اخبار داغ

در نشست خبری دادگستری استان البرز مطرح شد؛

البرز پایلوت اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان در کشور شد/ ورود ۸۹ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف البرز

البرز پایلوت اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان در کشور شد/ ورود ۸۹ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف البرز
در راستای اجرای طرح نماد ” نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان” در البرز بین ۹ دستگاه سند همکاری شکل گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از البرز ۲۴ معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که روزگذشته(چهارشنبه) در دادگستری برگزار شد با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه در سال ۹۴ نسبت به ۹۳، کاهش ۲۱ درصدی طلاق وجود داشت گفت: در زمینه ضرب و جرح آمار از ۲۴ به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز ۲۴ ,

مهدی جوهری به اجرای طرح نماد "نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان" در البرز اشاره کرد و افزود: بین ۹ دستگاه سندی شکل گرفت و در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پایلوت این طرح کشوری در مدارس ناحیه ۳ کرج و نظرآباد انجام شد که در این طرح ۲۰ مهارت به دانش اموزان آموزش داده می شود و در نهایت به کشور تعمیم داده خواهد شد.

,

وی با تاکید بر اینکه ملاقات فرزندان طلاق در کلانتری‌ ها رخ نمی‌ دهد و در مجتمع خانواده با امکانات خوب انجام می‌ شود اظهار داشت: اقدام مناسب برای اجرای طرح پیشگیری از تصرف غیرمجاز اراضی در حاشیه‌ های استان وجود دارد و این اراضی در حال شناسایی است و با توجه به اینکه هر کدام از این اراضی متعلق به دستگاهی است، تکلیف شده  که اگر تصرفی صورت گیرد باید مدیر آن دستگاه به این موضوع پاسخگو باشد.

,

مهعاون پیشگیری از جرم دادگستری البرز در خاتمه با اشاره به اینکه در پیشگیری از جرایم انتخاباتی خوب عمل شده است خاطر نشان داشت: حوزه پیشگیری از سال ۹۴ به موضوع طلاق ورود کرده است و طرحی در نظرآباد، هشتگرد، فردیس و کرج اجرا شد که در زمینه عدم مهارت زوجین بود که در آن ۵ سرفصل به آنها گفته می‌ شود.

,

همچنین رئیس شورای حل اختلاف استان البرز با بیان اینکه در سال ۹۵ به رای صادره ۲ هزار و ۹۲۶ پرونده این شورا اعتراض شده است گفت: از این تعداد ۱۲۹ فقره در دادگاه‌ها نقض شده و ۶ درصد پرونده‌ ها در شورای حل اختلاف با مصالحه مختومه شده است.

,

لقمان کیاپاشا به ورود شورای حل اختلاف در ۴ پرونده قتل در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود:  ۲ پرونده رضایت کامل و در ۲ پرونده قصاص آن به دیه تبدیل شد و همچنین در سال ۹۵، ۸۹ هزار و ۸۷۹ پرونده وارد شورای حل اختلاف البرز شد که ۸۸ هزار و ۴۱۶ فقره پرونده آن مختومه شده است.

,

وی اظهار داشت: ۵۱ هزار پرونده قابلیت صلح و سازش داشت که از این تعداد نزدیک ۲۰ درصد پرونده‌ ها به صلح و سازش مختومه شده و بحث دعاوی مالی در شورای حل اختلاف تا سقف ۲۰ میلیون تومان می‌تواند رای داده شود

,

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز در خاتمه تصریح کرد: ۹۷ شعبه در شورای حل اختلاف استان البرز وجود دارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه