اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور:

موشک شعر و کلام نفوذش از موشک نظامی بیشتر است/خانه هنرمندان در بوشهر احداث می شود

موشک شعر و کلام نفوذش از موشک نظامی بیشتر است/خانه هنرمندان  در بوشهر احداث می شود
غلامرضا منتظری مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور در مراسم باران رحمت در بوشهر گفت: الان دوره جنگ نرم است و فقط موشک های نظامی نیستند بلکه موشک شعر و کلام نفوذش بیشتر از موشک نظامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ مراسم باران رحمت با حضور ریاست سازمان بسیج هنرمندان کشور، امام جمعه بوشهر و فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان و جمعی از هنرمندان در دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

در این مراسم غلامرضا منتظری مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور اظهار کرد: در سال ٩٦ بحث تولید و حمایت از اثار هنرمندان به عنوان یک  راهبرد جدی سازمان است.

,

 وی افزود: امسال ١٦٠ فرصت تولیدی در حوزه های فیلم، موسقی، تجسمی، ادبیات داستانی، عکس و هنرهای نمایشی برای هنرمندان بسیجی سراسر کشور فراهم شده است.

,

منتظری خاطرنشان کرد: تولید حالت یک جشنواره به خود گرقته است و یک فراخوان دارد که بر اساس آن باید آثار خود را برای دبیرخانه مرکزی ارسال کنند.

,

وی افزود: چنانچه در استان بوشهر آثار فاخری وجود دارد که با حمایت های محدود تولید نمی شود ولی اگر کار فنی و قوی باشد با استفاده از سمن های حمایتی بسیج زمینه حمایت آن تامین می شود که برای این کار باید آثار را از طریق سازمان به ما معرفی کنید.

,

هنر سر سفره مردم دیده شود

,

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به مردمی شدن هنر اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان بسیج هنرمندان این نیست که کاری مشابه اداره کل ارشاد انجام شود بلکه باید هنر سر سفره مردم دیده شود و هر جا مردم هستند هنر هم باید باشد.

,

وی ادامه داد: اولین جایی که باید هنر بسیجی جلوه کند مسجد است چرا که فضای مسجد گونه های خاص خود را دارد و به تناسب فضای مسجد باید کار شود.

,

منتظری با اشاره به اجرا شدن طرح مسجد محوری افزود: در طرح مسجد محوری، هر کانون و شهر یک مسجد را با هدف افزایش جاذبه مسجد به عنوان  پاتق هنری و ادبی خود انتخاب کند.

,

وی با توجه به اهمیت حضور جوانان در مساجد اذعان کرد: میزان حضور نسل جوان در مساجد خیلی رضایت بخش نیست و از آن جایی که جوان دوستار زیبایی است بنابراین با هنر می توان پای هزاران نفر را به مسجد باز کرد.

,

رابطه هنر و دین تقویت شود

,

وی افزود: مسجد مظهر زیبایی است و در فرهنگ دینی ما هنر برای هنر هیچ مفهومی ندارد بلکه هنر برای هدایت است.

,

منتظری هنر را یک نعمت الهی دانست و گفت: اثر هنری در سکوت خود کار صد مبلغ را انجام می دهد بنابراین از هنر که یک نعمت الهی است باید در مسیری استفاده کرد که مردم را به رشد و بالندگی دعوت می کند، از این رو ما باید به سراغ مردم برویم نه اینکه منتظر بمانیم تا مردم به سراغ ما بیایند.

,

وی افزود: مسجد به عنوان یک پاتوق انتخاب شود و در دو نوبت عصر و شب برنامه های هنری در آن برگزار شود و از این رو رابطه هنر و دین تقویت شود.

,

منتظری با اشاره به اینکه جای تشویق هنرمند در دل مردم است گفت: با اجرای آثار هنری مانند شعر خوانی و برگزاری نمایشکاه هنر خوشنویسی در نماز جماعت، هنر در سطوح خود به ارتباط برقرار می شود و این مردمی بودن باعث شود که مردم هنر را سر سفره های خود ببینند.

,

موشک شعر و کلام نفوذش از موشک نظامی بیشتر است

,

مسئول سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به مسئله محوری اظهار کرد: نیازهای ما زیاد است اما باید دید که کدام نیاز مسئله جدی کشور در حوزه فرهنگ است؛ هنرمند آن را اولویت خود قرار دهد.

,

وی با اشاره به حمله موشکی ایران به داعش افزود: موشک فقط موشک های نظامی نیستند بلکه موشک شعر و کلام نفوذش بیشتر از موشک نظامی است.

,

منتظری تصریح کرد: نباید انتظار داشت که سپاه و ارتش موشک شلیک کند چرا که الان دوره جنگ نرم است و باید موشک هنر را شلیک کرد.

,

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن افزود: اینکه رهبر انقلاب فرمودند آتش به اختیار، این فرمان برای هرج و مرج و بی نظمی نیست، نباید منتظر بود تا به بگویند چه کاری را انجام دهیم بلکه باید خودمان آغاز کننده کار باشیم.

,

منتظری اظهار کرد:  هنر اعجاز دارد و هیچ سلاحی برنده تر از هنر نیست، پاسخ سپاه هنر با هنر است.

,

وی افزود: شعار سال مسئله ما است بنابراین فرهنگ سازی کار و تلاش پاشیدن بذر تنفر نسبت به بیکاری، کار هنرمند است.

,

خانه هنرمندان در همه مراکز استان ها احداث می شود

,

مسئول سازمان بسیج هنرمندان در بیان کرد: سفره بزرگ بین المللی پیش روی هنرمندان در حوزه تجسمی، عکس، خوشنویسی، انیمیشن و پویا نمایی است و در دومین جشنواره که 5 چشنواره ملی شعر است و به میزبانی 5 استان که همه مسئله محور است برگزار می شود که شامل جشنواره اقتصاد مقاومت، جلوه های کار و تلاش، جشنواره فتنه، بصیرت، روشنگری، جشنواره استکبارستیزی و خودباوری است که پایان هر جشنواره کتابی چاپ می شود و تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد.

,

منتظری گفت: در همه مراکز استان ها خانه هنرمندان به عنوان یک پاتوق برای حضور هنرمندان احداث می شود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه