اخبار داغ

تاکید علمای اهل سنت بر حضور در روز قدس:

روز قدس فرصتی برای روشنگری امت مسلمان/ آزادی فلسطین نیازمند بیداری اسلامی است

روز قدس فرصتی برای روشنگری امت مسلمان/ آزادی فلسطین نیازمند بیداری اسلامی است
علمای اهل سنت شهرستان سیریک با تاکید بر مشارکت پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس،حمایت از انتفاضه فلسطین و اعلام انزجار از رژیم متجاوز صهیونیستی را وظیفه شرعی مسلمانان دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ؛علمای اهل سنت شهرستان سیریک در گفتگو با  آذینی ضمن حمایت از انتفاضه فلسطین و اعلام انزجار خود از رژیم جلاد و متجاوز صهیونیستی بر مشارکت پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید و آن را وظیفه شرعی و دینی امت اسلامی برشمردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

آزادی فلسطین نیازمند بیداری اسلامی است

, آزادی فلسطین نیازمند بیداری اسلامی است,

مولوی عباس دوستعلی زاده، امام جمعه اهل سنت روستای سرزه شهرستان سیریک  در گفتگو با خبرنگار آذینی با اشاره بهه تجاوز گری های رژیم صهیونیستی در فلسطین اظهار کرد: اگرچه مسلمانان در گذشته نیز با چنین فجایع و حوادث دلخراشی درگیر بوده اند اما هرگز این چنین طعمه غصب و اشغالی نشده اند که تمام موجودیت و هویت آنها را زیر سوال ببرد.

, آذینی ,

وی افزود: غزه  سرزمین پیامبران بزرگواری چون ابراهیم ،اسحق ،یعقوب ،لوط ،سلیمان، داوود، صالح، زکریا، یحیی و عیسی، قبله اول مسلمانان، دیار امام شافعی و سرزمین عروج پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) که به زبان حال خطابمان می کند.

,

سرزمین طور سینین بوده ام         انبیاء را مهبط دین بوده ام

,

قبله اول منم ای مسلمین            نام من ثبت است در تاریخ دین

,

دوستعلی زاده ابراز کرد: در فلسطین،قلم ها جزء خون نمی نویسد،کتاب ها جزء آزادی نمی آموزند و دست ها جزء سنگ نمی جویند،مردمانش مردمانی مبارز و مجاهدانی خستگی ناپذیر،چشمانشان چشمانی منتظر که برای تحقق وعده حق و پیروزی نهایی،لحظه شماری می کنند سلاح جملگی سنگ است،سلاح هاجر و داوود هم سنگ است سلاح لشکر"معبود" هم سنگ است.

,

امام جمعه موقت اهل سنت شهر سیریک با بیان اینکه آزادی فلسطین نیازمند یک بیداری اسلامی است، تصریح کرد: امروز جهان اسلام باید بیدار شود و با اتحاد و انفاق در مقابل این دژخیمان از خدای بی خبر و انسان های  بی مروت قیام کند تا آنان را از صفحه هستی محو نماید.

,

امام جمعه سرزه سیریک افزود کرد: روز قدس را گرامی می دارم و همگام با دیگر ملل اسلامی،در این روز انزجار خود را از غاصبین ظالم اعلام می داریم.

,

 

,

روز قدس فرصتی برای روشنگری و تحول است

, روز قدس فرصتی برای روشنگری و تحول است ,

 

,

شیخ علی ماهیگیر ، پژوهشگر و محقق اهل سنت  استان هرمزگان گفت: بدون شک مسأله قدس و فلسطین مسأله اول جهان اسلام است و اگر هنوز قدس در دست رژیم اشتغالگر است بعلت عدم همبستگی و وحدت دولت اسلامی و نیرنگ های دشمنان اسلام میان امت اسلامی است.

,

امام جمعه موقت شهرستان سیریک اظهار کرد: قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمانان همواره مورد احترام مسلمانان بوده  و نسبت به سرنوشت آن حساس بوده اند لذا ادعای صهیونیست دال بر حق یهود در این خصوص فاقد سابقه تاریخی است.

,

وی با بیان اینکه در دو هزار سال اخیر یهودیان هیچ وقت در این شهر جایگاهی نداشته اند، تصریح کرد:در طول تاریخ  پنج هزار ساله فلسطین ، یهودیان تنها کمتر از یک قرن در این شهر سیادت و حاکمیت داشته اند.

,

عضو شورای روحانیت  شهرستان سیریک سیریک  افزود: نام قدس به معنای پاک و منزه است که پس از ظهور اسلام و فتح آن در میانه دهه دوم پس از هجرت بدون خونریزی محقق شد و در قرارداد فی مابین ذکر شد، قبل از آن در دوره تسلط یونانیان و رومیان به آن " ایلیا "به معنای خانه خدا و قبل تر در دوران کنعانیون یعنی قریب به سه هزار و پانصد سال قبل از میلاد به آن  " اورسالیم " گفته  شده است.

,

شیخ ماهیگیر دلیل اصلی مشکلات فلسطین و اشغال آن توسط رژیم غاصب صهیونیستی را دسیسه های انگلیس و بازی برخی امرای اسلامی طبق نقشه آنان دانست و بیان کرد: فریبی که در جنگ جهانی باعث اضمحلال دولت عثمانی شد، قلمرو دولت های اسلامی به بهانه کسب استقلال برای برخی امرای عربی، قطعه قطعه گردید هم اکنون نیز برای فریب همان کشورهای تازه تاسیس عربی مورد استفاده قرار می گیرد.

,

پژوهشگر اهل سنت استان هرمزگان یادآور شد: فراموش نکنیم که تاسیس کشورهای هم چون اردن، عربستان ، فلسطین، لبنان، عراق و همه سرزمین های دیگری که در قلمرو دولت واحده اسلامی بودند در راستای نقشه های شوم انگلیس و همقطارانش پس از ناکامی های چند قرن در جنگ های صلیبی اتفاق افتاده است.

,

ماهیگیر تصریح کرد: امروز نیز همان سیاست " فرق تسد" برای رویایی کشورهای اسلامی با هم بکار بسته می شود تا مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف از اولویت اول جهان اسلام خارج شده و رژیم اشغالگر قدس با فراغ بال بیشتری به شهرک سازی ، بهودی سازی، گسترش و تحکیم جایگاه رژیم جعلی خود اقدام نماید.

,

این پژوهشگر دینی فرصت های فراوانی را که جهان اسلام به دلیل عدم درک صحیح سردمداران برخی کشورهای اسلامی از دست داد را به عنوان درس های تاریخ برای حرکت های جدید امت اسلامی عنوان نمود که جهان اسلام و سران کشورهای اسلامی باید به آن توجه نمایند.

,

شیخ ماهیگیر روز قدس را فرصتی برای روشنگری و تحول خواهی دانست و گفت: ملت مسلمان ایران همگام با مسلمانان آگاه جهان در  روز قدس که فرصتی برای فریاد تحول خواهی و تغییر به منظور حمایت از فلسطین، حمایت از مظلومان را با رساترین بیان فریاد می زند و به ملت فلسطین وعده می دهد که پیروزی حتمی است و فلسطین آزاد خواهد شد.

,

قدس متعلق به جهان اسلام است

, قدس متعلق به جهان اسلام است,

 

,

شیخ علی معلمی، امام جمعه کناردان سیریک گفت: قدس پاره تن اسلام است و اگر مسلمانی برای آزاد سازی قدس شریف قبله اول مسلمین جهان احساس تکلیف نداشته باشد مرتکب گناه شده و در محضر خدا معصیت کرده است.

,

امام جمعه کناردان شهرستان سیریک اظهار کرد: امروز قدس متعلق به یک سرزمین خاص نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است و همه مسلمانان باید هوشیار و آگاه باشند که دشمن برای رسیدن به اهداف خود چه جنایت ها و تفرقه هایی بر سر امت اسلامی ایجاده کرد است.

,

وی افزود:  باید همه جمعه های سال روز قدس باشد و  در این نماز عبادی سیاسی با مشت های گره کرده و تکبیرهایی کوبنده انزجار خود را نسبت به تعرض و تجاوز دشمنان امت اسلام و خونخواران جهانی اعلام کنند.

,

شیخ معلمی ابراز کرد: متاسفانه همنوایی و همسویی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس با صهیونیست ها ، امریکا و انگلیس یکی از علت های اصلی پیشروی دشمن و ایجاد اختلاف میان امت های اسلامی شده و دشمنان اسلام به خوبی توانسته اند نقشه های شوم خود را برای اختلاف و چند دستگی میان دول و امت اسلامی ایجاد کنند.

,

امام جمعه کناردان سیریک با تاکید یادآور شد: قدسی که نه تنها شعار بلکه خون بهای حضرت محمد مصطفی (ص)است که باشروع جنک تبوک راهی برأی آزادسازی قدس شروع شد و نهایتا توسط شاگردانش فتح شد.

,

شیخ معلمی اضافه کرد: علمای اهل سنت اعم از برادر و خواهر برای حمایت قدس شریف فریاد انزجار ،مظلومیت و حمایت از مقاومت را سر می دهند و امیدواریم خداوند عزوجل زمینه آزادسازی فلسطین را در آینده ای بسیار نزدیک فراهم کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه