اخبار داغ

پرداخت تسهیلات رونق تولید به اصناف/احیای فرهنگ استاد شاگردی در اصناف

پرداخت تسهیلات رونق تولید به اصناف/احیای فرهنگ استاد شاگردی در اصناف
رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی گفت: از ماه آینده اصناف متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید می توانند در سایت بهینیاب ثبت نام و از این تسهیلات بهره مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از اراک امروز؛ جمشید زند رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به روز اصناف و نقش بی‌بدیل اصناف در برهه‌های مختلف تاریخ کشور گفت: این تشکل مردمی در همه ادوار نقش موثر و تاثیرگذاری در کشور داشته و دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

زند اصناف را بازوان توانمند دولت دانست و اظهار کرد: این قشر در شتاب بخشیدن به اقتصاد کشور در طول تاریخ نقش اساسی داشته است.

,

وی گفت: در سطح استان مرکزی ۴۱ اتحادیه صنفی با ۶۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که از این تعداد ۳۰ هزار واحد صنفی در اراک مشغول فعالیت هستند.

,

زند با اشاره به اینکه در استان به ازای هر ۳۰ نفر یک واحد صنفی فعالیت دارد، اظهار کرد: در کشور به ازای هر ۲۲.۲ نفر یک واحد صنفی فعالیت دارد. بیشتاری واحد صنفی به ازای هر نفر در کشور متعلق به استان مازندران و کمترین مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

,

 

,

پرداخت تسهیلات رونق تولید به اصناف

, پرداخت تسهیلات رونق تولید به اصناف, پرداخت تسهیلات رونق تولید به اصناف,

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی گفت: از ماه آینده فعالیت سامانه بهین‌یاب برای نام‌نویسی متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید از سر گرفته می‌شود و اصناف متقاضی نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

,

وی با بیان اینکه اصناف با کمترین میزان تسهیلات می‌توانند اشتغال ایجاد کنند، ادامه داد: این تسهیلات بیشتر در مناطق روستایی و به صنوف مختلف پرداخت خواهد شد و امیدواریم با پرداخت این میزان تسهیلات شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری در جامعه و کاهش معضل بیکاری باشیم.

,

زند با اشاره به اینکه اصناف جامعه بزرگی در سطح کشور است، بیان کرد: مشکل در سیستم توزیع، یکی از مشکلات عمده اصناف است و ریشه بسیاری از گرانی‌ها و بی‌عدالتی‌ها و عدم ثبت قیمت‌ها به سیستم توزیع کالا و خدمات باز می‌گردد.

,

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی اظهار کرد: سیستم جامع توزیع کالا و خدمات در سطح کشور می‌تواند بسیاری از مشکلات اصناف را در جامعه کاهش دهد.

,

وی وجود قاچاق کالا را یکی دیگر از مشکلات اصناف عنوان کرد و گفت: حتی رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار خواستار برخورد جدی مسئولین با این پدیده شوم شده‌اند. اصناف هم در این زمینه از خرید و فروش کالای قاچاق خودداری کرده و دولت هم باید با برنامه‌ریزی در مبادی ورودی و با قاچاق چیان عمده برخورد کند.

,

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیاری از صنوف در سطح جامعه رو به فراموشی و تعطیلی هستند، گفت: برای ایجاد اشتغال نیازمند احیای فرهنگ استاد شاگردی در اصناف هستیم. با احیای این فرهنگ می‌توان اشتغال‌های بسیاری را در سطح جامعه ایجاد کرد بدون اینکه بخواهیم هزینه‌های را به دولت تحمیل کنیم.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه