اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

حوادث تروریستی ماهیت استکباری دارد /دشمن به دنبال جلوگیری از خودباوری ملت‌هاست

حوادث تروریستی ماهیت استکباری دارد /دشمن به دنبال جلوگیری از خودباوری ملت‌هاست
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه حوادث تروریستی ماهیت استکباری دارد، گفت: استکبار با نفوذ در ملت ها و تهدید رسمی کشورها، آزادی و خودباوری را از آنها می گیرد یعنی دشمن به دنبال جلوگیری از خودباوری ملت‌هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری فرهنگ نگار،  سردار کاظم مجتبایی  در نشست شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمن راهبردهای مختلفی را برای تضعیف نظام اسلامی دنبال می کند، اظهار داشت: حوادث تروریستی در ایران ماهیت استکباری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری فرهنگ نگار, سایت خبری فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: جریان استکبار یک موضوع جدید نیست چرا که کشورهای مختلف استکباری سال‌ها و قرن‌هاست که آزادی ملت‌های مختلف را تهدید می‌کنند و فقط به دنبال سود و قدرت‌های خود هستند.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در ادامه افزود: جریان استکباری سال هاست که شریان ملت های آزاده و هویت ، استقلال و آزادی ملت های آزاده را تهدید می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه در 40آیه از قرآن نسبت به ماهیت استکبار آورده شده است، گفت: باید استکبار جهانی را شناخته و با درک ماهیت آن در راستای مبارزه با آن گام برداریم؛ مخالفت با آزادی و تنفس ملت‌ها به عنوان استکبار سیاسی یکی از ویژگی‌های مستکبران است که تهدید رسمی و غیر رسمی دولت‌ها را به دنبال دارد.

,

مجتبایی بیان داشت: استکبار با نفوذ در ملت ها و تهدید رسمی کشورها، آزادی و خودباوری را از آنها می گیرد یعنی دشمن به دنبال جلوگیری از خودباوری ملت‌هاست.

,

وی با اشاره به اینکه اهداف و ماهیت نظام سلطه طی سال ها تغییری نداشته است، عنوان داشت: دشمن ترویج ذلت‌پذیری را به عنوان یک برنامه اصلی در راستای مخالفت با اخلاق دینی دنبال می‌کند؛ مخالفت با استقلال و خودباوری در حوزه اقتصادی نیز به عنوان استکبار اقتصادی مطرح است.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان قم اضافه کرد: سلطه و تهدید کشورهای استکباری تمام شدنی نیست؛ نظام سلطه همواره افرادی که به دنبال آزادی و استقلال هستند را تهدید می‌کند؛ نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه ایستاده و با تفکر اسلام در راستای مخالفت با مستکبران برخاسته است.

,

وی در ادامه تاکید کرد: هر چند دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی به صورت هوشمندانه و با اراده‌ای قوی مقابل تهدیدها قرار گرفته و به شیوه مطلوب عمل کرده‌اند اما اکنون نیازمند هوشمندی فراگیرتر هستیم چرا که این خطر نیز فراگیر است.

,

مجتبایی خاطرنشان شد: اجزای مختلف نظام اسلامی رسالت‌های مختلفی دارند که با انجام آنها در راستای حفظ دستاوردهای نظام اسلامی گام بر می‌دارند اما عملکرد و تفکر جزیره‌ای بدون هم‌پوشانی حفظ دستاوردها را به ویژه در شرایط تهدید با مشکل مواجه می‌کند.

,

وی با بیان اینکه تهدیدهای نظام سلطه همه ملت‌ها را تهدید می‌کند، گفت: استان قم از حساسیت ویژه ای برخوردار است به همین دلیل همه ما باید با همگرایی در مقابل استکبار و تروریسم بایستیم.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ادامه داد: در استان قم از ظرفیت های خوب، مدیریت و توانمندی لازم و کفایت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مناسبی برخوردار هستیم؛ خطر را باید رفع یا دفع کرد؛تاکنون ما خطر ها را دفع کرده ایم و اتفاقی رخ نداده است که بخواهیم آن را رفع کنیم.

,

وی با اشاره به برخی اقدامات پیگیرانه در سطح استان ، گفت: سازمان های علمی و اموزشی کلیه نیروها و عوامل حفاظتی و حراستی خود را نسبت به افزایش امنیت توجیه کنند.

,

مجتبایی افزود: بانک ها و موسسات مالی ضمن افزایش هوشیاری خود، دوربین های اطراف و داخل بانک را بیشتر کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را اطلاع دهند؛ همچنین سازمان های آب و فاضلاب، مخابرات، گاز، برق و پخش فرآوردهای نفتی کلیه نیروها و عوامل حفاظتی و حراستی خود را نسبت به افزایش امنیت توجیه کنند.

,

وی عنوان داشت: امکان مذهبی و فرهنگی ، اداراتی که مسئولیت حمل نقل ریلی و جاده ای را برعهده دارند نسبت به افزایش هوشیاری و سامانه های کنترل اقدام کنند از طرفی هم کلیه ادارات و سازمان ها قبل از برگزاری همایش لازم است با دستگاه های امنیتی هماهنگ کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه