اخبار داغ

شهردار قم مطرح کرد:

تملک 162 واحد مسکونی بر سر راه اتمام پروژه بلوار جمهوری

تملک 162 واحد مسکونی بر سر راه اتمام پروژه بلوار جمهوری
شهردار قم با اشاره به اینکه تا این قسمت بلوار جمهوری اعتبار 23 میلیارد تومانی صرف شده است، گفت: امیدواریم این پروژه تا دو سال آینده به اتمام برسد که بر سر راه این پروژه تملک 162 واحد مسکونی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری فرهنگ نگار،   دکتر سقائیان نژاد  در مراسم افتتاح پروژه ادامه بلوار جمهوری اسلامی که در مسجد حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد، با اشاره به نقش شهروندان در مسائل شهری، اظهار کرد: شهروندان در این مسائل نقش شایان ذکری دارند، 99 درصد بودجه شهرداری از عوارض مردمی است.
شهردار قم ادامه داد: اگر شهروندان به شهرداری اعتماد نداشته باشند، کار سخت خواهد شد، شهر قم در مساله توسعه شهری، دچار عقب ماندگی است و اکنون طبق یک خط کش راه حرکت می‌کنیم، نقشه قم 1400 با همکاری نهادهای مختلف تهیه شده است.
سقائیان نژاد افزود: پروژه‌های نیمه تمام در شهر قم باید هر چه زودتر به پایان برسد، بخش زیادی از بدهی‌های شهرداری قم با بانک‌ها تهاتر شده است، بابت 700 میلیارد تومان از بدهی‌های ارگان‌های دولتی به شهرداری قم اسناد خزانه گرفتیم.
وی با اشاره به بودجه سال 96 شهرداری قم، اظهار کرد: مبلغ این بودجه 2200 میلیارد تومان است و 500 میلیون یورو هم فاینانس برای امسال پیش بینی کرده ایم.
وی ادامه داد: یکی از مناطق محروم شهر قم، منطقه دو است و باید برای توسعه این منطقه فعالیت کنیم، با وجود رکود در بخش ساختمان، اما باید به دنبال توسعه شهر با مدیریت جهادی باشیم.
سقائیان نژاد افزود: مدیران شهری در قم با وحدت کلمه و به پشتیبانی شهروندان در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به منطقه دو شهرداری قم، اظهار کرد: این منطقه یک دهم شهر قم را تشکیل می‌دهد و جمعیت رسمی منطقه دو، 205 هزار نفر شامل 19 درصد شهروندان قم است، منطقه دو پس از منطقه 6، پرجمعیت ترین منطقه شهر قم است.
شهردار قم ادامه داد: 45 هزار واحد مسکونی در منطقه دو شهر قم است، 18 درصد جمعیت دانش آموزی شهر متولد منطقه دو هستند، یک متر بافت فرسوده برای این منطقه ثبت نشده است.
سقائیان نژاد افزود: دو میلیون متر مربع معابر منطقه دو شهرداری قم است و روزانه 100 تن زباله از این منطقه جمع آوری می‌شود، 700 هکتار فضای سبز شامل بوستان‌های محلی و جنگلی در منطقه دو است.
وی با اشاره به بودجه شهرداری منطقه دو، اظهار کرد: امسال بودجه شهرداری این منطقه 52 میلیارد تومان است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت، یکی از پروژه‌های اصلی شهرداری منطقه دو، ادامه بلوار جمهوری در این منطقه است.
شهردار قم ادامه داد: ادامه بلوار پروژه جمهوری نیاز به تملک 162 واحد مسکونی دارد و بودجه موردنیاز این پروژه 65 میلیارد تومان است، یکی از محورهای اصلی شهر قم در آینده بلوار جمهوری اسلامی خواهد شد.
سقائیان نژاد افزود: زیرگذر امینی بیات یکی از پروژه‌های شهر قم است که شهرداری قم امسال به دنبال تملک واحدهای مسکونی مورد نیاز برای این پروژه است.
وی با اشاره به پروژه‌های ورزشی در شهر قم، اظهار کرد: شهرداری قم به دنبال احداث یک پروژه ورزشی در منطقه دو است که زمین آن مشخص شده و در عید سعید فطر کلنگ این پروژه زده می‌شود.
شهردار قم ادامه داد: پروژه ادامه بلوار جمهوری حد فاصل میدان مالک اشتر و میدان امام حسین(ع)، 800 متر طول با عرض 45 متر است که 23 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، امیدوارم ادامه بلوار جمهوری با سرعت بیشتری طی یک تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.
سقائیان نژاد افزود: یکی از مشکلات منطقه دو شهر قم، حفاری 150 کیلومتر حفاری شبکه فاضلاب است که آسفالت معابر را به هم ریخته است، یکی دیگر از مشکلات منطقه، بحث روشنایی کامل معابر است.
وی با اشاره به ضرورت خروج صنوف مزاحم از منطقه دو شهر قم، اظهار کرد: باید صنوفی همچون آهن‌فروش‌ها از این منطقه خارج شوند، همچنین افزایش فضای سبز در منطقه دو شهر قم هم اهمیت زیادی دارد.
شهردار قم در پایان خاطرنشان کرد: از نقاط قوت شهر قم می‌توان به وجود حرم حضرت معصومه(س) و سفر سالیانه 20 میلیون زائر به این شهر اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری فرهنگ نگار, سایت خبری فرهنگ نگار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه