ماده ۱۶ عامل فراوانی سرقت در البرز

به ۵٠٣ هزار پرونده قضایی البرز در سال ۹۵ رسیدگی شد/ فقدان کمپ های ماده ۱۶ عامل فراوانی سرقت در البرز
احمد فاضلیان: در زمنیه سرقت رتبه ۴ کشور را داریم و این مهم به واسطه نداشتن کمپ های ماده ۱۶ در استان البرز در راستای نگهداری معتادین متجاهر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴ رئیس دادگستری استان البرز در نشست خبری دستگاه قضا با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه ۵۶۷ پست قضایی در البرز مورد نیاز است و در حال حاضر شاغلین ما ۲۹۹ نفر قاضی بوده و با کمبود ۴۷ درصدی مواجه هستیم گفت: در بخش اداری ۲ هزار و ۲۰ نفر نیرو مد نظر است که با کمبود ۶۷ درصدی کادر اداری مواجه هستیم و در واقع هر کارمند به ازای سه نفر و قاضی به ازای ۲ نفر فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز ۲۴ ,

احمد فاضلیان به پروژه زیرساختی دادگستری کل با مساحت ۱۵ هزار متر مربع و ۶۰ درصد پیشرفت کار که تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد اشاره کرد و افزود: ۳۱۱ شعبه در استان البرز فعال هستند و ۵۰۳ هزار پرونده در سال ۹۵ در این شعبه ها رسیدگی شده اند که ۴۲۰ هزار مورد آنها برای اولین بار وارد دستگاه قضا شده اند و این نشان می دهد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از البرزی ها سال گذشته به دستگاه قضا مراجعه کرده اند.

,

وی تعداد پرونده های کهنه که مرتبط با قبل از سال ۹۳ است را در زمینه تجدید نظر ۱۶۱ فقره در ۱۷ فروردین ۹۵ اعلام کرد و اظهار داشت: در یکم دیماه سال ۹۵ این آمار به ۸۴ پرونده تقلیل یافته است که با ۴۷ درصد کاهش مواجه شد و همچنین پرونده های خانواده از ۴۵۳ مورد به ۸۲ فقره تقلیل یافت که کاهش ۸۲ درصدی را نشان می دهد.

,

فاضلیان با تاکید بر اینکه عمده پرونده های کهنه ما در مرحله کیفری و اجرای احکام به سر می برند تصریح کرد: ۹۵ درصد پرونده های ما در وضعیت رسیدگی استاندارد قرار دارند و ۵ درصد مشمول اطلاله دادرسی هستند که این ۵ درصد مرتبط به قصور در بخش های اداریف قضایی و انتظامی است.

,

وی متوسط زمان رسیدگی به پرونده های دادسرا را ۶۴ روز، دادگاه حقوقی ۱۶۷ روزف خانواده ۹۱ روز، کیفری ۲ “۹۴ روز، دادگاه انقلاب ۱۱۲ روز و تجدید نظر را ۸۲ روز اعلام کرد و گفت: در کرج متوسط زمان رسیدگی ها در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ با ۱۲ درصد کاهش همراه بوده است.

,

فاضلیان بالاترین فراوانی جرم در البرز را سرقت اعلام کرد و افزود: در زمنیه سرقت رتبه ۴ کشور را داریم و این مهم به واسطه نداشتن کمپ های ماده ۱۶ در استان البرز در راستای نگهداری معتادین متجاهر است و البته در باب توهین که سومین پرونده در کشور است البرز جایگاه ۲۶ را به خود اختصاص داده است.

,

وی اظهار داشت: البرز به لحاظ پرونده های وارد شده به دادگستری رتبه ۱۱ کشور را داراست که باید کاهش یابد چرا که یک نقطه ضعف محسوب می شود و البته در زمنیه مختومه شدن پرونده ها البرز رتبه ۱۱ کشور را به خود اختصاص داده است و همچنین البرز به نسبت جمعیت رتبه ۲ و به نسبت پرونده رتبه ۴ سرقت در کشور را داراست.

,

رئیس دادگستری استان البرز در خاتمه با تاکید بر اینکه کمترین کیفرخواست درباره سرقت در کشور را البرز داراست خاطر نشان داشت: البرز در زمنیه ضرب و جرح عمدی رتبه ۹ کشور را به نسبت پرونده و رتبه ۱۵ به نسبت جمعیت داراست.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه