اخبار داغ

بازیگر تئاتر جاسکی:

کمبود بازیگر دلایل افت تئاتر جاسک/حمایت مسئولان کافی نیست

کمبود بازیگر دلایل افت تئاتر جاسک/حمایت مسئولان کافی نیست
بازیگر تئاتر جاسکی با بیان اینکه حمایت مسئولان کافی نیست،اظهار کرد: تئاتر جاسک به علت کمبود بازیگر افت کرده و بازیگران حرفه ای شهرستان نیز شغل دیگری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سکینه یدک بازیگر تئاتر ، داستان نویس شهرستان جاسک در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده ؛ اظهار کرد: ازسال 87 وارد عرصه هنری داستان نویسی شدم تا داستان های بومی، محلی واجتماعی که در آن زندگی می کنم را بازگو و معرفی کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

کریمی با بیان اینکه به بازیگری به تئاتر علاقه بیشتری نشان دادم و بیشترین وقتم را صرف این حیطه هنری کردم،گفت: غیر از عرصه هنری در زمینه های داستان نویسی ،شعر و فیلم کوتاه حضور داشتم و در نمایش های چهار تابلوی مضحک ،شب بزرگ ، خودکشی سه نفره ، قلب کوچک مترسک،کی گفت آری؟کی گفت نه؟ ، دن کامیلو  ، نقش آفرینی کردم.

,

یدک بیان کرد: هر فردی با یک انگیزه شهرت ، علاقه ، سرگرمی وارد این حیطه می شود لذا قشری که بخاطر سرگرمی ورود می کند هنرمند نما هستند اما کسانی که پایبند باشند، به معنای واقعی در عرصه های هنری برای مردم و ایجاد فرهنگ کار می کنند.

,

بازیگر تئاتر هرمزگانی با بیان اینکه شهرستان جاسک پناسیل لازم برای تربیت بازیگران تئاتر در سطح کشور را داراست ؛ تصریح کرد: باتوجه به افتخارات سال 94 و 95 شهرستان جاسک در جشنواره  بین المللی فجر که دراستان مقام اول جشنواره را کسب کردند می توان گفت که شهرستان جاسک  پناسیل لازم برای تربیت بازیگران تئاتر دارد.

,

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش و تربیت بازیگران تئاتر در جاسک گفت: چندین سال ازکارگردانان مجرب استان برای کارگاه های آموزشی دعوت شد و بسیار تاثیرگذار بود به خصوص زمانی که استاد مهران محمودزاده دهبارزی دوسال کارگردانی جاسک رابه عهده گرفت، برگزیده جشنواره شدیم.

,

سکینه یدک ادامه داد:هر چند که بازیگران ما به صورت تجربی توانمند هستند اما در زمینه علمی باید تجربیاتی کسب کنند و جز کارگاه آموزشی در حوزه تربیت بازیگران تئاتر و آموزش در جاسک اقدام دیگری در این زمینه صورت نگرفته است .

,

این بازیگر تئاتر به وضعیت فرهنگی و هنری جاسک پرداخت و بیان کرد: در شهرستان جاسک فرهنگ سازی در عرصه هنری به اندازه کافی صورت نگرفته و با حمایت های بیشتر خانواده ها و مسئولان ازهنر اتفاق های بهتری رقم می خورد.

,

بازیگر تئاتر جاسکی یادآور شد: شهرستان جاسک از لحاظ فرهنگی بسیار جای کاردارد و هنرمندان باید تلاش کنند که این وضعیت بهبود یابد.

,

وی افزود: تغییردیدگاه و افکارمردم نسبت به جامعه ، فرهنگ سازی مردم نسبت به جامعه از تاثیرات تئاتر در مخاطب است و زبان تئاتر می تواند دردهای جامعه را بیان کند.
این بازیگر تئاتر جاسک به دلایل افت تئاتر جاسک اشاره کرد و گفت: تئاتر جاسک به علت کمبود بازیگر افت کرده و بازیگرانی هم که به صورت حرفه ای کارمی کنند شغل دیگری دارند در این بین فعالیت ها اندک و اشخاص کمی هستند که اراده می کنند و کارگردانی کار را بر عهده می گیرند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه