اخبار داغ

تنها سرپناه خانواده بشاگردی در آتش سوخت

تنها سرپناه خانواده بشاگردی در آتش سوخت
تنها سرپناه خانواده بشاگردی که در اوج فقر و محرومیت توسط دستان اهالی این خانواده ساخته شده بود در آتش سوخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمزپرس؛کپر سازه‌ای از چوب و برگ درختان نخل است که به دلیل محرومیت و فقر ناشی از سال‌ها عقب‌ماندگی و بی‌توجهی این روزها به خانه برخی از روستاییان شهرستان‌های شرقی استان هرمزگان بویژه شهرستان بشاگرد تبدیل‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمزپرس, ؛,

کپر که از آن بعنوان یکی از نمادهای محرومیت و فقر در شهرستان بشاگرد از آن یاد می شود توسط دست های زحمت کش اهالی این منطقه و با استفاده از با شاخه و برگ درخت نخل ساخته می‌شود و سپس روی آن را نیز از حصیر که ساخته شده از بر درختان است را می پوشانند حتی بدون اینکه یک ریال پول بابت ساخت آن هزینه کنند در طول یک روز صاحب خانه می شوند.

,

کپرنشینی، ناشی از شرایط خاص اقلیمی و آب‌وهوایی مناطقی از جنوب کشور است کپرها خنک‌تر از ساختمان‌ها و چادرها هستند و خانه‌های کپری تحمل گرمای شدید این مناطق را آسان‌تر می‌کنند.

,

با وجود اینکه کپرنشینی یکی از سنت های دیرینه در این منطقه است اما زندگی در خانه های کپری مشکلات و معضلات خاصی را برای ساکنین این خانه ها بوجود می آورد که آتش سوزی یکی از نمونه های بارز مشکلات کپرنشینان است.

,

روز گذشته یکی از خانه های کپر نشینی در اطراف شهرستان بشاگرد دچار حریق شده بود و آنگونه به نظر می رسید دستگاههای متولی برای کمک به این خانواده در محل مورد نظر حاضر  شوند اما هیچ ارگان و بالاخص آتش نشانی به یاری این خانواده نشتافت چو همانگونه که این خانه توسط دست های زحمت کش افراد ساخته می شوند در هنگام حریق نیز همین دستان هستند که زحمت خاموش کردن آتش را برعهده می گیرند.

,

 

,

, ,

هنگام آتش سوزی با اداره آتش نشانی شهرستان بشاگرد تماس گرفته می شود اما گویی پرسنل این اداره یا متوجه این تماس نشده بودند یا اینکه با بی توجهی از این امر گذشته اند در حالی که تمام زندگی یک خانواده بشاگردی در حال سوختن بود و اهالی این خانه برای مهار آتش و نجات دادن وسایل زندگی خود در آتش تمام تلاش خود را انجام می دادند که خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

,

این آتش سوزی واکنش های متعددی در فضای مجازی را در پی داشت که نارضایتی مردم این منطقه از تنها اداره آتش نشانی این شهرستان که گویی فقط جنبه نمادین دارد، شده بود.

,

, ,

 

,

دستان مردم بجای آتش نشانی

, دستان مردم بجای آتش نشانی,

یکی از کاربران فضای مجازی با اشاره به آتش سوزی یکی از خانه های کپری و با کنایه به اینکه آتش نشانان به موقع رسیدند، گفت: اداره این شهرستان فقط برای کلاس گذاشتن و صرفا برای اینکه بگویند که این شهرستان هم ماشین آتش نشانی دارد اقدام به خرید آن کرده اند چون هیچ گونه مصرفی ندارد.

,

 

,

وی افزود: خوشبخاته سامانه 125 از زمانی که فعال شده است 24ساعته پاسخگو تلفن ها نیست البته کار آتش نشانی سردشت بشاگرد همیشه همین گونه است لذا  جا دارد که به پرسنل شهرداری ، آتش نشانی و شورای اسلامی شهر سردشت بابت فعال بودن آتش نشانی بخاطر اقدام پس از خرابی  خسته نباشیدی عرض کنم.

,

 

,

این کاربر فضای مجازی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچگاه نشده که در مکانی آتش سوزی رخ دهد و آتش نشانی به موقع برسد، ادامه داد: زمانی که مردم آتش را مهار کردند آتش نشانی می رسد گویی برای این اداره صورتجلسه مهمتر از مهر آتش است.

,

 

,

, ,

 

,

وی بیان کرد: اینجا هیچ چیز سر جای خودش نیست ماشین آتشنشانی برای انجام کارهای دیگر از جمله آبرسانی برای جاهایی که در حال کار کردن هستند و یا  برای آب دادن به گلها از ان استفاده می کنند، نمیدانم چرا اینگونه است امیدوارم برای تغییر وضعیت موجود تدابیر بهتری اندیشیده شود.

,

این کاربر فضای مجازی با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت،تاکید کرد:تا کی باید شاهد سهل انگاری و بی توجهی مسولان باشیم دیگر خسته شده ایم به جای خونه، دلهایمان آتش گرفته است.

,

بنده بعنوان یک شهروند و جوان سردشت بشاگرد  از تمامی شوراهای محترم خواهش میکنم که حرف دل مردم شهرشان را بشنوند و به خواسته های آنها عمل کنند نه اینکه صرف گوش به حرف برخی از خواص باشند که می خواهند به جای تمام مردم تصمیم بگیرند و تاکید می کنم این مشکل را به شدت پیگیری کنند چون اگر کسی در این کپر بود و اتفاق ناگواری برای آن می افتاد آیا خوشایند بود؟

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه